Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- قتل جورج فلوید به دست پلیس آمریکا پرده از حقایق تلخی که جامعه سیاه پوستان این کشور با آن‌ دست به گریبان هستند، برداشت. تاریخ انتشار: 15:37 - 18 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۷۰۰۹ خبرگزاری میزان – نشریه «هافینگتون پست» در گزارشی به موضوع جنجالی قتل جورج فلوید، شهروند سیاه پوست آمریکایی که قربانی رفتار نژادپرستانه پلیس این کشور شد، پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این نشریه آمریکایی گزارش خود را با این عنوان که «جورج فلوید از بیماری کرونا نجات پیدا کرد، اما به دست پلیس به قتل رسید»، آغاز کرده است.

نگارنده گزارش می‎نویسد «سیاه پوستان در جامعه آمریکا تهدید‌های بسیاری را در جریان زندگی و معیشت خود تجربه می‌کنند و جورج فلوید، فردی بود که در این جامعه با تمامی این تهدید‌ها رو به رو شد.»
به نوشته «هافینگتون پست»، جورج فلوید، مرد سیاه پوستی بود که به کرونا مبتلا بود، اما مشخص نیست که شدت بیماری وی تا چه حد بوده است؛ وی تمام سعی خود را برای رهایی از تهدید کرونا به کار گرفت و موفق هم شد؛ در حالی که تسلیم تهدید مرگبار کرونا نشد در برابر تهدید پلیس مینیاپولیس نتوانست تاب بیاورد.»
مامور پلیس مینیاپولیس، «جورج فلوید» ۴۶ ساله‌ را که دارای ۳ فرزند است به اتهام پرداخت نکردن پول به یک فروشگاه بازداشت کرد؛ این مامور پلیس، زانوی خود را به مدت ۹ دقیقه روی گردن فلوید، فشار داد، که در نهایت وی جان باخت.
جورج فلوید همانند ۴۰ میلیون شهروند آمریکایی که شغل خود را به دلیل شیوع کرونا از دست دادند، بیکار شده بود.
در معاینه پزشک قانونی مشخص شد که جورج فلوید به دلیل فشاری که بر گردنش وارد شده دچار خفگی شده است؛ همچنین کالبد شکافی تایید کرد که آزمایش کرونای جورج فلوید مثبت بوده است.
قتل فجیع جورج فلوید که شعله‌های اعتراضات علیه نژادپرستی را در سراسر جهان برافروخت، پرده از حقیقت تلخی برمی دارد که نشان می‎دهد سیاهان در جامعه آمریکا با تهدید‌های مرگباری رو به رو هستند. بیشتر بخوانید:  اعتراضات به قتل جورج فلوید؛ استفاده پلیس از اسپری فلفل، شب ناآرام واشنگتن برخی از این تهدید‌های مرگبار در جامعه آمریکا برای شهروندان سیاه پوست و رنگین پوست جدید است.

تهدید جدید ویروس کرونا اکنون جامعه سیاهان را در آمریکا به طور نامتناسبی تحت تاثیر قرار داده است؛ برخی دیگر از تهدید‌ها قدمت زیادی در جامعه آمریکا دارند؛ آشفتگی و مشکلات اقتصادی و نرخ بیکاری، جامعه سیاهان را بیش از سایر گروه‌ها تحت تاثیر قرار داده است.   «هافینگتون پست» در بخش دیگری می‎نویسد «پس از تمامی این تهدید‌های مرگبار، تهدید کشته شدن به دست پلیس، همیشه به عنوان کابوسی بر سر جامعه سیاهان آمریکا بوده است و در نهایت همین کابوس به زندگی جورج فلوید، پایان داد.»
وکیل خانواده جورج فلوید، می‎گوید «اپیدمی کرونا نبود که جان جورج فلوید را گرفت، بلکه اپیدمی دیگری که جامعه سیاهان در آمریکا با آن بسیار آشنا هستند، قتل او را رقم زد؛ اپیدمی نژادپرستی و تبعیض.»

این نشریه آمریکایی همچنین می‎گوید «اداره بهداشت ایالت مینه سوتا گفته است جمعیت سیاه پوستان تنها ۵ درصد از جمعیت شهر میناپولیس را تشکیل می‌دهد، اما این در حالی است که ۲۲ درصد موارد ابتلا به کرونا در این منطقه به جمعیت سیاهان برمی گردد.»
طی چند ماه گذشته جامعه سیاهان در آمریکا به دلایل مختلف به ویروس کرونا مبتلا شدند؛ دلایلی مانند عدم دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی مقرون به صرفه که به گفته کارشناسان اغلب به دلیل نژادپرستی نهادینه رخ می‌دهد.
این گزارش در نهایت می‌گوید «طبق آمار‌ها پلیس شهر مینیاپولیس همان شهری که جورج فلوید در آن به قتل رسید، ۷ برابر بیشتر علیه سیاهان از زود استفاده می‌کند؛ حدود ۶۰ ردصد از مواقعی که پلیس از زور استفاده می‌کند علیه شهروندان سیاه پوست است.»


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا دونالد ترامپ جامعه آمریکا قتل جورج فلوید هافینگتون پست جامعه سیاهان سیاه پوستان جامعه سیاه سیاه پوست تهدید ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۶۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس + فیلم

به گزارش جماران؛ برخی رسانه ها از بروز حادثه امنیتی و تهدید یک فرد به انفجار سفارت ایران در پاریس حکایت دارد. پلیس فرانسه در حال بررسی حادثه است.

رویترز گزارش داد که پلیس فرانسه روز جمعه مقابل ساختمان کنسولگری ایران در پاریس را که در اطراف آن مردی تهدید به منفجر کردن خود کرد، محاصره کرده است.

پلیس اعلام کرد که در صحنه حضور دارند و از مردم خواسته است از نزدیک شدن به صحنه حادثه خودداری کنند.

پلیس فرانسه مدعی است فرد مزبور احتمالا حامل نارنجک یا جلیقه انفجاری است.

 

تکمیل می شود...

حجم ویدیو: 1.63M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس + فیلم
  • (ویدیو) تهدید به انفجار مقابل کنسولگری ایران در پاریس!
  • نابرابری‌های نژادی درون اتاق‌های اعدام در آمریکا
  • دستگیری عامل ایجاد مزاحمت در بوکان
  • پسر صدیقه خانم که اروپایی‌ها را شگفت زده کرد
  • پیگیری مطالبات جامعه آزمایشگاهیان کشور
  • عامل تیراندازی در ساوه دستگیر شد
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • قرص‌های لاغری غیرمجاز، تهدید جدی برای سلامت جامعه 
  • روایت زندگی شهید حسین نیا از زبان خانواده شهید