Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-18@10:08:29 GMT

بررسی شرایط استخدام در هفت بانک خصوصی

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۶۶۴۶

بررسی شرایط استخدام در هفت بانک خصوصی

منظورمان گزینه‌های مربوط به استخدام یا به‌طور رسمی‌تر، سامانه دعوت به همکاری است. بعید است چنین گزینه‌ای در سایت بانک‌های دولتی به چشمتان بخورد چراکه فرایند استخدام در آنها شرایط خاص خودش را دارد و لازم است در آزمون‌های استخدامی شرکت کنید. بانک‌های خصوصی کار را راحت‌تر کرده‌اند و از متقاضیان می‌خواهند، اطلاعات و رزومه کاری خود را از طریق سامانه دعوت به همکاری ارسال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از هفت صبح، در این سامانه در بعضی بانک‌ها مثل ساعت کار می‌کند و بعید است بعد از ورود به آن حتی ذره‌ای به مشکل بربخورید اما در طرف مقابل بعضی سامانه‌ها به‌قدری پیچیده و ناقص هستند که استفاده از آنها خیلی‌ها را دچار سرگیجه می‌کند. در این گزارش سراغ هفت بانک پاسارگاد، سامان، اقتصاد نوین، دی، آینده، سرمایه و سینا رفته‌ایم تا ببینیم هرکدام چطور در سامانه دعوت به همکاری سایت خود نیروی جدید می‌گیرند.

* بانک پاسارگاد؛ بفرمایید استخدام شوید

سامانه دعوت به همکاری بانک پاسارگاد تا حد زیادی با متقاضی راه می‌آید. فرصت‌های شغلی تمیز و مرتب پشت هم آمده تا کسانی که می‌خواهند برای استخدام در این بانک اقدام کنند، دچار سرگیجه نشوند. در حال حاضر این بانک دنبال فارغ‌التحصیل‌هایی می‌گردد که رشته دانشگاهی‌شان حسابداری، اقتصاد، مهندسی صنایع، مدیریت، آمار، ریاضی، حقوق، مهندسی کامپیوتر یا مهندسی فناوری اطلاعات باشد.

البته شاید فکر کنید بانک پاسارگاد برای تمامی این رشته‌‌ها جایگاه شغلی مرتبط دارد، ولی باید بدانید که این رشته‌ها صرفا برای جایگاه شغلی بانکدار تعریف شده‌اند و بعید است شغلی متناسب با رشته‌هایی مثل مهندسی صنایع در بانک پاسارگاد پیدا کنید. این بانک در ۱۵استان کارمند بانکدار می‌خواهد. زنجان، سیستان و بلوچستان، مازندران، اصفهان، خوزستان، آذربایجان شرقی، قزوین، همدان، گیلان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، بوشهر و خراسان شمالی استان‌هایی هستند که فهرست آنها در سامانه دعوت به همکاری بانک پاسارگاد آمده است.

دعوت به همکاری بانک پاسارگاد صرفا به استخدام بانکدار محدود نمی‌شود. این بانک به ‌دنبال منشی هم می‌گردد. کسانی که بخواهند برای این شغل درخواست دهند، باید فارغ‌التحصیل یکی از رشته‌های زبان انگلیسی، زبان و ادبیات فارسی، روابط عمومی، روانشناسی، علوم ارتباطات اجتماعی، علوم تربیتی، زبان فرانسه، زبان عربی و جامعه‌شناسی باشند. تهران و اصفهان تنها استان‌هایی هستند که بانک پاسارگاد در آنها به‌دنبال منشی می‌گردد.

فارغ‌التحصیل‌های رشته حقوق می‌توانند برای جایگاه شغلی کارشناس امور حقوقی در بانک پاسارگاد درخواست دهند. این بانک در هشت استان سمنان، هرمزگان، تهران، مازندران، اصفهان، خوزستان، گلستان و قم کارشناس حقوقی لازم دارد. شرایط استخدام بانک پاسارگاد در شغل‌های مختلف یکسان است. شما باید حداقل مدرک لیسانس داشته باشید و فایل اسکن‎شده مدارکتان را بارگذاری کنید. بعد از ثبت‌نام در سامانه دعوت به همکاری بانک پاسارگاد، به شما کد رهگیری داده می‌شود و نتیجه درخواست از طریق ایمیل به شما اعلام خواهد شد.

* بانک سامان؛ فرم را پر کنید، بررسی می‌کنیم

احتمالا بانک سامان علاقه‌ای به استخدام کارکنان از طریق سامانه دعوت به همکاری ندارد. وگرنه دلیل دیگری برای طراحی چنین سامانه پیچیده‌ای به ذهنمان نمی‌رسد. در صفحه اول به جز سوالات متداول، شرایط عمومی و مراحل ثبت‌نام، مورد دیگری به چشم نمی‌خورد و خودتان باید از گوشه بالای سمت چپ دکمه ورود را پیدا کنید. تازه قبل از هرچیز لازم است در سامانه ثبت‌نام کنید.

بعد از ثبت‌نام رمز عبور برایتان ایمیل می‌شود و این تازه آغاز ماجراست. بعد از مطالعه هشدارها باید خودتان در گوشه و کنار صفحه دنبال فرم دعوت به همکاری بگردید. شاید فکر کنید اول باید اطلاعات هویتی‌تان را وارد کنید اما اولین سوالی که بانک سامان در فرم استخدام نوشته، نحوه آشنایی شما با این بانک است. سه گزینه بیشتر ندارد؛ سایت، دوستان و روزنامه. به عبارتی امکان ندارد کسی در خیابان تابلوی شعبه بانک سامان را ببیند و با آن آشنا شود.

بانک سامان از نظر فرصت‌های شغلی سنگ تمام گذاشته و از متصدی امور بانکی تا کارشناس برق همه را در فهرست شغل مورد تقاضا آورده است. این فهرست تمام شغل‌هایی است که در بانک سامان وجود دارد و بعد از تکمیل فرم صرفا در صورت نیاز بانک با شما تماس گرفته خواهد شد. به عبارتی معلوم نیست بانک سامان در کدام گروه شغلی نیاز به نیروی تازه‌نفس دارد.

* بانک اقتصاد نوین؛ درخواست برای شغلی که مشخص نیست

سامانه دعوت به همکاری اقتصاد نوین با کسی تعارف ندارد و مستقیم سراغ اصل مطلب می‌رود. اگر وارد سایت این بانک شوید و به پرتال دعوت به همکاری بروید، همان ابتدای کار فرم استخدام پیش روی شما قرار می‌گیرد اما معلوم نیست دقیقا برای چه شغلی؛ متقاضیان باید بعد از مطالعه شرایط عمومی، اطلاعات شخصی، اطلاعات بستگان، سوابق کاری و تحصیلی را ارسال کنند و حتی با وجود طی کردن همه این مراحل، احتمالا باید خودتان حدس بزنید که بانک اقتصاد نوین صرفا متصدی امور بانکی می‌خواهد.

این بانک اعلام کرده، بعد از تکمیل فرم در صورت نیاز به تامین نیروی انسانی با شما تماس گرفته خواهد شد. از جمله شرایط استخدام در بانک اقتصاد نوین می‌توان به شرایط معمول استخدام در شرکت‌ها مثل تابعیت جمهوری اسلامی، متدین به ادیان رسمی، نداشتن سوءپیشینه و اعتیاد، سلامت کامل جسم و روان و داشتن کارت پایان خدمت یا معافیت اشاره کرد.

کسانی که بخواهند در بانک اقتصاد نوین مشغول به کار شوند، باید مدرک تحصیلی مرتبط داشته باشند. رشته‌های مرتبط از دیدگاه بانک اقتصاد نوین، مدیریت، مهندسی صنایع، اقتصاد، حسابداری، حقوق، علوم بانکی، مهندسی کامپیوتر، علوم ریاضی و آمار است. کسانی که می‌خواهند در این بانک استخدام شوند، باید نهایتا ۲۵سال برای لیسانس و ۲۸سال برای فوق‌ لیسانس سن داشته باشند.

* بانک دی؛ رئیس می‌شوید یا متصدی امور بانکی

اگر بخواهید برای استخدام در بانک دی دست به‌کار شوید، پیداکردن سامانه دعوت به همکاری آن چندان سخت نیست. این بانک از آن دسته است که کار را راحت کرده و سامانه مورد نظر را درست جلوی دید شما در سربرگ‌های صفحه اول گذاشته است. سیستم منابع انسانی این بانک بخش نکات و شرایط را کاملا خالی گذاشته و معلوم نیست استخدام شدن در بانک دی چه مدرک تحصیلی یا چه سابقه کاری لازم دارد.

دو فرصت شغلی پیش روی شماست، اول متصدی امور بانکی که پای ثابت سامانه دعوت به همکاری همه بانک‌ها است و دوم رئیس شعبه. هیچ توضیح اضافه‌ای هم برای شرایط مورد نیاز برای ریاست شعبه بانک دی به چشم نمی‌خورد. صرفا بعد از تکمیل فرم اولیه، باید اطلاعات خود از جمله مشخصات فردی، تحصیلات، سوابق شغلی، سوابق مهارتی و تخصصی، اطلاعات اعضای خانواده، معرفان و اطلاعات ارتباطی را در سامانه وارد کنید. بعد از ثبت‌نام برای شما کد پیگیری صادر می‌شود و درنهایت اگر نیازی به تامین نیروی انسانی بود، با شما تماس گرفته خواهد شد.

* بانک آینده؛ فرش قرمز برای ریاست شعبه

گزینه دعوت به همکاری بانک آینده در پایین‌ترین قسمت سایت، آنجایی که تمام حقوق مادی و معنوی را متعلق به بانک آینده می‌داند، قابل مشاهده است. اگر وارد آن شوید، می‌بینید بانک آینده در حال حاضر صرفا رئیس می‌خواهد! البته هرکسی نمی‌تواند برای ریاست شعبه‌های بانک آینده درخواست دهد و این مورد مختص بازنشسته‌های سیستم بانکی کشور است. این افراد می‌توانند با ورود به سامانه دعوت به همکاری، اطلاعات خود مثل مشخصات فردی، سوابق تحصیلی، سوابق شغلی و سه پست منتهی به بازنشستگی را وارد و برای ریاست شعب بانک آینده درخواست دهند.

* بانک سرمایه؛ بانکدار اجرایی برای یکی از شعبه‌های شهرستان

بانک سرمایه صرفا برای موقعیت‌های شغلی مورد نیازش از متقاضیان استخدام دعوت به همکاری می‌کند. اینجا دیگر خبری از فهرست بلندبالای موقعیت‌های شغلی نیست و لازم نیست منتظر خالی شدن جایگاه‌ها بمانید. درحال حاضر بانک سرمایه صرفا برای یکی از شعبه‌های خود یعنی شعبه مهاباد، بانکدار اجرایی استخدام می‌کند. شرایط عمومی درست مثل شرایط همه شرکت‌ها برای استخدام است و از جمله آنها می‌توان به نداشتن سوءپیشینه و اعتیاد اشاره کرد. در شرایط اختصاصی دعوت به همکاری بانک سرمایه، متقاضی باید فارغ‌التحصیل یکی از رشته‌های علوم بانکی، حسابداری، علوم اقتصادی و مدیریت باشد.

استخدام در بانک سرمایه شرط معدل هم دارد و باید مدرکتان را با معدل بالای ۱۶ گرفته باشید. همچنین محدودیت سنی حداکثر ۲۷سال برای استخدام در نظر گرفته شده است. باید توجه داشته باشید که سامانه دعوت به همکاری بانک سرمایه صرفا در مواقعی که نیاز به نیروی انسانی جدید باشد، فعال است. ممکن است در ماه‌های آینده فرصت‌های شغلی دیگری هم در این بانک به‌وجود بیاید.

* بانک سینا؛ فعلا نیروی جدید لازم نداریم

اگر برای استخدام به سایت بانک سینا بروید، دست خالی بازخواهید گشت. این بانک در اطلاعیه‌ای اعلام کرده، با توجه به کامل بودن کادر بانک سینا، امکان جذب نیرو و استخدام وجود ندارد. از نظر ما همین‌که ابتدای کار تکلیف متقاضیان شغل روشن می‌شود، جای شکرش باقی است و چنین کاری از درخواست فرم و بررسی آنها بعد از خالی شدن جایگاه‌های شغلی بهتر به نظر می‌رسد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: بانک مرکزی بانک استخدام بانک دی بانک سامان بانک پاسارگاد دعوت به همکاری بانک پاسارگاد بانک اقتصاد نوین بانک آینده برای استخدام فارغ التحصیل بانک سرمایه برای ریاست بانک سامان خواهد شد ثبت نام رشته ها بانک دی بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۶۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بخش خصوصی و کارگران می‌شود؟

سید صولت مرتضوی وزیر کار در جمع خبرنگاران به سوالاتی درخصوص طرح فجرانه یارانه، تعطیلی پنجشنبه‌ها برای بخش خصوصی و وضعیت لایحه واگذاری تعیین دستمزد پاسخ داد.

به گزارش ایلنا، وی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران درخصوص طرح کالابرگ الکترونیکی و طرح فجرانه که در مراحل بعدی ادامه یافت، گفت: در رابطه با تداوم طرح نیاز به بررسی مجدد است و مقرر شد که آقای دکتر مخبر محوریت کار را داشته باشند و پیگیری کنند. در بحث کالابرگ هم استقبال بسیار خوب بود؛ هم در مرحله اول مخصوصا در دهک‌های کم درآمد به ویژه دهک اول، دوم، سوم و در مرحله دوم هم استقبال بهتر شد و حتی در مرحله سوم استقبال شتاب بیشتری گرفت.

وی ادامه داد: ما پیش بینی می‌کنیم که تقریبا بالغ بر ۹۵ درصد از طرح استقبال شود و مردم هم بسیار خوب استقبال کردند و کسبه هم تلاش شان این بود که در کمترین فرصت کار انجام شود.

وزیر کار در پاسخ به سوالی خصوصی تعطیلی پنجشنبه‌ها و اجرای آن بر مشمولان قانون کار و بخش خصوصی، تصریح کرد: این مساله نیاز به قانون دارد، هرچه که قانونگذار تصویب کند لازم الاجرا است. در واقع هرچه که مجلس تصویب کند و ابلاغ شود ما حتما اجرا خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت لایحه واگذاری تعیین نرخ دستمزد کارگران به مجلس گفت: لایحه واگذاری تعیین دستمزد در حوزه کارشناسی وزارتخانه در حال بررسی است، در بخش کارشناسی وزارتخانه است که بعد باید به دولت ارسال شود و در صورت تصویب در هیات دولت به مجلس ارسال خواهد شد.

مرتضوی در پاسخ به سوالی پیرامون برخی شنیده‌ها از تعدیل نیرو در شهرک‌های صنعتی اظهار داشت: من گزارشی از تعدیل نیرو ندارم، شما اگر گزارشی دارید مکتوب به ما بدهید حتما بررسی می‌کنم و در جلسه آینده خدمت شما اعلام می‌کنم.

دیگر خبرها

  • بررسی درخواست تعداد ۲۴۱۳ متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها شامل بخش خصوصی و کارگران می‌شود؟
  • مردم به جای سرمایه‌گذاری در بانک نفت بخرند!
  • جزییات مهم درباره گزینش استخدام معلمان
  • جزئیات اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری و حضور در مراحل مختلف استخدام
  • نکات مهم درباره گزینش استخدام معلمان
  • نکات مهم گزینش برای پذیرفته‌شدگان آزمون استخدام آموزگار
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با رفع موانع همکاری بخش خصوصی
  • بررسی روند خصوصی‌سازی سرخابی‌ها در مجله فوتبال
  • جریان جهانی بی‌اعتبار شدن مدارک دانشگاهی/ استخدام در تسلا هم مدرک نیاز ندارد