Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعداد ۳۷ نفر از نمایندگان از رئیس مجلس خواستار ابطال مصوبه اخیر هیات دولت در مورد نحوه تخصیص یارانه به نوزادان تازه متولد شده، شدند.  به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد به اتفاق ۳۶ نفر دیگر از نمایندگان به رئیس جمهور به خاطر مصوبه اخیر هیأت دولت در باره منوط کردن تخصیص یارانه به فرزندان تازه متولدشده به تأیید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تذکر دادند و آن را مغایر با سیاست‌های کلی جمعیت ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



متن کامل تذکر نمایندگان به رئیس جمهور در این باره به شرح زیر است:

رشد جمعیت متاسفانه در کشور ما سالیانی است روند نزولی داشته و این سیر نزولی چند سالی است سرعت گرفته به طوری که از سال ۹۸ شاهد پایین‌ترین نرخ رشد جمعیت طی پنجاه سال گذشته بودیم.

در چنین شرایطی با وجود آمار‌های هشدار دهنده و با گذشت ۶ سال از ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت توسط رهبر معظم انقلاب، نه تنها شاهد اقدامات جامع ومؤثر برای افزایش جمعیت نبوده که بعضا تصمیمات و مصوبات دولت در تضاد و تعارض با این سیاستهاست.

از آن جمله: یارانه معیشتی خانوار ونیز مصوبه اخیر دولت در جلسه مورخ ۹۹/۳/۱۲ که موالید جدید صرفا با تایید وزارت تعاون و در صورت وجود منابع به تشخیص سازمان هدفمندی یارانه‌ها مشمول دریافت یارانه خواهند بود.

بدیهی است که این تصمیم دولت بر نرخ موالید تاثیر منفی خواهد گذاشت، لذا طبق اصل ۱۳۸ قانون اساسی که دولت موظف است مصوبات خود را به اطلاع ریاست مجلس برساند از ریاست محترم مجلس می‌خواهم که مصوبه دولت را به دلیل مخالفت با روح قانون سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در موضوع جمعیت لغو نموده و مانع اجرایی شدن آن شوند، و نیز از مجلس محترم میخواهم در راستای اجرای ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم نسبت به نظارت موثر و پاسخگو نمودن دولت اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوبات هیات دولت مصوبه اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساعات کاری ادارات تغییر می کند

تین نیوز

معاون امور حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی گفت، اجرای تغییر ساعات کاری ادارات مشروط به تصویب هیأت وزیران است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی یزدان پناه شنبه شب در گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به اظهارات اخیر برخی مدیران وزارت نیرو درباره تغییر ساعت ادارات برای کنترل مصرف برق گفت: این موضوع ابتدا باید توسط هیات دولت تصویب شود و سپس توسط رییس سازمان اداری و استخدامی ابلاغ خواهد شد.

یزدان پناه تاکید کرد: البته اظهارات مدیران وزارت نیرو بر مبنای همان مصوبه سال قبل بود اما ممکن است امسال تغییراتی کند.

سخنگوی صنعت برق ۲۰ فروردین سال ۱۴۰۳ اعلام کرد، ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد سال جاری تغییر می کند.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: برای تغییر ساعت کار ادارات، مصوبه هیات وزیران در سال گذشته را داریم که همچنان قابل اجراست و امسال نیز اجرایی می شود که بر اساس آن ساعت کار ادارات از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور تغییر می کند.

بر اساس مصوبه سال گذشته هیات وزیران و به منظور مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال، ساعت کاری ادارات به ۶ صبح تا ۱ بعدازظهر تغییر یافت که این اقدام کاهش ۸۵۰ مگاواتی اوج بار شبکه برق در تابستان ۱۴۰۲ را به همراه داشت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • پیش بینی ریاست یک چهره جدید بر مجلس آینده /پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • واکاوی ابعاد مختلف مصوبه اخیر مجلس برای تعطیلات آخر هفته
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • طغیانی: اصلاح موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • توضیحات طغیانی درباره رفع موانع سرمایه‌گذاری در مصوبه امروز مجلس
  • درخواست نماینده زابل از حاکمان افغانستان | حقابه ایران از رودخانه هیرمند را رهاسازی کنید؛ حق همسایگی این نیست
  • ساعات کاری ادارات تغییر می کند