Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-28@21:39:35 GMT

بازار فرش و بازارسرشور مشهد، هویت این شهر است

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۷۰۴۹

بازار فرش و بازارسرشور مشهد، هویت این شهر است

به گزارش خبرآنلاین از خراسان رضوی : ساسان نورین مقدم مدیرکل طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد به لزوم توجه ویژه به حفظ هویت‌های معنوی و اجتماعی در اجرای طرح مرمت بازار فرش و بازار سرشور مشهد تاکید کرد و گفت: توجه ویژه به ارزش‌های هویتی و تاریخی در تهیه طرح مرمت و احیای بازار فرش، یکی از نکاتی است که همواره مورد تاکید اعضای کمیته اجرایی این طرح بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه در گذشته اجرای طرح مرمت بازار سرشور در پیوند با بازار فرش به صورت یکپارچه فعال بوده نیز به صورت همزمان با طرح مرمت بازار فرش توسط مجموعه مدیریت شهری مشهد در دست اجراست، افزود: یکی از علل کندی حرکت در مسیر اجرای طرح احیا و مرمت بازار فرش، مقوله ثبت ملی بودن بازار است که مستلزم اخذ استانداردها و تاییدیه‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

مدیر کل طرح‌ها و مطالعات فنی و شهری شهرداری مشهد ادامه داد: به نظر می‌رسد نحوه چگونگی و کیفیت اجرای طرح در جزییات را باید به زمان اجرای طرح موکول کرد تا مرحله تصویب کلی طرح با سرعت بیشتری طی شده و عملیات طرح احیا و مرمت بازار فرش با سرعت بیشتری پیش رود.

نورین مقدم تاکید کرد: پیشنهاد کمیته اجرایی، تهیه طرحی جداگانه برای شکل گیری ارتباط معماری ویژه در قسمت ورودی و کف دو بازار است که از نظر سیما و منظر ارتباط مناسبی را برای شهروندان به وجود آورده و تداعی کننده همان ارتباط سنتی میان دو بازار باشد.

او تصریح کرد: البته اجرای هر گونه طرحی در این خصوص منوط به اخذ تاییدیه‌ها و مجوزهای قانونی لازم از جمله تاییدیه کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی ومعماری خواهد بود.

48

کد خبر 1396707

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان خراسان رضوی مرمت بازار اجرای طرح بازار فرش طرح مرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۷۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت قابل توجه توزیع میوه در طرح تنظیم بازار فارس

حسن شیخ‌نیا گفت: تمام تلاش ستاد تنظیم بازار استان فارس با مدیریت استاندار و معاونت امور اقتصادی استانداری در توزیع میوه طرح تنظیم بازار در راستای رضایت مردم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها بود که نتایج طرح نشان داد مردم ضمن استقبال از میوه این طرح، شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار بودند. 

او گفت: توزیع میوه طرح تنظیم بازار از ٢۶اسفندماه آغاز شد و همچنان ادامه دارد که در این ایام حدود ۹۰۰ تُن سیب و پرتقال توزیع شده که دارای کیفیتی مطلوب بود و اغلب مصرف‌کنندگان از کیفیت میوه‌ها رضایت داشتند. 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس اظهار کرد: میوه طرح تنظیم بازار توسط سازمان و اتحادیه تعاون روستایی استان فارس تامین شده و در اجرای این طرح هیچ‌گونه یارانه دولتی صرف نشده، همچنین ضایعات اجرای این طرح نزدیک به صفر بوده است. 

او بیان کرد: تکریم مردم در توزیع میوه طرح تنظیم بازار مورد توجه قرار دارد که در همین راستا شماره‌های تماس درج شده بر روی بنر‌ها جهت ارتباط مستقیم با سازمان‌های متولی یک اقدام موثر برای دریافت نظرات مردم بود که رضایت مردم را نیز به‌دنبال داشت.

شیخ نیا اضافه کرد: از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده و عرضه هرگونه میوه بی کیفیت با شماره تلفن‌های ۱۲۴ تماس حاصل کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بازدید بیش از ۳۰۰۰ نفر از منطقه گردشگری هفت حوض
  • موفقیت قابل توجه توزیع میوه در طرح تنظیم بازار فارس
  • حکیم خواستار اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره توقف جنگ غزه شد
  • طرح «زندگی با آیه‌ها»زمینه ساز ترویج فرهنگ قرآنی است
  • اجرای پویش «چشم به راهیم» در باغ فدک
  • پرداخت مطالبات جاری نیروگاه‌های برق به روز شد
  • تاکید بر مقابله با رودخانه خواری / لزوم به‌روزرسانی نقشه خطرپذیری شهر تهران
  • بارش‌های اخیر آسیب جدی به بازار تاریخی اراک وارد نکرد
  • تبیین مبانی شعار سال برای مدیران دستگاه های اجرایی استان
  • قطر: امیدواریم قطعنامه شورای امنیت به آتش‌بس دائم منجر شود