Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرضیه جعفری سرمربی تیم فوتبال بانوان شهرداری بم در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: برگزاری ادامه بازی‌های لیگ برتر فوتبال بانوان فرقی برای ما ندارد، اگر مسابقات برگزار شود بازی می‌کنیم، زیرا تیم شهرداری بم جایگاهش به گونه‌ای است که در هر صورت قهرمان رقابت‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما برای برگزاری بازی‌ها باید شرایط مهیا باشد و از لحاظ حفظ سلامت بازیکنان اطمینان حاصل شود، وقتی در این ایام شیوع ویروس کرونا نمی‌توانیم مدارس را باز کنیم، چه طور می‌خواهند پروتکل‌های بهداشتی را در لیگ بانوان رعایت کنند.

او تصریح کرد: لیگ امسال از لحاظ فنی خوب بود، ۲ تیم شهرداری بم و وچان کردستان شرایط قهرمانی داشتند. این ۲ فصل اخیر، فوتباب بانوان کیفیت خوبی پیدا کرده است و ملی پوشان در تیم‌های مختلفی پخش شده اند. باید ببینیم فصل آینده باوجود ویروس کرونا باشگاه‌ها شرایط رعایت پروتکل بهداشتی را خواهند داشت.

جعفری افزود: برگزاری لیگ به شکل رفت و برگشت در رده سنی پایه برای بانوان امکان پذیر نیست. ما هنوز در برگزاری مسابقات لیگ بانوان در رده سنی بزرگسالان با مشکل روبه رو هستیم. می‌توانیم مسابقات سنین پایه را به شکل استان به استان فعال کنیم و در آخر المپیاد‌ها و بازی‌های کشوری را به شکل مجتمع برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید: پرداختی تیم فوتبال بانوان ملوان در ایام قرنطینه

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ورزش بانوان فوتبال بانوان لیگ برتر فوتبال بانوان فوتبال بانوان شهرداری بم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۷۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رحیم پور: روند جوانگرایی در تیم ملی ادامه‌دار باشد

سیامک رحیم پور کارشناس فوتبال درباره عملکرد تیم ملی فوتبال در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار کرد: تیم ملی فوتبال روندی که در این مسابقات در پیش گرفته، استفاده از بازیکنان جوان است. یکسری بازیکن به تیم ملی آمدند که بیشتر آنها در اردوی قبلی بودند، اما در نهایت یا در سفر‌ها برده نمی‌شدند و اگر هم همراه تیم ملی می‌رفتند از آنها استفاده نمی‌شد.

با زوج  خلیل زاده و کنعانی زادگان در ادامه مسیر جام جهانی به مشکل می خوریم 

او افزود: در بازی رفت برابر ترکمنستان از زوج حزباوی و سامان فلاح استفاده شد و تیم ملی ۵ گل به حریف زد. این روند جوانگرایی و جوان‌تر کردن تیم ملی را باید ادامه بدهیم. اگر قرار باشد با زوج شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی زادگان ادامه بدهیم به مرحله‌ای در مسابقات جام جهانی می‌رسیم که  به مشکل برمی خوریم.  باید طوری باشد که  سن و سال بازیکنان را در نظر بگیریم.

رحیم پور تصریح کرد: برای شجاع خلیل زاده احترام خاصی قائل هستم، اما برای  جایگزینی این بازیکن  باید تغییراتی را در تیم ملی انجام بدهیم. اگر ما نخواهیم این کار را کنیم کعبه آمال ما همان می‌شود که تیم ژاپن ر ا می‌بریم، اما از تیم قطر شکست می‌خوریم و حذف می‌شویم.

روند جوانگرایی نباید بر حسب اجبار باشد 

کارشناس فوتبال گفت: پیشنهاد می‌کنم که روند جوانگرایی تیم ملی فوتبال ادامه پیدا کند نه اینکه برحسب اجبار زمانی که شجاع خلیل زاده و حسین کنعانی زادگان را نداریم مجبور شویم که از سامان فلاح و حزباوی استفاده کنیم.

باید اعتقاد به جوانگرایی را نشان بدهیم 

او درباره اینکه در بازی رفت برابر تیم ترکمنستان از  چند بازیکن جوان استفاده شد، اما در بازی برگشت فقط یک بازیکن جوان در ترکیب تیم ملی قرار داشت، گفت:  در وهله اول باید بگوییم و نشان بدهیم که به بازیکن جوان و جوانگرایی اعتقاد داریم. کاری که مرحوم پرویز دهداری بار‌ها بار‌ها نشان داد و او  در تیم‌های باشگاهی و تیم ملی از جوانان استفاده می‌کرد. من یادم می‌آید که مسابقات مهمی را تیم ملی قرار بود برود و خیلی‌ها  ترس داشتند که مرحوم ناصر حجازی نیست،ببازیم، اما مرحوم دهداری یک دروازه بان جوان  را برد و بازی را پیروز شدند. در حالی که آنها ترس از نتیجه نگرفتن داشتند. تفاوت یک بازیکن ملی پوش با بازیکن عادی ۳ ماه تمرین فشرده و تخصصی در پستش  هست.

بازیکنان جوان با شرکت در مسابقات بین المللی  باتجربه شدند 

رحیم پور تصریح کرد: بازیکنانی که به تیم ملی می‌آیند مثل دوران ما نیستند که مسابقاتی نبود و اگر بازی‌هایی هم در تهران برگزار می‌شد خیلی قوی نبودند. اکنون بازیکنانی مثل حزباوی و سامان فلاح به تیم ملی می‌آیند در رده نونهالان بودند و بازی‌های بین المللی دیدند و حضور داشتند  و آنها جوانان باتجربه هستند، اما در زمان قدیم، ما جوانان بی تجربه بودیم.

متاسفانه بازیکنان ۲۴ ساله را جوان می دانیم 

کارشناس فوتبال گفت: به  امثال ما ،بازیکن بی تجربه می‌گفتند، چون بازی‌های بین المللی نداشتیم و بازی‌های ملی مان در حد و اندازه یکی، ۲ بازی بود، اما این بازیکنان جوان در رده‌های مختلف بازی‌های بین المللی انجام دادند و  تعداد بازی هایشان شاید به ۵۰ الی ۶۰ بازی هم برسد؛ بنابراین این بازیکنان جوان و با تجربه هستند. اگر در سطح دنیا می‌بینیم که سن بازیکنان تیم ملی را پایین آوردند به خاطر این است که بازیکن از رده نونهالان مقابل بازیکن خارجی دیگر قرار می‌گیرد و تجربه به دست می‌آورد و به تیم ملی بزرگسال می‌رسد و کسی مثل یامال با ۱۵ سال سن بازی می‌کند. تفاوت دیدگاه ما با دیدگاه خارجی‌ها این است که آنها  سنین ۱۵، ۱۶ و ۱۷ ساله را بازیکن جوان می‌بینند، اما متاسفانه وضعیت فوتبال کشورمان به این صورت است که مربیان سنین ۲۴، ۲۵ ساله را بازیکن جوان می‌دانند.

استفاده از جوانان به شجاعت، شهامت . اعتقاد داشتن برمی گردد 

او افزود: تیم‌های ملی مثل اسپانیا و فرانسه دارند از بازیکنانی استفاده می‌کنند که ۱۵، ۱۶، ۱۷ و نهایت ۲۰ ساله هستند، اما متاسفانه  ما بازیکن جوان را سنین ۲۴، ۲۵ ساله می‌دانیم. این موضوع به اشتباه برخی از مربیان تیم‌های باشگاهی برمی گردد که برای اینکه خودشان را از ضربات نتیجه نگرفتن در امان نگه دارند، می‌گویند تیم ما جوان هست. در حالی که تیم‌های جوان شامل  تیم بارسلونا و آرسنال سال قبل بودند که کاندید قهرمانی بودند. اکنون بازیکنان  جوان در کشور ما و کشور‌های دیگر به خاطر اینکه از سنین پایین‌تر در مسابقات بین المللی حضور پیدا می‌کنند، آنها دیگر بی تجربه نیستند و با تجربه هستند. استفاده از جوانان به شجاعت، شهامت و اعتقاد داشتن برمی گردد.

ما برابر تیم های قوی تر از جوانان استفاده نخواهیم کرد 

رحیم پور بیان کرد: ما مشکلی در فرهنگ خود داریم و برخی از کارشناسان  فشار بیاورند که تیم ملی باید جوان شود و اگر نتیجه نگرفت حرف‌های دیگری بزنند، اما امثال من چنین چیزی در مورد تیم ملی نمی‌گوییم. ما اعتقاد داریم که تیم ملی از همین اکنون باید استارت جوانگرایی را بزند. اگر ما نتوانیم در بازی‌هایی همانند دیدار با ترکمنستان از بازیکنان جوان خود مثل حزباوی و سامان فلاح و ... استفاده کنیم هر چه به جلوتر برویم و برابر  تیم‌های قوی‌تر از جوانان استفاده نخواهیم کرد و نباید این فرصت‌ها را از دست بدهیم.

همکاران قلعه نویی باید فضا را برای حضور جوانان فراهم کنند 

کارشناس فوتبال گفت: اگر ما در بازی برگشت برابر ترکمنستان شکست می‌خوریم و یا مساوی می‌کردیم چیزی را از دست نمی‌دادیم، چون ۲ بازی پیش رو داشتیم و می‌توانستیم نتیجه بگیریم. به هر حال صعود از مرحله مقدماتی مسئله‌ای ندارد. به نظرم همکاران قلعه نویی باید به او کمک کنند و فضای پیش رو را برای جوانان بیشتر باز کنند و شرایط را ایجاد کنند تا بتوانند از بازیکنان جوان بیشتر استفاده کنند. مثل اکنون نباشد که در بازی رفت با ترکمنستان ۵، ۶ بازیکن جوان حضور داشته باشند، اما در بازی برگشت یک بازیکن جوان درون زمین مسابقه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • تاکید مجدد آلگری: می‌خواهیم به چمپیونزلیگ برسیم
  • زمان روشن شدن مشعل المپیک پاریس
  • رحیم پور: روند جوانگرایی در تیم ملی ادامه‌دار باشد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۹ فروردین
  • انتقاد سرمربی تیم فوتبال فجر شهید سپاسی شیراز از فرصت‌سوزی بازیکنان
  • حرفهای عجیب سرمربی استقلالی در مورد جادوگری!
  • فریاد شیران: سرمربی تیم ملی شجاعت استفاده از جوانان را ندارد
  • اسکالونی: تنها جایگاه مسی و دی‌ماریا تضمین شده است
  • آغاز مسابقات فوتبال جام روستایی کوماسی مریوان
  • برگزاری تمرین پرسپولیس در غیاب سرمربی و ۶ ملی پوش