Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به احداث کمربندی دوم شهر قم گفت: بیست و سوم خردادماه کلنگ زنی پروژه با حضور رئیس‌جمهور به‌صورت ویدئوکنفرانسی آغاز می‌شود. ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حسن صبوری امروز در جلسه بررسی پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سالن کرامت استانداری، با اشاره به احداث کمربندی دوم شهر قم اظهار داشت: بیست و سوم خردادماه، جمعه این هفته کلنگ زنی پروژه با حضور رئیس‌جمهور به‌صورت ویدئوکنفرانسی آغاز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه شروع‌شده و امیدواریم انجام پروژه با جدیت بیشتری دنبال شود، گفت: مرتع‌دارانی که در مسیر این پروژه قرار دارند، یک مشکل جدی با اجرای این پروژه دارند که باید به‌صورت جدی در خصوص آن تصمیم‌گیری شود.

وی با اشاره به تلاقی کمربندی جدید قم با شهرک کفش و دمپایی گفت: این مشکل در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید حل‌شده و اولویت با احداث کمربندی بوده است.

صبوری درباره ساماندهی بازارچه کفاشان نیز ابراز کرد: انجام این پروژه در اختیار سازمان بهسازی حرم مطهر قرار داده‌شده و می‌توانیم منابع را در اختیار سازمان بگذاریم که پروژه را انجام دهند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: از ابتدا، فقط بحث کف‌سازی و جداره سازی پروژه مدنظر بود که با مطالعاتی که از سوی سازمان بهسازی حرم مطهر انجام‌شده بحث اصلاح، بهسازی و تأسیسات برق آن‌هم مطرح‌شده است.

وی ادامه داد: برآورد ساماندهی این بازارچه در سال گذشته 700 میلیون تومان بود، درحالی‌که با منابع ناچیزی که به بازآفرینی شهری اختصاص می‌یابد عملاً اتفاق خاصی نمی‌افتد و عملاً بیش از یک پروژه بازآفرینی با منابع موجود نمی‌توانیم اجرا کنیم و باید سهم استان از منابع برای زیرساخت‌ها گرفته شود.

وی تأکید کرد: چطور می‌شود که منابع در وزارت نیرو به اکثر استان‌ها تعلق می‌گیرد و توزیع این منابع در کل استان‌ها اتفاق می‌افتد اما این منابع به استان قم اختصاص نمی‌یابد، فقط به اعتبار بازآفرینی نمی‌توان امیدوار به انجام پروژه‌ها بود و باید همه منابع و اعتبارات به استان تعلق بگیرد.

کمربندی جدید قم امسال کلنگ‌زنی می‌شود600 میلیارد تومان برای احداث کمربندی جدید قم هزینه می‌شودتصویب احداث کمربندی جدید قم و آزادراه قم ـ سلفچگان ـ راهجرد در جلسه هیئت دولت‌

در بخشی از این جلسه مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم پیرامون پیگیری حمایت از اجرای نیروگاه‌های خورشیدی اظهار داشت: این پروژه‌ها به بخش خصوصی برمی‌گردد و تنها پیگیری مربوط به شرکت توزیع برق استان است.

مهدی آهنین‌پنجه بیان کرد: مجوزهای پروژه‌های نیروگاه خورشیدی در یک مقطعی صادر شد و واگذاری‌ها انجام‌شده اما افق مشخصی این پروژه‌ها نداشته و بنایی برای عملیاتی شدن ندارند درنتیجه باید این پروژه‌ها از کارگروه اقتصاد مقاومتی خارج شوند.

همچنین مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم در این جلسه اتصال شهرک صنعتی شکوهیه به ایستگاه گارمانوری را مورداشاره قرار داد و گفت: در چارچوب قوانین، وظیفه شهرک‌های صنعتی انجام زیرساخت‌های صنعتی است اما این پروژه خارج از شهرک بوده و خارج از شهرک‌ها در حوزه شرکت شهرک‌ها نیست.

اسرافیل شعاعی با تأکید بر اینکه تفاهم‌نامه این اتصال باید یک مبنای قانونی داشته باشد، افزود: هم ازنظر ایستگاه مسافری و هم ازنظر حمل بار انجام این پروژه نیاز شهرک صنعتی شکوهیه است اما ایجاد این اتصال باید از سوی راه‌آهن انجام شود و به لحاظ قانونی شرکت شهرک‌ها نمی‌تواند اقدام به اجرای این پروژه کند.

وی در پایان تلاقی کمربندی جدید قم با شهرک کفش و دمپایی را مورداشاره قرار داد و گفت: 5 سال طول کشیده که تغییر کاربری در این منطقه صورت بگیرد و ایجاد شهرک در این منطقه اشتغال و ارزآوری برای استان دارد درنتیجه می‌طلبد که یک جلسه برای جمع‌بندی ایجاد و یا عدم ایجاد شهرک در این ناحیه برگزار شود.

انتهای پیام/451/ ز

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمربندی جدید قم احداث کمربندی استان قم پروژه ها شهرک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد

به گزارش خبرنگار مهر، زبیر موسوی ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: سایت یکهزار و ۱۰ واحدی در دهدشت نیز پیشرفت کاری مطلوبی دارد و همچنین در شهرستان‌های لیکک، مارگون و دنا نیز واگذاری زمین و رفع معارضات انجام شده است.

وی بیان داشت: ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که تا کنون طرح هادی برای همه این روستاها انجام و بازنگری طرح هادی در ۵۵۰ روستا نیز انجام شده است.

موسوی تصریح کرد: در سال گذشته، ۹۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر در روستاهای استان انجام شد و امیدواریم با تخصیص اعتبار این مهم ادامه یابد.

وی افزود: یکهزار و ۸۳۰ فقره سند مسکن روستایی و شهری در استان صادر شده و در قالب طرح منظومه روستایی نیز با هدف اشتغالزایی، کاشت گیاهان دارویی به صورت پایلوت در شهرستان گچساران در دستور کار قرار دارد.

موسوی اظهار داشت: رفع مشکلات مردم در روستاها به ویژه در حوزه اجرای طرح‌های هادی به جد در دستور کار این بنیاد قرار دارد.

وی افزود: تأمین زمین برای ساخت مسکن در سه شهرستان بویراحمد، باشت و دنا با مشکل مواجه است.

کد خبر 6086511

دیگر خبرها

  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • زمین احداث پارکینگ وسایل نقلیه سنگین در کرمانشاه تامین شد
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی کلنگ‌زنی می‌شود
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • احداث چند شهرک صنعتی در باوی
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد
  • شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود
  • سایت بزرگ نهضت ملی مسکن در بوشهر کلنگ‌زنی می‌شود