Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سید عباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، درباره ادعای مطرح شده از سوی دونالد ترامپ پس از آزادی مایکل وایت مبنی بر آمادگی مذاکره با ایران گفت: مسائل داخلی آمریکا چندان برای ایران مهم نیست. آنچه برای جمهوری اسلامی ایران مهم است، عمل دولت‌های مختلف آمریکاست. متاسفانه در سال‌های اخیر و حتی در گذشته، عملی که موجب می‌شود ملت و دولت ایران اعتمادشان جلب شود، مشاهده نکردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دیوار بی‌اعتمادی هنوز بین ایران و آمریکا وجود دارد، اظهار داشت: ترامپ مسئله داخلی خود را دارد. انتخابات بحث داخلی آمریکایی‌ها است و ایران هم هیچ‌گاه منتظر تحولات داخلی آمریکا و نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور نبوده و نخواهد بود.

گفتاردرمانی برای ایران اصلا مهم نیست

این دیپلمات ارشد با تاکید بر اینکه ایران هیچ‌گاه میز مذاکره را ترک نکرده است، تصریح کرد: ایران در قالب مذاکره با گروه ۱+۵ با طرف‌های مختلف در ارتباط بود اما این آمریکایی‌ها بودند که با خروج از توافق هسته‌ای، میز مذاکره را ترک و تعهدات خودشان را در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد نقض کردند.

موسوی با بیان اینکه فکر نمی‌کنیم با ماندن یا رفتن ترامپ در ریاست‌جمهوری تحول خاصی رخ دهد، خاطرنشان کرد: گفتاردرمانی برای ایران اصلا مهم نیست. برای ایران عمل آمریکا به تعهداتش اهمیت دارد که آمریکا به آن پایبند نبوده است.

آمریکا توبه کند، می‌تواند به برجام برگردد

وی ادامه داد: شرطی از سوی مقامات عالی مقام ایران بیان شد، مبنی بر اینکه اگر آمریکا توبه کند و به برجام برگردد، خسارت‌هایی که به ملت ایران زده را جبران کند و تحریم‌های ظالمانه را بردارد، آنها می‌توانند به چارچوب برجام و گروه ۱+۵ بازگردند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی درباره تبادلات انجام شده دو زندانی ایران با یک زندانی آمریکایی هم ابراز داشت: این تبادلات از بعد انسانی انجام شده است. چند تن از اتباع ایران به دلایل واهی و به صورت غیرقانونی در آمریکا به گروگان گرفته شده‌اند. اتهام آنها این است که تحریم‌های آمریکا را دور زده یا نقض کرده‌اند که از دید ما، چنین اتفاقی نیفتاده و از سوی دیگر، تحریم‌های آنها هم غیرقانونی و بی‌مبناست.

مذاکره مستقیمی برای مبادله زندانیان میان ایران و آمریکا انجام نشد

موسوی با بیان اینکه دستگاه دیپلماسی برای آزادی شهروندان ایرانی تمام تلاش خود را انجام داده است، عنوان کرد: با کمک دولت سوئیس این مبادلات انجام شده و به همین خاطر، ضروری است از کمک‌های دولت سوئیس تشکر کنم. اینها مسئولیت مذاکره در این رابطه را برعهده داشتند وگرنه هیچ مذاکره مستقیمی میان جمهوری اسلامی ایران و دولت ایالات متحده انجام نشده است.

وی افزود: گفت‌وگوها و رایزنی‌ها از طریق دولت سوئیس منجر به آزادی شد. اگر امکان مبادله وجود داشته باشد و این آمادگی کماکان در طرف مقابل وجود داشته باشد، ما این آمادگی را داریم مابقی افرادی که دربند آمریکا هستند را آزاد کرده و به کشور بازگردانیم.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: برای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۷۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

تجمع دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

بازداشت دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • کنعانی: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • دست برتر ایران و روایت وارونه غربگرایان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • برگزاری نمایشگاهِ عکسِ به نیت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد
  • برپایی نمایشگاه عکس دوشنبه‌های رهایی در یزد