Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@17:44:00 GMT

۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور ساخت داخل است

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۸۰۵۱

۹۷ درصد داروی مورد نیاز کشور ساخت داخل است

«مهدی صادقی نیارکی»  روز یکشنبه در جریان بهره برداری از مرحله نخست شهرک دارویی استان مرکزی شهرک صنعتی بازنه شازند، افزود: برای  درصد باقی مانده مواد اولیه نیز ۷۰۰ میلیون دلار ارز استفاده می‌شود که می‌توان با اتکا به تولید داخل به‌تدریج و با برنامه این ارزبری را کاهش داد.

وی ادامه داد: کاهش ۱۰ میلیارد دلاری واردات ظرف سه سال تا پایان سال ۱۴۰۰ از سیاست های مهم در راستای خوداتکایی صنعتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون امور صنایع در ادامه بااشاره به لزوم کاهش وابستگی اقتصاد به نفت، بیان کرد: برخی محدودیت‌ها باعث شد که منویات مقام معظم رهبری در خصوص فاصله گرفتن از اقتصاد نفتی محقق شود و امروز وقت شکوفایی است و باید تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد و می‌توان با سیاست‌گذاری به سمت تولید ملی ،ثروت بین نسلی را در راستای توسعه اقتصادی رقم زد.

صادقی نیارکی به هدفگذاری های وزارت صمت در سال جهش تولید اشاره کرد و گفت: امسال جهش تولید از طریق رونق در بخش تولید مدنظر است و علاوه بر آن اتمام طرح‌های نیمه‌تمام نیز هدفگذاری شده است، به‌طوری هر هفته یک طرح عمرانی در کشور افتتاح می‌شود.

وی، توسعه صادرات و مدیریت واردات و کاهش ارزبری در کشور را از دیگر سیاست‌ها و اهداف وزارت صمت دانست و گفت: باید با اتخاذ تدابیری توسعه ساخت داخل با محوریت مدیریت واردات محقق شود.

معاون امور صنایع وزارت صمت در بخش دیگری از سخنانش با نگاهی به روند صادرات محصولات پتروشیمی در کشور بر توسعه صادرات محصولات دارای ارزش افزود تاکید و بیان کرد: می‌توان با اتکا به توانمندی داخلی به‌عنوان راهبرد محوری، کشور را از فروش مواد نفتی و خام فروشی دور کرد.

بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۸۰۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید

دکتر محمد پیکان پور اظهار کرد: با رفع عوامل بروکراتیک و تسهیل و سرعت بخشی به امورات تولیدکنندگان داخلی، ۴۴ خط جدید تولیدی و ۹۶ داروی جدید نظیر تراستوزومب امتانسین، سیستئامین، الترومبوپگ، اپرمیلاست، تیوتروپیوم استنشاقی، گوسلکومب، اتوپوزاید تزریقی، ایمیکیمود، ویگاباترین، ایربزارتان، تاکرولیموس تزریقی، لارونیداز، تراستوزومب دروکستکان، روپی واکائین، وینورلبین خوراکی، نیولومب، فولوسترانت، بوپی واکائین، پاپاورین تزریقی، رانیبیزومب و سیتارابین به بازار دارویی کشور عرضه شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از منابع ارزی برای خرید دارو‌های جدید تولید شده صرفه جویی شده است، گفت: به منظور احصا مشکلات صنعت، طی مدت کوتاهی از حدود دو سوم از شرکت‌های داروسازی اصلی بازدید میدانی شد و اقدامات لازم جهت رفع چالش‌ها در سطح اختیارات سازمان صورت پذیرفت. 

به گفته مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو ۵۶ مولکول جدید نیز طی ۱.۵ سال گذشته و پس از تایید شورای بررسی فهرست رسمی دارو‌های ایران وارد فهرست شده‌اند که به عنوان نمونه می‌توان به دارو‌هایی نظیر کلادریبین، سیلودوسین، اتزولیزومب، سفتازیدیم-آوی باکتام، ودولیزومب، دورناز آلفا، انسولین رایزودگ و سولیکوا، توپوتکان، انزالوتاماید، پالیویزومب، رگورافینیب، اوزانیمود، فوسکارنت، ایبروتینیب، الاپاریب و اسیمرتینیب اشاره کرد و این در حالیست که در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ داروی جدیدی وارد فهرست دارو‌های رسمی کشور نشده بود.

پیکانپور خاطرنشان کرد: با توسعه برون سپاری در برخی از اجراییات سازمان، تسریع قابل ملاحظه‌ای در روند اقدامات شرکت‌های دارویی صورت گرفته است که با ایجاد مسیر موازی "بررسی پرونده‌های ثبت" در خصوص پرونده‌های مشمول مسیربندی چهار و پنج، زمان انتظار ارزیابی و تایید این پرونده‌ها به کمتر از یک چهارم مدت قبل، کاهش پیدا کرده و شرکت‌های دارویی می‌توانند بنا به درخواست خود، از مسیر موازی استفاده کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • حفظ محیط زیست مهمترین زیر ساخت توسعه و جهش تولید
  • ورود ۹۶ داروی جدید در سال ۱۴۰۲ به بازار/صرفه جویی ارزی ۲۰۰ میلیون دلاری با رشد تولید
  • فقط ۳۰ درصد دانش کشاورزی وارد مزرعه شده است
  • حمایت از تولید داخل باعث رشد نیازهای جدید دارویی در کشور می شود
  • خودکفایی صنعت داروسازی با ورود به تولید مواد اولیه دارویی
  • آثار تولید مواد اولیه دارویی در خودکفایی صنعت داروسازی
  • توسعه طرح‌های اقتصادی نیازمند حل مشکلات زیرساختی است
  • منبع دوم داروی فاکتور۸ کشور با تولید یک شرکت دانش‌بنیان
  • تسهیل در تامین داروی بیماران خاص / دپوی سه ماهه سرُم
  • کاهش هزینه‌های تولید درشرایط تحریم از سیاست‌های راهبردی سازمان منطقه آزاد اروند می‌باشد