Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی درباره تصمیم ستاد تدبیر در مورد کمربند جنوبی گفت: ما ادعا نمی‌کنیم اگر چیزی امضا کردیم قابل اصلاح نیست، بیایید بگویید آقا این اصلاح بهتر است، تصمیم دادگاه قابل تغییر نیست، ولی تصمیمات اداری و ستاد تدبیر قابل اصلاح است.

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، غلامعلی صادقی ظهر امروز در نشست پرسش و پاسخ با اعضای قرارگاه دانشجویی صیانت از ارتفاعات جنوبی مشهد در دانشگاه فردوسی درباره جایگاه ستاد تدبیر و تصمیمی که ستاد تدبیر در مورد کمربند جنوبی گرفته است، اظهار کرد: اینکه کمربند جنوبی چه مراحلی را برای کاربری ترافیکی گذرانده یک نکته است، اینکه از چه زمانی شروع شده، کارفرما و هزینه‌ها تا الان چطور بوده بحث جدایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با یادآوری  توقف پروژه در سال‌های گذشته، متذکر شد: در دوران دادستانی برایم محرز شد که کاربری ترافیکی به مصلحت شرایط محیط زیستی مشهد نیست و پیگیری‌هایی که داشتیم با رئیس قوه قضائیه و دیگر مسؤولان محرز شد ولو این پروژه به ظاهر فرآیند تصویب را گذرانده، اما به مصلحت مردم و شهر نیست.

وی ادامه داد: طرح متوقف بود تا مدتی قبل، دو اصرار بود اولی اینکه اجازه دهید طرح مصوب در قالب ترافیکی ادامه پیدا کند، گفتیم هنوز بر نظر قبلی هستیم، نباید عرصه کمربند جنوبی با کاربری ترافیکی تکمیل و استفاده شود.

صادقی با اشاره به مخالفت ستاد تدبیر با نظر فوق، بیان کرد: مخالف این نظر بودند ولی ممنونم که ستاد تدبیر همراهی و موافقت کردند تا پروژه به عنوان طرح مصوب با کاربری ترافیکی ادامه پیدا نکند، ولی برای زمینه دسترسی و حضور مردم همچون مناطق ییلاقی مشهد محدودیت‌های خودش را دارد و امکان اینکه جمعیت ۳ میلیونی مشهد را پاسخ دهد نیست، مجوز داده شد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه تصمیم ستاد تدبیر این بود که امکان دسترسی و حضور عامه مردم را فراهم کند، تصریح کرد: دسترسی باید عمومی باشد، نه فقط قشر خاص چون عرصه برای همه مردم است باید شرایط را فراهم کنیم هر کسی با هر شرایطی بتواند حضور پیدا کند.

وی ادامه داد: اول عرصه فضای سبز آن کامل شود بعد اینکه تمام مردم در عرصه حضور پیدا کنند، اگر امکان حضور با وسایل شخصی فراهم نبود شهردار مشهد قول داد می‌توانیم در حاشیه شهر هم سرویس بگذاریم از نقاط مختلف در این عرصه حضور پیدا کنند.

صادقی با تاکید بر اینکه مصوبه ستاد تدبیر ادامه طرح مصوب کمربند جنوبی نیست، خاطرنشان کرد: امکان دسترسی برای عامه مردم است و خلاف این نه در ستاد تدبیر تصمیم‌گیری شده، نه ما تایید می‌کنیم، اگر قراینی خلافش دیدید به ما ارائه کنید اقدام می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به مصاحبه یکی از نمایندگان مشهد در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: من در آن ایام برای کرونا بیمارستان بودم، بعد از ترخیص رفتم همه کمربندی را دیدیم و آن چیزی که ادعا کرده بود که اقدامات در ادامه تکمیل کمربند جنوبی است من ندیدم.

وی افزود: اگر کسی دنبال ایجاد موج است، ما تضمین ندادیم هر کسی هر چیزی گفت جواب دهیم، در مورد ستاد تدبیر این ستاد تصمیمات مجموعه مسؤولان مرتبط با یک موضوع است و اسمش ستاد تدبیر شده، می‌گویید دولت تدبیر و امید است و نفوذ دارد، استانداری هم نماینده عالی دولت بوده و اسم هم‌افزایی را گذاشته ستاد تدبیر و با هیچ قانونی هم مخالفتی ندارد.

صادقی تصریح کرد: من و بقیه اختیاراتی داریم مجموع توافقی که انجام دادیم اسم آن را ممکن است ستاد تدبیر، هماهنگی، هم‌افزایی و هر چیز دیگری بگذاریم، آنچه مهم است فردا این تصمیم می‌خواهد اجرایی شود، اگر هر کسی در این جلسه امضا کرده در زمان اجرا هم حمایت می‌کند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه جایگاه این ستاد به ارکانی است که آنجا شرکت می‌کنند متذکر شد: جایگاه به هماهنگی است که آنجا صورت می‌گیرد، لازم نیست این مسئله در قوانین مجلس بیاید مگر اقدامات دیگر می‌آید یا ضرورتی دارد که بیاید؟

وی بیان کرد: کسی که با خانواده می‌آید باید این دسترسی فراهم باشد به نوعی که گله مردم محلی نباشد و ساخت و ساز و کاربری ترافیکی آن چیزی است که سبب نگرانی بود، البته باید امکانات خدماتی در ارتفاعات جنوبی باشد و اگر مردم می‌خواهند حضور پیدا کنند تبعاتی دارد.

صادقی با بیان اینکه اگر قرار باشد بزرگراه شود کلی کار دیگر باید انجام شود، تصریح کرد: به شهردار گفتم اگر عرض آنجا در مکان‌هایی کم است بگذار کم باشد یک قسمت را آسفالت نکن، تخریب قبلاً صورت گرفته و اکنون برای اینکه دسترسی صورت بگیرد امکانش را فراهم می‌کنیم، اما تضمین می‌کنم، اینکه ماشین از شرق وارد و از غرب خارج شود این اتفاق نمی‌افتد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با یادآوری اینکه اراضی دولتی ارتفاعات جنوبی را از راه و شهرسازی و منابع طبیعی با اختیارات من به شهرداری سپرده است، گفت: از راه و شهرسازی و منابع طبیعی عرصه را گرفتیم دادیم شهرداری و او را موظف کردیم به هر شکلی شده آنجا فضای سبز و اشتغال ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه همه امکانات و سرمایه ما امام رضا(ع) است، متذکر شد: در همین ایام کرونا که زائر نیامد پرونده‌ها و دعاوی کیفری و حقوقی رسیده وحشتناک است، بنابراین هر مقداری بتوانیم باید توقف زائران در شهر را افزایش دهیم.

صادقی توقف زائر در قم را سه ساعت ذکر کرد و گفت: در مشهد این زمان حدود سه شبانه‌روز است، اگر افزایش دهیم به یک هفته یا ۱۵ روز به خصوص برای زائران خارجی که توقفشان یک ماه شود، تحول در اقتصاد و کسب و کار ایجاد می‌کند، ما به عنوان خدمتگزار مردم که متوجه هستیم باید در این زمینه تلاش کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تاکید کرد: تا زمانی که من هستم اقداماتی که انجام می‌شود صرفا برای دسترسی عامه مردم است و دسترسی ترافیکی ندارد.

وی پیوست محیط زیستی را فقط برای کاربری ترافیکی ضروری دانست و بیان کرد: ما جمعیت بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری در مشهد داریم و موضوعی که تاکنون تصمیم‌گیری شده توسعه فضای سبز آنجا و امکان دسترسی عامه مردم به آن عرصه است اینکه در آینده در چه قالبهایی توسعه ادامه پیدا کند را صحبتی نکردیم.

صادقی تصریح کرد: ما ادعا نمی‌کنیم اگر چیزی امضا کردیم قابل اصلاح نیست، بیایید بگویید آقا این اصلاح بهتر است، تصمیم دادگاه قابل تغییر نیست، ولی تصمیمات اداری و ستاد تدبیر قابل اصلاح است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه آن مقداری که ستاد تدبیر تصویب کرده دو بند است، اظهار کرد: شهرداری هم با همین شرط که فضای سبز را توسعه دهد و امکان دسترسی را برای عامه مردم فراهم کند پروژه را انجام می‌دهد و بقیه موارد قابل تغییر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر واقعا یک سری انحرافاتی در مسیر شهرداری اتفاق افتاد ما قصد دفاع نداریم، اگر محرز شد که دارند سوءاستفاده می‌کنند اقدام می‌کنیم.

صادقی تصریح کرد: البته اخلاقی نیست بعضی از بزرگواران به اسم ستاد تدبیر بگویند این مصوبه ستاد تدبیر است، در حالی که مصوبه ستاد تدبیر دو بند بیشتر نبوده و ستاد تدبیر حتی نگفته با چه پیمانکاری یا در چه قالبی انجام شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی ضمن گلایه از برخی افراد مسؤول گفت: بعضی از آقایان برای موقعیت، سمت و تریبونشان خوراکی می‌دهند و موضع‌گیری‌هایی می‌کنند که به نفع هیچ‌کس نیست.

وی تاکید کرد: ستاد تدبیر اسرائیلی نیستند، خدمتگزار جامعه و خراسان رضوی هستند، اگر موج ایجاد کنیم و شرایط این استان را ملتهب، متشنج و اختلافی برای بقیه استان‌ها نشان دهیم به نفع هیچ‌کس نیست.

صادقی با بیان اینکه از زمان ورود استاندار جدید تصمیم گرفتیم دعواهای سیاسی، جناحی و فردی را کنار بگذاریم و کارهایی برای پیشرفت استان انجام دهیم، اضافه کرد: اما این نماینده اطلاعات ندارد و چون تریبون دارد صحبت می‌کند و شرایط خراسان رضوی را طوری را جلوه دهد که فضا متشنج است و در جذب مبلغ برای اعتبارات این استان این دعواها اثر دارد.

رئیس کل دادگستری با تاکید بر اینکه در مورد طرح کمربندجنوبی هنوز تصمیم‌گیری نشده است، گفت: اگر پیشنهاد و مطلبی دارید هنوز مصوب نشده و راجع به پیوست‌هایش هم هنوز دیر نشده، چون تصمیمی گرفته نشده، این‌ها را ارائه کنید ما استقبال می‌کنیم.

وی تاکید کرد: اگر مستنداتی دارید برسانید حتما پیگیری می‌کنیم، به شهردار می‌گوییم پیمانکار هر کسی است تسهیل دسترسی مردم باید انجام شود با هر پیمانکاری میخواهی ادامه دهی مصوبه ستاد تدبیر باید انجام شود.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۸

منبع: فارس

کلیدواژه: دادگستری صادقی ستاد تدبیر رئیس کل دادگستری خراسان رضوی کاربری ترافیکی امکان دسترسی کمربند جنوبی قابل اصلاح انجام شود حضور پیدا عامه مردم فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۸۲۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:  همزمان با ایام هفته سلامت تا ۷ اردیبهشت  غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، پستان و دهانه رحم برای گروه‌های سنی هدف در پایگاه‌های سلامت و مراکز و خانه‌های بهداشت انجام می‌شود.

دکتر بابک اقبالی افزود: در این طرح غربالگری سرطان‌های روده بزرگ، برای گروه سنی ۵۰ تا ۷۰ سال، پستان بالای ۳۰ سال و و دهانه رحم ۳۰ تا ۶۰ سال انجام می‌شود.
وی گفت: در هفته سلامت برنامه ویژه‌ای در بحث مراقبت‌های قلبی با اندازه‌گیری قند، وزن، فشارخون و آزمایش قند خون و چربی اجرا می‌شود.

رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: آموزش شیوه زندگی سالم، تحرک بدنی مطلوب و تغذیه سالم به افرادی که تحت قرار ندارند نیز از برنامه‌های هفته سلامت و مهمترین موضوع آن در خصوص افزایش نیافتن وزن است تا با مشکلات و سکته‌های قلبی مواجه نشوند.

دکتر اقبالی افزود: به همه افراد ۳۰ دقیقه ورزش سبک و ۷ هزار گام پیاده‌روی توصیه شده است.
وی بر غربالگری تیروئید در ۳ تا ۵ روزگی تأکید کرد و افزود: در همین  زمینه با گرفتن چند قطره خون از کف پا نوزاد  افراد مبتلا به بیماری‌های متابولیک و فیتلکونوری شناسایی  و در صورت تشخیص به موقع از عقب ماندگی ذهنی و جسمی جلوگیری می‌شود.

 رئیس گروه بیماری‌های غیرواگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین  افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده، از میان افراد بالای  ۳۰ سال مراجعه کننده ۳۰ درصد به فشار خون (از هر ۳ نفر یک نفر) و  ۱۳ درصد به دیابت (از هر ۷ نفر یک نفر) مبتلا هستند و اگر این افراد به موقع تشخیص داده شوند و  تحت درمان به‌موقع قرار گیرند از عواراض جانبی بعدی به‌دور هستند.

دکتر اقبالی افزود: در میان مبتلایان به بیماری‌های غیرواگیر بیشترین آمار مبتلا‌ها مربوط به فشار خون، دیابت و سرطان و مهمترین عامل در پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر تغذیه و فعالیت بدنی مناسب بوده است.

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار حافظ قرآن در خراسان رضوی
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • غربالگری ۳ سرطان شایع در خراسان رضوی
  • بنگاه داری بانک ها آفت بزرگ بازار مسکن کشور است
  • ضرورت اهتمام به اقتصاد فضای مجازی در خراسان رضوی
  • خدمت رسانی هزارو ۵۷۲ گروه جهادی خراسانی
  • فرودگاه منطقه ای گناباد یک سرمایه ملی است
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط‌زیستی
  • رئیس سازمان حفاظت محیط زیست: با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی برخورد جدی می کنیم
  • برخورد جدی با پروژه‌های فاقد پیوست محیط زیستی