Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-19@20:07:02 GMT

ثبت‌نام ۵۲۱ نفر گیلانی برای شرکت در حج تمتع

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۸۴۱۸

ثبت‌نام ۵۲۱ نفر گیلانی برای شرکت در حج تمتع

مدیر حج و زیارت استان گیلان از ظرفیت ۶۷۵ نفری اعزام حج تمتع و ثبت‌نام ۵۲۱ نفر تاکنون خبر داد و گفت: تاکنون ۷۷ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع در گیلان تکمیل و میزان افراد ثبت‌نام کننده از ۴۶۹ زائر سال گذشته به ظرفیت ۶۷۵ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسن فعال امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش افراد ثبت‌نام کننده در حج تمتع اظهار کرد: تاکنون ۷۷ درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع در گیلان تکمیل و میزان افراد ثبت‌نام کننده از ۴۶۹ زائر سال گذشته به ظرفیت ۶۷۵ نفر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اذعان به اینکه پنج کاروان حج تمتع در استان گیلان مشغول به فعالیت هستند، افزود: در حج تمتع امسال شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه، لنگرود و تالش هر کدام یک کاروان و شهرستان رشت دارای دو کاروان است.

مدیر حج و زیارت استان گیلان از ثبت‌نام ۵۲۱ نفر در حج تمتع امسال خبر داد و گفت: افرادی که قبض یک‌میلیون تومانی ودیعه گذاری حج تمتع را تا پایان آذرماه ۸۶ دارند در صورت تمایل می‌توانند به سامانه «reserve.haj.ir» مراجعه کنند.

فعال با تأکید بر لزوم توجه زوار به جلسات آموزشی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده با صداوسیما گیلان جلسات آموزشی حج تمتع طبق برنامه زمان‌بندی‌شده در طول هفته جاری از رسانه ملی پخش می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت اعزام زائران در صورت شیوع دوباره کرونا تصریح کرد: مهم‌ترین نگرانی زوار عدم اعزام به دلیل شیوع کرونا است لذا در صورت بروز این اتفاق زائران سال آینده اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: حسن فعال حج تمتع حج تمتع ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۸۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، شمس الدین فرزادی پور با بیان اینکه در عملیات سال جاری بیش از ۸۷ هزار زائر برای انجام مناسک حج به عربستان عزیمت خواهند کرد، گفت: عملیات انتقال زائران از روز ۲۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ آغاز می‌شود و به مدت ۲۵ روز ادامه خواهد داشت.

مدیرعامل هما افزود: اعزام زائران از ۲۱ ایستگاه پروازی طبق برنامه ریزی انجام می‌شود و امسال از فرودگاه‌های همدان، زنجان، چابهار و قشم نیز پرواز‌هایی به مقصد عربستان خواهیم داشت.

وی درباره آمادگی هما تصریح کرد: برنامه ریزی لازم از اسفند ۱۴۰۲ شروع و همچنان نیز ادامه دارد. بازرسی‌های فنی ناوگان، به خط کردن هواپیما‌های در دست تعمیر، تشکیل جلسات هماهنگی حج، فعال کردن مرکز OCC، دیدار با روسای فرودگاه‌های عملیاتی در حج، هماهنگی با روسای شعب هما در داخل کشور، تدارک کیترینگ ویژه و تجهیز تعدادی از فرودگاه‌ها برای عملیات حج تمتع ۱۴۰۳ از جمله اقدامات هما در این خصوص است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راهپیمایی مردم گیلانی در حمایت از عملیات «وعده صادق»
  • اعزام ۱۱ کاروان حج تمتع از خراسان جنوبی
  • انتخاب قاری مازندرانی برای تشرف به سفر حج تمتع
  • اعزام زائران حج تمتع مازندران در قالب ۳۲ کاروان
  • تخصیص ارز مبادله‌ای به زائران حج تمتع
  • اعزام بیش از ۴۲۰۰ زائر مازندرانی به حج تمتع
  • برگزاری راهپیمایی ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه
  • برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه
  • اعزام ۸۷ هزار زائر حج تمتع امسال از ۲۴ اردیبهشت
  • زائران حج تمتع از ۲۱ ایستگاه پروازی اعزام می‌شوند