Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@15:35:46 GMT

ثبت نشان جغرافیایی زیتون در زنجان آماده است

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۸۵۷۷

ثبت نشان جغرافیایی زیتون در زنجان آماده است

به گزارش خبرآنلاین از زنجان  : جواد تاراسی ظهر یکشنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در محل استانداری زنجان، گفت: نبود برندینگ، مشکل مدیریت منابع آب از مشکلات تولید و عرضه زیتون در استان زنجان است.

وی با بیان اینکه زنجان بیشترین تولید زیتون کشور را دارد، اظهار کرد: زیتون‌ها با تشکیل نوار اتوبانی در گیلان به نام دیگر استان‌ها به فروش می‌رسد و با ایجاد بازارچه بین مسیر زنجان و ابهر این بازار را باید به دست بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، گفت: یکی از طرح‌های جهادکشاورزی توسعه کشت زیتون در ۱۳۰۰ هکار از اراضی شیب‌دار است که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تاراسی تاکید کرد: درصدد این هستیم تا از محل تعدیل چاه‌ها و ارتقای بهره‌وری آب شهرستان طارم، مشکل تأمین آب را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه زنجان در تولید زیتون و سطح زیر کشت رتبه اول کشوری را دارد، تصریح کرد: ثبت نشان جغرافیایی زیتون آماده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان، ابراز کرد: هفت واحد روغن‌کشی در طارم خبر دادو افزود: ظرفیت اسمی این واحدها ۲۱ هزار و ۳۲۰ تن است و همچنین ۶۳۰ واحد و کارگاه خانگی فرآوری زیتون در شهرستان طارم فعالیت می‌کنند.

تاراسی گفت: نبود زیر ساخت برای روغن کشی زیتون مشکل مهم در استان است و باید مدیریت لازم در این زمینه مورد توجه قرار گیرد.

48

کد خبر 1396779

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۸۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای ایده‌پردازی کشاورزان در زنجان تشکیل می‌شود

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان گفت: شورای ایده‌پردازی کشاورزان در زنجان تشکیل می‌شود.

محمد صیاد بورانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: شرایط محیطی در هر کشوری، از آنجا که روی کشاورزی آن کشور تأثیر می‌گذارد در نتیجه در توسعه اقتصادی آن کشور هم مؤثر است و در کشور ما با توجه به شرایط محیطی می‌توان به کشاورزی به عنوان یک منبع توسعه اقتصادی کمک کرد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین این اقدامات هماهنگی لازم با مسئولان مرتبط استانی در راستای تسهیل فرآیند بهره‌برداری از نخستین شهرک گلخانه‌ای مدرن و هوشمند با سرمایه‌گذاری دو هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی با ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن تولید در سال و در فضایی حدود ۴۰ هکتار زیر پوشش گلخانه شیشه‌ای و با اشتغال‌زائی مستقیم برای ۵۰۰ نفر بوده است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان زنجان گفت: امیدواریم در سال جهش تولید با مشارکت مردم و با استفاده از فکر، ایده و نظر بهره‌برداران و سرمایه‌گذاران بخش کشاورزی در شهرک‌های کشاورزی استان نسبت به پیشبرد اهداف توسعه‌بخش در قالب شهرک‌های کشاورزی در اراضی دولتی و اراضی متعلق به مردم اقدام شود.

وی افزود: با اجرای طرح‌های این چنینی تا حدودی در حوزه اجرای الگوی کشت، استفاده بهینه از منابع پایه مانند آب، خاک و انرژی، افزایش هشت تا ۱۰ برابری تولید در واحد سطح نسبت به روش‌های معمول کشت در اراضی آبی، جذب سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی، افزایش توجیه اقتصادی، فعالیت ارتقای صادرات غیر نفتی، تقلیل پیدا کردن ریسک کشاورزی سنتی و بالا بردن بهره‌وری نیروی انسانی اقدامات خوبی انجام شد.

بورانی افزود: راه‌اندازی اتاق فکر و تشکیل شورای ایده‌پردازی کشاورزان و مشارکت گسترده بهره‌برداران در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی لازم برای فعال‌سازی سایر شهرک‌های دولتی آماده بهره‌برداری و شهرک‌های کشاورزی غیردولتی از جمله این راهبرد است.

کد خبر 744769

دیگر خبرها

  • مشکل تامین لاستیک حل می‌شود؟!
  • جهان آبادی نماینده مجلس: پس از پاسخ ایران به اسرائیل موجی از شادی و امید در مردم زنده شد/ مردم ایران در ۸ سال دفاع مقدس نشان دادند که در دفاع مشکل ندارند/ ایران با کسی در منطقه شوخی ندارد
  • وزیر صمت: حل مشکل تامین لاستیک به زودی
  • لزوم رسیدگی به صنایع فعال استان گلستان
  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • پی بردن به مشکل کبد از روی مدفوع
  • بازگشت ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان به چرخه تولید
  • شورای ایده‌پردازی کشاورزان در زنجان تشکیل می‌شود
  • اقامت مسافران نوروزی در مراکز اسکان فرهنگیان زنجان ۳۴ درصد کاهش یافت
  • بارش برف در گردنه تیوان/نیروهای راهداری در حالت آماده‌باش