Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز گفت: با وجود تلاش‌های دولت و مشارکت خیرین مدرسه ساز برای تامین فضای آموزشی ساوه، اما این شهرستان همچنان با کمبود فضای آموزشی و معلم روبروست.
«ابراهیم فراشیانی» روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش این شهرستان اظهار کرد: بر اساس آمار سامانه ستاد آموزش و پرورش در سال تحصیلی جاری ۵۲ هزار و ۳۰۵ دانش‌آموز بدون احتساب آمار پیش‌دبستانی ها در سطح مدارس شهرستان ساوه مشغول به تحصیل هستند و مهمترین مشکلات پیش رو برای سال تحصیلی آینده نیز کمبود فضا و نیرو آموزشی است که با وجود تلاش های دولت و اهتمام خیران همچنان کاستی هایی در این زمینه ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در مقایسه با سال تحصیلی گذشته و به دلیل ماهیت صنعتی و مهاجرپذیری ساوه، یک هزار و ۳۹۴ دانش آموز جدید به آمار این شهرستان افزوده شد که باید برای تامین زیرساخت های مورد نیاز در حوزه آموزشی تلاش کنیم.

فراشیانی گفت: کمبود فضا و نیروی آموزشی سبب تحقق نیافتن برخی از اهداف سند تحول بنیادین در مقطع ابتدایی شده است ضمن اینکه مناطق حاشیه نیز با تراکم بالای دانش‌آموزی مواجه است به گونه ای که در یک مدرسه ۵۰۰ دانش‌آموز در ۱۳ کلاس درس تحصیل می‌کنند و در برخی از کلاس ها نیز تا ۴۰ دانش آموز تراکم وجود دارد.

وی افزود: در مقطع متوسطه اول افزون بر ۴۰۰ دانش آموز افزایش یافته است و در اکثر مدارس مقطع متوسطه اول نیز میزان دانش آموزان در هر مدارس بیشتر از میانگین کشوری است و دلیل آن افزایش نیافتن سرانه فضای آموزشی است.

فراشیانی اظهار داشت: سیاست آموزش و پرورش بر این است که ۶۰ درصد دانش آموزان در رشته های فنی و مهارت محور هدایت و مابقی در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل شوند که در مقطع متوسطه دوم پسرانه شرایط خوب است اما در مدارس دخترانه از معیار آموزش و پرورش کمی انحراف دارد به طوری که ۳۷ درصد در هنرستان و مابقی در مدارس نظری تحصیل می‌کنند که دلیل آن کمبود امکانات و زیرساخت‌های آموزشی است.
وی بر تامین اعتبارات لازم و فضای آموزشی برای ساخت مدارس با همکاری خیرین تاکید کرد و افزود: امیدواریم با تکمیل چند طرح آموزشی تا آغاز سال تحصیلی جدید بخشی از کمبود فضای آموزشی شهرستان برطرف شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوه در خصوص کمبود نیروی انسانی و معلم اظهار کرد: هم اکنون ۸۵۶ کلاس درس برای مقطع ابتدایی در نقاط شهری و روستایی مورد نیاز است که ۴۷۸ نیروی انسانی معلم برای آن موجود است و با احتساب جمعیت دانش آموزی ۴۰۳ معلم ابتدایی کمبود وجود دارد. همچنین تعداد ۲۹۳ معلم در مقطع متوسطه اول، ۱۹۴ مقطع متوسطه دوم و ۱۹۱ معلم در هنرستان  کمبود وجود دارد.
وی عنوان کرد: بدون احتساب نیروهای حق‌التدریس، در تمام مقاطع تحصیلی شهرستان با کمبود یک هزار و ۸۱ نیروی آموزشی در تمامی مقاطع تحصیلی مواجه هستیم که لازم است در این خصووص چاره اندیشی شود.

برچسب‌ها ساوه مدارس ویروس کرونا معلم پروندهٔ خبری آموزش کودکان مناطق محروم در روزگار کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه مدارس ویروس کرونا معلم ساوه مدارس ویروس کرونا معلم آموزش و پرورش فضای آموزشی مقطع متوسطه سال تحصیلی دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۸۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور مجوز تأسیس دبیرستان نمونه دولتی دخترانه در گلبهار

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلبهار گفت: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده، وزارت آموزش و پرورش مجوز تأسیس دبیرستان نمونه دولتی دخترانه دوره دوم را صادر کرده است.   محمود رضوانی‌کیا افزود: دبیرستان نمونه دولتی دخترانه گلبهار در سال تحصیلی آینده با ظرفیت هر سه رشته نظری «علوم انسانی، ریاضی فیزیک و علوم تجربی» از میان دانش آموزان مستعد و توانمند علمی دانش آموز می‌پذیرد.   وی ادامه داد: دبیرستان نمونه دولتی دخترانه شهرستان گلبهار در محل دبیرستان شبانه روزی الزهرا (س) فعالیت خود را آغاز می‌کند.   به گفته او، حضور دبیران برتر و مجرب، دارا بودن آزمایشگاه مجهز، قرائت‌خانه ویژه دانش آموزان برای اعتکاف علمی، شبانه روزی بودن و بهره‌مندی از تجهیزات مناسب خوابگاهی، قرارگرفتن مدرسه در مرکز شهر و انجام فعالیت‌های آموزشی و پرورشی ۲۴ ساعته، از دیگر امتیازات این مرکز آموزشی است.   رضوانی‌کیا با بیان اینکه دانش آموزان شهرستان‌های چناران، طرقبه، شاندیز و تبادکان نیز می‌توانند از این مجموعه آموزشی برخوردار شوند، افزود: استفاده دانش آموزان از سهمیه منطقه ۳ در کنکور سراسری از دیگر مزایای این دبیرستان است.   مدیر آموزش و پرورش شهرستان گلبهار تصریح کرد: تأسیس مدرسه نمونه دولتی دخترانه از مطالبات مردم شهرستان گلبهار بود که با پیگیری‌ها و مساعدت‌های نماینده مردم شهرستان‌های گلبهار، چناران و طرقبه شاندیز در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، امام جمعه و آموزش و پرورش به انجام رسید.

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • آغاز اجر‌ای طرح اتصال مدارس خوی به شبکه فیبر نوری 
  • ایجاد شرایط مشارکت پر رنگ شهروندان و دانش آموزان در برنامه‌های گرامیداشت هفته معلم
  • تمدید مهلت نام‌نویسی مدارس استعداد‌های درخشان و نمونه دولتی
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشد
  • تکریم معلمان در خور شان آنان باشند
  • آغاز ساخت ۵۰ فضای آموزشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • صدور مجوز تأسیس دبیرستان نمونه دولتی دخترانه در گلبهار