Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@23:43:33 GMT

مبارزه با ملخ در ۴۰۰ هکتار اراضی فاروج انجام شد

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۰۹۶۷۸

مبارزه با ملخ در ۴۰۰ هکتار اراضی فاروج انجام شد

حبیب الله مقتدر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم های شبکه مراقبت  از ابتدای سال با بازدید از کانون های هجوم ملخ، این نقاط را شناسایی کرده بودند اما به علت قرار گرفتن این کانون ها در مناطق سخت گذر مبارزه با سختی انجام می شود.

وی از جمله روش های مبارزه با این آفت را، طعمه و محلول پاشی عنوان کرد و گفت: کانون ها به صورت پراکنده در بیشتر مناطق شهرستان بویژه در مراتع و حاشیه باغ ها است که اگر مبارزه به موقع انجام نشود ملخ ها پس از مزارع به باغ ها هم می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: پیش از انجام عملیات سم پاشی به شوراها و دهیاران برای انجام نشدن چرای دام در مناطق سم پاشی شده اطلاع رسانی می شود تا دامداران متحمل خسارت ناشی از مرگ دام ها نشوند.

وی افزود:  کانون ها در دهستان سنگر، روستای اسفجیر و نقاب است و بیشتر این مناطق حتی با تراکتور هم قابل تردد نیستند و به رغم تامین طعمه و محلول مورد نیاز اما مشکلات تردد روند مبارزه را کند کرده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در سطح چهار هزارو ۲۰۰ هکتار مبارزه با هجوم ملخ انجام شده بود گفت: امسال با توجه به افزایش حجم هجوم، تنها می توان در سایه مشارکت کشاورزان با این آفت مبارزه کرد.

مسحت زمین های کشاورزی شهرستان فاروج ۶۰ هزار هکتار است که کشت در سطح ۳۰ هزار هکتار انجام می شود.

برچسب‌ها افت فاروج اراضی کشاورزی خراسان شمالی ملخ صحرایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افت فاروج اراضی کشاورزی خراسان شمالی ملخ صحرایی افت فاروج اراضی کشاورزی خراسان شمالی ملخ صحرایی کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۹۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خزانه‌گیری ۱۴۰ هزار هکتار شالیزار مازندران

سرپرست معاونت تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران از آمادگی برای کشت و کار شالی خبر داد و گفت: ۱۴۰ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران خزانه‌گیری شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، غلامرضا رعیت پناه در جمع خبرنگاران درباره وضعیت برنجکاری استان مازندران گفت: 163 هزار و 150 هکتار از اراضی شالیزاری مازندران شخم و شیار و 140 هزار هکتار خزانه‌گیری شد.

وی با بیان اینکه بیمه زراعت برنج در 805 هکتار از اراضی شالیزاری استان انجام شده است، تصریح کرد: 256 تن بذر برنج پرمحصول و اصلاح شده محلی میان کشاورزان شالیکار استان توزیع و مصرف شده است.

سرپرست معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: 178 بانک نشا برنج در استان در حال فعالیت هستند.

این مسئول در زمینه ذخیره سازی آب سدها و آببندان‌های استان هم گفت: در حال حاضر میزان ذخیره آب سدهای استان 237 میلیون متر مکعب و ذخیره آبی آببندان‌ها 379 میلیون متر مکعب است.

وی افزود: 131 نمونه آزمون خاک هم تاکنون از مزارع انجام شده است.

رعیت پناه یادآور شد: سطح ابلاغی برنج استان در سال زراعی امسال 215 هزار هکتار است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسارتی از بیماری «زنگ زرد» در مزارع لرستان گزارش نشد
  • مبارزه با سن گندم در ۸۶ هزار هکتار از اراضی استان همدان
  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان
  • مبارزه با آفت زنگ زرد در ۴۰۰ هکتار از گندم زار‌های لرستان
  • با عوامل خسارت‌زای گندم و جو در مازندران مبارزه شد
  • مبارزه با آفت «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از گندم‌ زارهای لرستان
  • مبارزه با بیماری «زنگ زرد» در ۴۰۰ هکتار از اراضی لرستان
  • مبارزه علیه آفت سن گندم به ۵۰۰ هزار هکتار رسید
  • خزانه‌گیری ۱۴۰ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • ۳۰۰ هزار هکتار از مزارع استان مرکزی تحت پایش مبارزه با آفات قرار گرفت