Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلارک با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی خدماتی موکب حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: توفیق خدمت اینچنینی به زائران امام حسین(ع) شاید یک بار در تاریخ رخ دهد که آن هم در این سال‌ها نصیب مردم ایران اسلامی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف  خبرگزاری شبستان، مراسم تجلیل از خادمان موکب حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بعدازظهر امروز (یکشنبه، 18 خرداد) در محل سازمان توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی، سیاحتی و زیارتی ایران و عراق برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

 

بنابر این گزارش، «حسن پلارک» در این آئین با تقدیر از خادمان زائران امام حسین(ع)، اظهار کرد: این خدمت رسانی، کاری بزرگ همراه با پاداش عظیم است که خدا شما را به آن توفیق داده است، من همواره به فعالان در حوزه اربعین و خدمت رسانی به زائران، بازسازی عتبات عالیات و .. توصیه می کنم قدر بدانید شاید دیگر میسر نشود و این توفیق شاید یک بار در تاریخ رخ دهد که آن هم در این سال ها نصیب مردم ایران اسلامی شده است.

 

رئیس ستاد مرکزی موکب های اربعین حسینی ادامه داد: چه بسا حوادثی رخ دهد که دیگر این توفیق نباشد چنان که چند ماه است توفیق زیارت عتبات عالیات در پی شیوع کرونا از مردم سلب شده و امید است با رفع این ویروس منحوس عاشقان امام حسین(ع) مجدداً توفیق زیارت را بیابند.

 

وی تصریح کرد: موکب حضرت فاطمه زهرا(س) این سال ها در حوزه اربعین خدمت رسانی داشته و خدمات آن از نظر کمیت و کیفیت ارتقاء داشته است، چنان که بین سال های 92 تا 98 برخی خدمات آن رشد 30 تا 40 برابری داشته است چه از نظر تعداد خادمان، چه افزایش ظرفیت ها مثل ارتباطات و مخابرات، چادرهای اسکان، چایخانه ها، نانوایی ها، خیاط خانه و ... .

 

 

 

 

رئیس سازمان توسعه روابط اقتصادی، فرهنگی، سیاحتی و زیارتی ایران و عراق در ادامه بیان کرد: موکب حضرت فاطمه زهرا(س) باید در شان این نام مقدس هم باشد که به لطف خدا این شانیت حفظ شده و این مطمئناً تفضل حضرت زهرا(س) بوده است.

 

پلارک با اشاره به استقرار موکب حضرت فاطمه زهرا(س) در عمود 202، گفت: این موکب از معدود مواکب در این سطح از خدمت رسانی هم از نظر کمی و نیز از نظر کیفی است، در این موکب کاری ترکیبی انجام شده و هم افزایی چند استان صورت گرفته و با استفاده از مواکب عراقی اطراف آن، خدماتی مطلوب همراه با رعایت شان زائران ارائه می شود.

 

وی ادامه داد: علاوه بر رعایت نظافت رختخواب ها، حمام ها، سرویس های بهداشتی و ... در حوزه فرهنگی نیز این موکب فعالیت های اثرگذاری دارد و در خدمت رسانی های جانبی همچون استقرار تیم درمانی توانسته به نیازهای مختلف زائران اربعین حسینی پاسخ دهد.

 

 

 

 

پلارک با تاکید بر اینکه موکب حضرت فاطمه زهرا(س) باید به عنوان موکب نمونه و پایه ای معرفی شود، ابراز کرد: ضرورت های ساماندهی خادمان بدون رعایت فیلترهای سخت و عدم رد کردن علاقمندان به نوکری امام حسین(ع) در انتخاب خادمان این موکب اعمال شود، چراکه صرف عشق و علاقه به سیدالشهداء(ع) برای خادمی زائران اربعین حسین کافی است چنان که ارامنه به حضرت(ع) عرض ارادت می کنند.

 

رئیس سازمان توسعه روابط ایران و عراق با بیان اینکه خادمان، مدیر اجرایی و هیئت امنای موکب حضرت فاطمه زهرا(س) باید از بهترین، خوشنام ترین و معتمدترین افراد باشند، خاطرنشان کرد: برای اعتمادسازی در مردم برنامه ریزی و عمل داشته باشید تا خدای ناکرده مردم تحت تاثیر تبلیغات سوء علیه پیاده روی اربعین و مواکب آن قرار نگیرند. صدور پروانه فعالیت به معنای تایید اعضای موکب است و باید این اعتماد حفظ و در مردم حفظ شود.

 

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: موکب اربعین اربعین حسینی پیاده روی اربعین حسن پلارک موکب حضرت فاطمه زهرا س امام حسین ع خدمت رسانی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۰۹۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم یادواره شهدای دفاع‌مقدس و شهدای مدافع حرم فردو با حضور خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان و مردم بصیر قم در حرم مطهر حضرت فاطمه‌معصومه (س) برگزار می‌شود.

این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری و مداحی سیدعلی حسینی‌نژاد و با روایت‌گری راوی دفاع‌مقدس حسین کاجی و اجرای مهدی اعرابی، شامگاه پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا در شبستان امام‌خمینی (ره) انجام می‌پذیرد.

روستای فردو در دوران دفاع مقدس شهدای زیادی را تقدیم انقلاب و کشور کرده و به گفته اهالی این روستای شهید پرور، ۵۰۰ نفر از این روستا به عنوان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل و مناطق عملیاتی حضور داشتند که ۲۵۰ نفر از آن‌ها جانباز و پنج نفر نیز سال‌ها در زندان بعثی‌ها اسیر بودند.

روستای فردو ۱۰۸ نفر از بهترین‌های خود را در لبیک به ندای هل من ناصر خمینی کبیر تقدیم اسلام کرده که شش نفر از آنها از سرداران سپاه علی بن ابی طالب (ع) قم بودند.

کد خبر 6085176

دیگر خبرها

  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • اشراقی: ملاک اندیشه‌های امام، رهبر انقلاب هستند
  • دختران کبدی قم در جمع ۱۶ تیم برتر کشور
  • جانمایی مواکب در مرز مهران با شرایط جدید وفق داده شود
  • مرتضی اشراقی: اندیشه‌های امام به‌طور هدفمند تحریف می‌شود/ شاخص و ملاک حقیقت اندیشه حضرت امام، رهبر معظم انقلاب هستند/ یکی از وظایف مهم مورخ، جهاد تببین است/ امروز مردم غزه تاریخ ساز یک حماسه عظیم هستند
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • در سالروز رحلت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود
  • یادواره شهدای فردو در حرم حضرت فاطمه‌ معصومه(س) برگزار می‌شود
  • اعزام خادمان کاشانی ویژه خدمت در چایخانه حرم رضوی