Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@22:28:07 GMT

پتروشیمی دهدشت اولویت اصلی هلدینگ خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۰۰۳۳

پتروشیمی دهدشت اولویت اصلی هلدینگ خلیج فارس

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با وزیر نفت به منظور بررسی مشکلات پتروشیمی دهدشت دیدار کرد.

حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در خصوش بررسی مشکلات پتروشیمی دهدشت دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیژن نامدار زنگنه در این دیدار گفت: قرارداد پتروشیمی دهدشت که حدود ۲۵۰ میلیون یورو است با شرکت‌های پتروپارس و نارگان بسته شده است.

وزیر نفت تصریح کرد: در حال حاضر ساختمان های صنعتی و تراس بندی آن انجام شده است و پیشرفت پتروشیمی نزدیک به ۱۲ درصد می باشد که نسبت به پتروشیمی‌های زنجیره خود پیشرفت کمتری دارد.

زنگنه با بیان اینکه مهمترین مشکل این پروژه تامین سرمایه می باشد که قرار بود از طریق فاینانس انجام شود، گفت: البته در حال حاضر از این طریق امکان پذیر نیست و یک راه دیگر از طریق صندوق توسعه ملی وجود دارد که اقای موحد از ارتباطات خود در صندوق توسعه ملی استفاده کند و بخشی از اعتبارات مورد نیاز این پروژه را جذب نماید تا شرایط خرید بخشی از امکانات و تجهیزات آن از خارج کشور امکان پذیر شود.

 وزیر نفت همچنین خواستار تلاش برای رفع مشکلات اجتماعی پتروشیمی دهدشت از نماینده کهگیلویه شد.

سید محمد موحد نماینده مردم شهرستانهای کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در این دیدار نیز افزود: پیشرفت کمتر از ۱۲ درصد پتروشیمی دهدشت نسبت پروژه های گچساران و بید بلند ۲ قابل قبول نیست.

نماینده مردم کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس یازدهم از وزیر نفت درخواست کرد که صنایع پایین دستی لازم در منطقه به موازات پتروشیمی دهدشت طراحی و راه اندازی شود تا به پیشرفت بیشتر این پروژه و منطقه کمک کند.

موحد با تاکید بر شرایط و ظرفیت های موجود در شهرستان کهگیلویه خواستار سرعت بخشیدن و تسریع در عملکرد هلدینگ خلیج فارس برای به بهره‌برداری رساندن پتروشیمی دهدشت شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان شرکت‌های پترو پارس و نارگان که در این نشست حضور داشتند، گفتند: جدیدترین تکنولوژی سه راکتوری در پتروشیمی دهدشت به کار گرفته می شود و تاکید کردند که پتروشیمی دهدشت به اولویت اصلی هلدینگ خلیج فارس تبدیل شده است.

در پایان این نشست نیز سید محمد موحد خواستار توجه بیشتر وزارت نفت به بخش ورزش و تجهیزات ورزشی در چهار شهرستان، بخش ها و روستاهای حوزه انتخابیه خود شد که با قول مساعد زنگنه نیز روبرو شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كهگيلويه و بويراحمد پتروشیمی دهدشت مجلس یازدهم نماینده کهگیلویه بهمئی چرام و لنده وزير نفت زنگنه پتروشیمی دهدشت چرام و لنده وزیر نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۰۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با مراسم رژه یگان‌های پیاده و محمول ارتش جمهوری اسلامی ایران در جای جای میهن اسلامیمان، به مناسبت فرارسیدن ۲۹ فروردین ماه، یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با برگزاری رژه دریایی در آب‌های خلیج همیشه فارس و در تنگه هرمز اقتدار ارتش جمهوری اسلامی را به رخ کشیدند.  

همچنین در مراسم رژه امروز بندرعباس، واحد‌هایی از یگان‌های موشکی ذوالفقار، سامانه‌های موشکی و راداری ولایت، جنگال، یگان‌های تیپ مسلم، زیردریایی‌های مرطوب السابعات، سامانه‌های پهپاد بر و نیز واحد‌هایی از تیپ امام حسین (ع) ارتش در ساحل خلیج فارس، مقابل جایگاه و کلام الله مجید رژه رفتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بدحجابی در کافه‌ها و مطب‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • انتقال آب از خلیج فارس پیگیری می‌شود
  • ابراز رضایت رئیس هیئت مدیره استقلال از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی فرودگاه‌های حاشیه خلیج فارس
  • رئیس هیات مدیره استقلال: انتقال مالکیت به هلدینگ خلیج فارس، اتفاقی عالی است
  • انتقال مالکیت استقلال به هلدینگ خلیج فارس، عالی است
  • رژه ناوهای ارتش در خلیج فارس+ تصاویر