Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@13:34:03 GMT

فواید بی نظیر مصرف قارج خام

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۱۱۸۹

فواید بی نظیر مصرف قارج خام

به گزارش افکارنیوز،

اگر به دنبال یک مولتی ویتامین کاملاً طبیعی هستید، قارچ را انتخاب کنید. بسیاری از مواد مغذی از جمله ویتامین های گروه B، اسید پانتوتنیک (B5)، نیاسین (B3) و ریبوفلاوین (B2) و همچنین مس و سلنیوم در این خوراکی وجود دارد. همچنین قارچ ها حاوی پروتئین، فیبر، پتاسیم، ویتامین D، کلسیم و ...

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

است و بیش از 90 آب دارد. به اشکال مختلف می توان از آن برای دورچین غذا یا یکی از ترکیبات اصلی غذا به کار برد. یکی از سوالاتی که اغلب درخصوص این ماده خوراکی مطرح است این است که قارچ را باید حتما به صورت پخته خورد یا اینکه می توان قارچ خام را هم مصرف کرد؟! این سوالی است که در سلامانه پاسخ آن را از دکتر محمدحسین عزیزی، متخصص صنایع غذایی و عضو هیات دانشگاه تربیت مدرس پرسیده ایم.

اخبار اجتماعی- دکتر محمدحسین عزیزی، در پاسخ به این سوال که آیا خوردن قارچ به صورت خام مشکلی دارد یا نه؟، گفت: قارچ هایی که در واحدهای صنعتی و با نظارت های دقیق بهداشتی تهیه می شوند، می توان پس از تمیز کردن خام مصرف کرد.

وی ادامه داد: اگر قارچ در محیطی یا جایی رشد کرده است که فرد از سمی بودن یا نبودن آن مطمئن نیست، نباید به هیچ وجه آن را حتی مزه کند.

قارچ در بعضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس درخصوص نحوه شستشو و نگهداری قارچ هم توضیح داد: قارچ در بستری به نام خاک پوششی تولید اندام باردهی یا میوه می کند و ذرات خاک به کلاهک یا پایه آن می چسبد که به راحتی زیر آب سرد تمیز می شود. برای شستشو می توان یک برس کوچک مخصوص قارچ خریداری کرد. البته باید به اندازه کافی نرم باشد تا بتوان قارچ ها را کاملا پاک کرد و به صورت خام مصرف کرد. بهترین راه نگهداری قارچ های خوراکی در منزل هم گذاشتن آنها در یخچال و در دمای پایین تر از 4 درجه سلسیوس است.

دکتر عزیزی در نهایت یادآور شد: قارچ تازه بیش از 48 ساعت در دمای 20 درجه سلسیوس قابل نگهداری نیست و می توان آن را یک هفته در فقط 4 درجه سلسیوس نگه داشت. بهترین راه نگهداری قارچ های خوراکی در منزل، گذاشتن آنها در یخچال و در دمای پایین تر از 4 درجه سلسیوس است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: قارچ قارچ خام قارچ قارچ خام درجه سلسیوس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۱۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بارش‌های شبانه‌روز گذشته تا صبح چهارشنبه ۲۹ فروردین، اظهار داشت: بیشترین میانگین بارشی از شهرضا با ۱۲ میلیمتر، سمیرم ۹.۷ میلیمتر، مبارکه ۸.۴ میلیمتر، زرین‌شهر ۷.۷ میلیمتر، شهر اصفهان ۵.۳ میلیمتر، کبوترآباد ۴.۳ میلیمتر، نجف آباد ۳.۴ میلیمتر و ورزنه ۲.۴ میلیمتر بوده است.

وی ادامه داد: خروجی مدل‌های هواشناسی نشان دهنده خروج تدریجی سامانه ناپایدار تا اواسط وقت امروز از استان و پایدار شدن شرایط جوی تا اواسط روز جمعه ۳۱ فروردین است.

به گفته رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، امروز به ویژه در مناطق جنوب و جنوب شرق استان، بارش پراکنده و گاهی وزش باد به نسبت شدید و تند باد لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود.

امینی با بیان اینکه به تدریج از بعدازظهر امروز کاهش ابر را شاهد هستیم، گفت: از فردا پنجشنبه تا بعدازظهر جمعه جو پایدار خواهد بود اما از عصر جمعه به تدریج با گذر امواج ضعیف شاهد ناپایداری تا اوایل هفته آینده خواهیم بود.

به گفته وی، ناپایداری‌ها به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب مورد انتظار است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه دمای کمینه طی ۲۴ ساعت آینده بین یک تا ۲ درجه کاهش می‌یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سلسیوس بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۶ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد.

امینی اضافه کرد: آران و بیدگل با بیشینه دمای ۲۶ درجه سلسیوس بالای صفر و بویین میاندشت با کمینه دمای سه درجه سلسیوس بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان خواهند بود.

کد خبر 6081267

دیگر خبرها

  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • افزایش دمای هوا در اردبیل
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی در کرمانشاه
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • مسمومیت ۵ نفر به علت خوردن قارچ سمی