Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان نسبت به ارجاع بیماران کرونایی از بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان‌های تأمین اجتماعی معترض است.

علی اعتصام پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نحوه فعالیت درمانگاه‌های تأمین اجتماعی در مقابله با کرونا و معاینه سرپایی افراد مشکوک به این بیماری اظهار کرد: درمانگاه‌ها خط سوم مبارزه با کرونا در تأمین اجتماعی هستند که بیمارانی با تب بالا را در همه مراکز پذیرش می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در هر بیمارستان تأمین اجتماعی تعداد تخت مشخصی به بیماران مشکوک به کرونا اختصاص یافته است، ولی بر اساس تصمیم استاندار در جلسه ستاد مبارزه با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی متولی اصلی مبارزه با این ویروس است مقرر شد بیشتر ارجاعات به دو بیمارستان خورشید و عیسی بن مریم انجام شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه بیماران کمتری برای ویروس کرونا به بیمارستان امین ارجاع می‌شوند، اضافه کرد: در حال حاضر مشکل اصلی همکاری نکردن بخش درمان اصفهان با اعزام بیماران کرونایی است و تئوری برخی پذیرش بیماران کرونایی در همه بیمارستان‌ها است ولی این امر امکان پذیر نیست که به عنوان مثال یک بیمار کرونایی در بیمارستان باشد و بیماران عادی دیگر نیز پذیرش شود.

وی ادامه داد: پیشنهاد قاطع تأمین اجتماعی پذیرش بیماران ارجاعی از سوی دانشگاه علوم پزشکی است، این در حالی است که با وجود اینکه بیمارستان غرضی از لیست بیمارستان‌ها ریفرال کرونا خارج شده است، همچنان بیمار کرونایی به این بیمارستان ارجاع می‌شود.

اعتصام پور تصریح کرد: ادعای برخی این است که ما باید با کرونا زندگی کنیم و به همین بهانه بیماران کرونایی را به بیمارستان‌های تأمین اجتماعی ارجاع می‌دهند، در حالی که باید چند بیمارستان به عنوان مراکز رفرنس و اصلی شناخته شود تا با ایجاد هماهنگی بیماران کرونایی به این مراکز مراجعه کنند و از سوی دیگر نباید بیمارستان‌ها اقدام به بستری هر بیماری کنند.

وی اضافه کرد: در چند روز گذشته سه الی چهار بیمار به بیمارستان‌های تأمین اجتماعی ارجاع داده شده‌اند، در حالی که این امر منطقی نیست که بیمارستان‌هایی که چندین آی سی یو دارند و هزینه بستری را از هم از دولت و هم از تأمین اجتماعی می‌گیرند اقدام به بستری نکنند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: درمان یک مدیریت ویژه می‌خواهد و نمی‌شود بیمار بدحال را به بیمارستان دیگری ارجاع داد و بیماری با حال بهتر را پذیرش کرد؛ در هر حال بیمارستان علوم پزشکی متولی اصلی مبارزه با این بیماری است و به اشتباه تأمین اجتماعی درگیر این ویروس شده است زیرا روند کاری بخش درمان تأمین اجتماعی به کلی متفاوت است

کد خبر 427579

منبع: ایمنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان کرونا در اصفهان بیمارستان ابتلا به کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق درمان تأمین اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تأمین اجتماعی بیماران کرونایی بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۲۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد

به گزارش قدس خراسان به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ابراهیم خالقی اظهار کرد: در هزار و چهارصد و هشتاد و چهارمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، مرحوم مهدی قربانی ۴۸ ساله از مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این که عمل اهدای عضو در بیمارستان منتصریه انجام گرفته است ادامه داد: کبد زنده یاد مهدی قربانی در این بیمارستان منتصریه به مردی ۴۵ ساله ساکن تربت جام که سال‌ها از بیماری کبدی رنج می‌برد، پیوند شد.

وی گفت: قرنیه‌های مرحوم مهدی قربانی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد انتقال یافت.

دیگر خبرها

  • نجات جان ۱۰ بیمار در کمتر از یک هفته با تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • افتتاح بزرگترین بیمارستان روانپزشکی جنوب‌شرق کشور در کرمان
  • کاشت الکترود در مغز یک زن برای درمان سندروم لی + فیلم
  • معرفی ۴۸ واحد از املاک دانشگاه علوم پزشکی لرستان برای مولدسازی
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • کمبود ۱۰۰۰ نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان قم
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد