Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرمانداری ویژه ملایر ظاهر پورمجاهد در نشست شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان اظهار داشت: ملایر یکی از شهرهای پیشرو در حوزه دامپروری است که شرکت سرمایه‌گذاری شستا قرار است طرح دامداری ۶ هزار راسی را در این شهرستان اجرا کند.

وی افزود: در دولت تدبیر و امید با تشکیل شورای عالی آب، ۱۳ برنامه مختلف و بخشی از آنها به نام برنامه‌های تعادل بخشی اجرا شد، که یک نمونه آن در قالب شورای حفاظت از منابع آب در استان‌ها و شهرستان‌ها عملیاتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با اشاره به کاهش سطح آب‌های زیرزمینی تاکید کرد: در حوزه کشاورزی و نحوه استفاده آب در این بخش مهم، باید نقد علمی و کارشناسی صورت گیرد.

پورمجاهد با تاکید بر اینکه باید دانشگاه‌ها و تشکل‌ها را در این زمینه وارد میدان کنیم، از مسوولان حوزه کشاورزی خواست: نسل جدید را با فناوری نوین آبیاری در بخش کشاورزی آشنا و مزایای استفاده از آن را تشریح کنند.

وی آب را یک موضوع ملی دانست و گفت: باید به موضوع آب، خاک، زمین، محیط زیست و منابع طبیعی نگاه عمیق‌تری داشت و با فهم علمی بیشتری در این زمینه گام برداشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان همچنین استفاده از امکانات و ظرفیت‌های موجود در مسیر توسعه و خدمت به مردم را از اولویت‌های مهم برشمرد و افزود: همفکری و همراهی مدیران برای پیشبرد اهداف سند توسعه‌ استان بسیار با اهمیت است و همه باید برای تحقق این سند تا سال ۱۴۰۰ پا به کار باشند.

پورمجاهد با بیان اینکه ملایر در این زمینه خوب عمل کرده است بیان کرد: انتخاب فرماندار ویژه ملایر به عنوان فرماندار برتر در حوزه‌ اقتصادی وزارت کشور، نشان از پیشرفت اقتصادی در این شهرستان است که این اقدامات ستودنی است.

وی همچنین بر لزوم حفظ محیط زیست مزیتی با همکاری و تعامل تمامی دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و ادامه داد: در این راستا ۳۸ میلیارد تومان از صندوق ذخیره ارزی به استان همدان اختصاص یافت تا طرح‌های آبخیزداری در استان همدان اجرا شود.

ملایر قطب دامپروری کشور می‌شود

معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر نیز گفت: با توجه به سال جهش تولید و تحقق شعار سال، به دنبال تبدیل این شهرستان به قطب دامپروری کشور هستیم.

قدرت الله ولدی با اشاره به مشکلات تامین آب در سطح کشور، ضرورت تامین آب برای مجموعه‌ گاوداری ۶ هزار راسی شستا، توسعه‌ مجموعه‌ چهار هزار رأسی پگاه ملایر، تامین آب سایت گلخانه پیمان دشت و پساب صنعتی شهرک دامپروری را از جمله کارهای در دست اقدام عنوان کرد.

وی بیان کرد: این چهار طرح حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی مستقیم ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر را در پی خواهد داشت.

فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اهمیت سایت گلخانه‌ای پیمان دشت و آورده مهم این سایت برای شهرستان افزود: سال گذشته ۶۸ هکتار فضای گلخانه‌ای در شهرستان مهیا شد که پنج برابر تعهد ملایر در سند راهبری آماده و جانمایی شده است.

ولدی وجود وحدت و همدلی در این شهرستان را عامل توسعه خواند و ابراز امیدواری کرد: امسال گام بزرگی در راستای تبدیل این شهرستان به قطب دامپروری استان و کشور برداریم.

نارضایتی از روند اجرایی طرح آبرسانی آب شرب ملایر از سد کلان

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: روند اجرایی طرح آبرسانی آب شرب شهر ملایر از سد کلان طولانی شده و از این روند گلایه‌مند هستیم.

حجت الاسلام احد آزادیخواه افزود: اجرای این طرح تاکنون به خوبی پیش رفته و مشکل برق تصفیه‌خانه سد که به روش BOT در حال اجرا است، مانعی در تکمیل این طرح است.

وی تاکید کرد: تامین آب شرب ملایر از سد کلان یکی از مطالبات مهم مردم است که باید هر چه سریعتر این مشکل رفع و امسال شاهد افتتاح آن باشیم.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان رفع موانع طرح دامداری ۶ هزار راسی شرکت شستا را از دیگر اولویت‌های مهم برشمرد و بیان کرد: اجرای این طرح و طرح چهار هزار راسی شرکت پگاه زمینه ایجاد حجم وسیعی از اشتغال برای بیش از ۵۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.

حجت الاسلام آزادیخواه ادامه داد: با توجه به مهیا بودن آب، منابع و اقلیم، طرح دامداری ۶ هزار راسی شرکت شستا باید هر چه سریعتر به نتیجه برسد تا شاهد تبدیل ملایر به قطب دامپروری باشیم.

وی با اشاره به کمبود آب و لزوم صرفه جویی در مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی، توسعه کشت‌های کم آب‌بر، اصلاح الگوی کشت و ارایه آموزش برای کشاورزان را وظیفه مهم جهاد کشاورزی در این زمینه عنوان کرد.

حجت الاسلام آزادیخواه تاکید کرد: طبق قانون در حوزه آب کشاورزی باید تعامل بین بخشی ایجاد شود و با حل این مساله از خسران هر چه بیشتر کشاورزان جلوگیری کرد.

در این نشست موانع و مشکلات تامین آب چهار طرح مجموعه گاوداری ۶ هزار راسی شستا، چهار هزار  شرکت پگاه، سایت گلخانه پیمان دشت و پسآب صنعتی شهرک بررسی و تصمیم های لازم اتخاذ شد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی همدان ملایر استانداری همدان شرکت آب منطقه ای همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی همدان ملایر استانداری همدان شرکت آب منطقه ای همدان مجلس شورای اسلامی همدان ملایر استانداری همدان شرکت آب منطقه ای همدان قطب دامپروری ۶ هزار راسی ویژه ملایر تامین آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۲۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان

بیست‌وهشتمین سفر شهرستانی استاندار اصفهان و شورای اداری استان به شرق شهرستان اصفهان از ساعات ابتدایی صبح امروز پنجشنبه کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حضور در گلزار شهدای براآن جنوبی و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، بازدید از محور ورودی اشکاوند و محور دشتی، حضور در کبوترآباد، کاروانسرای شهر زیار و محل احداث کلانتری، کوره‌های گچ، مزرعه گورت، رینگ چهارم ترافیکی شهر اصفهان، مسکن مهر و اقدام ملی قهجاورستان، دیدار با منتخبان و مؤثران فرهنگی و اجتماعی شرق شهرستان اصفهان، دیدار مردمی و برگزاری شورای اداری استان و شهرستان (ویژه شرق شهرستان اصفهان) از جمله برنامه‌های استاندار اصفهان در این سفر شهرستانی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی و معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز در این بازدیدها استاندار اصفهان را همراهی خواهد کرد، همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در نشست با منتخبان و موثران فرهنگی و اجتماعی شرق شهرستان اصفهان حضور خواهد داشت.

کد خبر 747762

دیگر خبرها

  • یکی از مشکلات شهرستان اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • یکی از مشکلات اصفهان وجود نگاه برخوردار است
  • آغاز مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • حضور ۲۳۰ ورزشکار در مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در ملایر
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • بلاتکلیف شدن کارکنان شرکت فروسیلیس ملایر در پی تعطیلی این شرکت
  • ثبت‌نام حوزه‌های علمیه خواهران در همدان