Web Analytics Made Easy - Statcounter

ریخته‌گری ماشین سازی تبریز بر خلاف اسمش یک شرکت مستقل از ماشین سازی تبریز است اما عمده مشتری آن، همسن ماشین سازی است که اتفاقا هر دو به دلیل خصوصی‌سازی غلط و مشکلات مالکیت، با بحران مواجه شده‌اند. ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، ریخته گری ماشین سازی تبریز بر خلاف اسمش یک شرکت مستقل از ماشین سازی تبریز است اما عمده مشتری آن، همسن ماشین سازی است که اتفاقا هر دو به دلیل خصوصی سازی غلط و مشکلات مالکیت، با بحران مواجه شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مهندسان و کارگران این مجتمع علی رغم محدودیت های مالی و اقتصادی که به دلیل بحران هویت و مالکیت شرکت به وجود آمده، دست از تولید برنداشتند و حداقل تولید را در این مجموعه حفظ کرده اند.

امسال که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده است، نیروهای این مجتمع به دنبال تحقق این امر مقام معظم رهبری هستند اما با موانعی در این حوزه مواجه شده اند که ممکن است به چالش جدی برای نزدیک به 400 نفر از نیروهای این مجموعه تبدیل شود.

این مجتمع که اکنون دارای دو مالک ایدرو و صندوق بازنشستگی فولاد است، هیچکدام به دلیل نامشخص بودن وضعیت مالکیت آن، برای بهبود اوضاع کارخانه هزینه نمی کنند و در روزهای آینده ممکن است با مشکل جدی نقدینگی برای خرید مواد اولیه و آن آلان قراضه جهت ریخته گری مواجه شوند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌سیاست‌های نظام بانکی باید در جهت تحقق راهبرد «جهش تولید» باشدضرورت کاهش بروکراسی اداری؛ همگان باید برای تحقق شعار جهش تولید پای کار باشندروحانی: متحد عمل کنیم مانند کرونا در جهش تولید هم موفق خواهیم بود

چالشی که باید زودتر از اینها حل می شد اما کش و قوس فراوانی یافت و به جای فکر کردن به تداوم تولید و جهش تولید به موانع تولید برخورده اند.

ریخته گری ماشین سازی تبریز، علاوه بر نبود هیئت مدیره برای اتخاذ تصمیمات مهم و راهبردی برای جهش تولید، با مشکلات مالی شدید مواجه است، به طوری که برای راه اندازی طرح توسعه خود که ارزش افزوده فراوانی دارد و دارای بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی است، معطل 250 میلیون تومان است تا  این خط جدید و به روز خود را راه اندازی کند.

رئیس جمهور به عنوان رئیس دولت که شرکت های ایدرو و صندوق بازنشستگی فولاد را در کنار سازمان خصوصی سازی تحت مدیریت خود دارد باید برای این موضوع مهم چاره اندیشی کند و از آسیب بیشتر به این مجموعه های مادر تخصصی که در ایام کرونا به سختی روی پای خود ایستاده است، جلوگیری کند.

گزارش ویدیویی ما را از این مجتمع تولیدی و صنعتی با هم می بینیم:

انتهای پیام/111/ش

R7887/P/S6,47/CT16

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ماشین سازی تبریز خصوصی سازی جهش تولید ریخته گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۲۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد

روح الله سرگزی اظهار کرد: بیشترین خسارت سیلاب اخیر سیستان و بلوچستان به ترتیب به راه های ارتباطی، بخش کشاورزی، شبکه برق رسانی و آب اختصاص دارد.

وی تاکید کرد: همچنان تیم‌های ارزیاب ستاد بحران سیستان و بلوچستان با حضور در مناطق درگیر سیلاب در حال بررسی برآورد دقیق این خسارت‌ها هستند.

معاون ستاد مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع ۳۲۹ راه روستایی بسته شده ناشی از سیلاب در جنوب استان با تلاش دستگاه‌های خدمات رسان تاکنون ۲۲۸ مسیر بازگشایی شده است.

وی توصیه کرد؛ شهروندان با توجه با تداوم بارندگی و برودت هوا در سیستان و بلوچستان شهروندان از سفرهای غیرضروری، فعالیت کوهنوردی، اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی خودداری کنند.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد
  • آماده باش تمامی دستگاه‌های اجرایی برای خدمات رسانی به مردم
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • خطوط ناخوانا در واگذاری سرخابی‌ها!
  • آیین واگذاری «استقلال» و «پرسپولیس» آغاز شد
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • واگذاری استقلال و پرسپولیس شش ساله است
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد