Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@22:19:22 GMT

تست دوپینگ سه ورزشکار ایران مثبت اعلام شد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۲۴۳۴

تست دوپینگ سه ورزشکار ایران مثبت اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر،  پیش از بحران کرونا و لغو فعالیت های ورزشی، افسران ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) تعداد ۱۴۹ تست دوپینگ از ورزشکاران رشته های مختلف گرفته بودند.

این نمونه ها که همگی مربوط به سال جاری میلادی می شود پس از یک دوره توقف - فریز شدن به دلیل بحران کرونا - برای آنالیز و اعلام نتیجه به آزمایشگاه های کلن و قطر ارسال شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع ۵۹ نمونه ای که در اختیار آزمایشگاه قطر قرار گرفت، تا به امروز نتیجه ۴۷ نمونه اعلام شده که هیچ یک مثبت نبوده است. نتیجه ۱۲ نمونه باقی مانده هم طی روزهای آتی در اختیار نادو ایران قرار می گیرد.

آلمانی ها اما نتیجه هر ۹۰ تست دوپینگ دریافتی از ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران را اعلام کرده اند که حکایت از مثبت بودن سه نمونه داشته است.

پیش از این خبرگزاری مهر در خبری با عنوان «ازسرگیری آنالیز تست دوپینگ ورزشکاران ایران با یک نمونه مثبت» به نتایج اولیه از بررسی نمونه گیری های به عمل آمده از ورزشکاران ایران در سال جاری میلادی  و مثبت شدن یکی از آنها اشاره کرد. بعد از آن دو نمونه دیگر توسط پزشکان و متخصصان آلمانی مثبت اعلام شد و بدین ترتیب تعداد متخلفان ورزش ایران در سال جاری میلادی به سه نفر افزایش یافت.

رای اولیه در مورد این سه ورزشکار اعلام شده و پرونده آنها در مرحله استیناف قرار دارد. در صورتی که ورزشکاران خاطی دفاعی نسبت به مثبت شدن تست دوپینگ و آرای اولیه نداشته باشند، تا دو هفته آینده رای قطعی آنها مشخص خواهد شد.

کد خبر 4943384 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: دوپینگ ویروس کرونا آلمان قطر ستاد ملی مبارزه با دوپینگ تیم فوتبال استقلال تهران ویروس کرونا تیم فوتبال پرسپولیس والیبال لیگ برتر فوتبال ایران فدراسیون فوتبال لیگ قهرمانان فوتبال آسیا فیفا لیگ برتر والیبال کنفدراسیون فوتبال آسیا باشگاه پرسپولیس وزارت ورزش و جوانان اساسنامه فدراسیون فوتبال کشتی آزاد تست دوپینگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۲۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتک خوردن ورزشکار ایرانی از تماشاچیان پس از رفتار غیر حرفه‌ای با مجری زن مسابقه (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عکس| ستاره سابق تیم ملی دبیرکل فدراسیون شد
  • ورزشکاران از افتخارات کشور هستند
  • آژانس مبارزه با دوپینگ آمریکا از سوی «وادا» محکوم شد
  • مقایسه درآمد پردرآمدترین ورزشکاران حرفه‌ای در هفت رشته‌ی ورزشی (+ اینفوگرافی)
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در یک‌سال!
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ مثبت شد
  • شروع هفته کار و کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»
  • دوپینگ ۶ ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال ۲۰۲۳
  • از قهرمانان ایران در شبکه ورزش رونمایی می شود
  • کتک خوردن ورزشکار ایرانی از تماشاچیان پس از رفتار غیر حرفه‌ای با مجری زن مسابقه (فیلم)