Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، حمیدرضا متین دوشنبه ۱۹ خرداد اظهار کرد: میزان پیشرفت پتروشیمی هگمتانه به ۹۵ درصد رسیده و اواخر مرداد وارد مرحله تست راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: هم‌اینک ۲ پیمانکار مشغول کار در این طرح هستند، بر اساس برنامه زمان‌بندی این واحد صنعتی تا پایان شهریور وارد چرخه تولید می‌شود و قادر به تأمین بخشی از محصولات وارداتی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان خاطرنشان کرد: محصول نهایی پتروشیمی هگمتانه پی‌وی سی پزشکی است و این نوع پلاستیک در صنایع بسته‌بندی دارو و تجهیزات پزشکی مصرف می‌شود.

به گفته وی ظرفیت تولید این صنعت ۷۰ هزار تن است که می‌تواند ۱۷ تا ۲۲ درصد از حجم واردات کشور را بکاهد.

متین افزود: بیش از ۷۰ درصد پی‌وی سی پزشکی موردنیاز کشور از طریق واردات تأمین می‌شود و پتروشیمی جم نیز بخشی از نیاز کشور را در داخل تولید می‌کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان میزان سرمایه‌گذاری انجام‌شده در این طرح را ۷۲۲ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ۵۷ درصد سرمایه موردنیاز توسط سهامداران بخش خصوصی، ۳۳ درصد توسط پتروشیمی ایران و ۱۰ درصد نیز توسط سرمایه‌گذار خارجی تأمین‌شده است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان ۲۳۷ نفر به‌صورت مستقیم می‌توانند در پتروشیمی هگمتانه مشغول به کار شوند.

پتروشیمی هگمتانه در سال ۱۳۸۳ کلنگ زنی شد و اتمام این طرح با فرازوفرودهای بسیاری مواجه شده که از سال ۹۸ عزم مسئولان برای راه‌اندازی آن جدی شده است.

کد خبر 519201 برچسب‌ها استان همدان وزارت صنعت، تجارت و معدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان همدان وزارت صنعت تجارت و معدن پتروشیمی هگمتانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۲۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمدجعفر عظمائی افزود: ۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری معدن (بهره‌برداری از معدن جدید) با میزان سرمایه‌گذاری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۲۰۰ نفر در سال گذشته صادر شده که درمقایسه با سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۳ درصدی داشته است.

وی گفت: پارسال ۲۹ فقره گواهی کشف معدن با مساحت حدود ۱۶۲ کیلومتر مربع صادر شده است که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳برابر در مساحت افزایش یافته که این موضوع نیز افزایش علاقه مندی برای توسعه فعالیت‌های معدنی در استان را نشان می‌دهد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به احیا و فعال سازی ۳۰ معدن در سال ۱۴۰۲ افزود: پارسال حدود ۲.۳ همت حقوق دولتی معادن در این استان وصول شد.

دیگر خبرها

  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • خواسته بافندگان فرش دستباف: بی گره‌ها و ربات باف‌ها هویت‌دار شوند
  • ۱۹ هزار تن کالا از پاکستان به استان خراسان رضوی وارد شد
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • احداث ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس در تهران تا پایان شهریور ۱۴۰۳
  • تشکیل۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت: با تعطیل شدن پنجشنبه ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می دهیم
  • اجاره نشین بودن ۶۰ درصد واحدهای صنفی تربت حیدریه