Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اراک،حسین مظاهری معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک درباره برگزاری امتحانات نیمسال دوم ۹۹-۹۸ براساس پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا مبنی بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نیز دستورالعمل شماره 152/77/ص/99 مورخ 15/03/99 ستاد آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی توضیحاتی ارائه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی دانشگاه آزاداسلامی اراک با بیان اینکه امتحانات پایان نیمسال دوم طی چهار هفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از تاریخ ۲۴ خرداد تا ۱۹ تیر ۹۹ برگزار خواهذ شد، اظهارکرد: تعداد جلسات برگزاری امتحانات در هر روز چهار نوبت، شامل نوبت اول ساعت ۸ تا ۱۰، نوبت دوم ساعت ۱۱ تا ۱۳، نوبت سوم ساعت ۱۴ تا ۱۶ و نوبت چهارم‌ ازساعت ۱۷ تا ۱۹ می باشد.

مظاهری گفت: واحدها، مراکز دانشگاهی و آموزشکده‌های سما در استان مرکزی که کمتر از 1000 نفر دانشجو دارند، امتحانات خود را الزاماً طی 4 هفته و در 2 نوبت صبح برگزار خواهند کرد.

وی با بیان اینکه امتحانات در مقاطع کاردانی،کارشناسی و کارشناسی ارشد بصورت حضوری و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد، گفت: دروس عمومی شامل زبان پیش‌دانشگاهی و زبان عمومی، فارسی پیش دانشگاهی و فارسی عمومی،آشنایی با مبانی دفاع مقدس، وصیت‌نامه حضرت امام خمینی (ره) به صورت حضوری برگزار و در صورت فراهم شدن بستر لازم برای برگزاری آزمون برخط متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

رئیس شورای تخصصی آموزش دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی گفت : با توجه به پیشنهاد و توافق‌انجام‌شده با دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان مرکزی و شورای تخصصی گروه آموزشی معارف اسلامی استان، دانشجویان از حضور در جلسه امتحان پایان‌ترم دروس عمومی اسلامی [غیر از درس وصیت نامه حضرت امام خمینی (ره)] معاف هستند.

وی تصریح کرد:اعلام نمره نهایی این دروس به صورت 15 نمره براساس گذراندن 22 جلسه آزمون مجازی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و 5 نمره باقی‌مانده براساس ارائه گزارش 5 صفحه‌ای از محتوای 22 ساعت آزمون مجازی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و یا ارائه گزارش در خصوص نحوه برگزاری کلاس‌های مجازی (دانشگاه) با نظر استادان (فرصت ارائه تا پایان امتحانات) خواهد بود.

وی اظهار کرد: با توجه به هماهنگی معاونت دانشجویی و فرهنگی و نیز جلسه شورای تخصصی اساتید گروه قرآن و عترت و نظر به اینکه (12) نمره از (20) نمره درس «آشنایی با قرآن کریم» به بخش شفاهی و (8) نمره به بخش کتبی اختصاص دارد و نمره بخش کتبی با نظر استادان این درس لحاظ می‌شود و دانشجویان از شرکت در امتحان کتبی معاف خواهند بود.

مظاهری گفت:امتحان دانشجویان دوره دکتری تخصصی و کلاس‌های ترکیبی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری (حداکثر تا 10 نفر)، در اختیار استاد درس و با تأیید مدیرگروه آموزشی مربوطه خواهد بود.

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی اراک افزود: امتحان دروس عمومی دانشجویان رشته‌های پزشکی با دانشجویان غیرپزشکی به صورت مشترک برگزار می‌شود و امتحانات دروس تخصصی رشته‌های علوم پزشکی در نیمه اول مرداد ماه برگزار خواهد شد و زمان برگزاری دوره‌های کارآموزی و کارورزی، طی هماهنگی لازم با معاون علوم پزشکی استان اعلام می‌شود.

مظاهری گفت: به منظور جلوگیری از سفرهای بین شهری با اجرای طرح تعاون آزمون، دانشجویان فاقد منع آموزشی با ثبت‌نام در سایت AZMOON99.IAU.AC.IR و کسب موافقت از ستاد طرح تعاون آزمون واحد دانشگاهی می‌توانند در واحد محل زندگی خود آزمون دهند.

وی گفت: دانشجویانی که تاکنون موفق به تکمیل ثبت‌نام نیم‌سال 2-99-98 (به واسطه شیوع ویروس کرونا) نشده‌اند، با تأیید مدیر گروه آموزشی نسبت به تکمیل فرآیند ثبت‌نام اقدام کنند.

رئیس شورای تخصصی آموزش دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی گفت: اگر در زمان برگزاری امتحانات پایان ترم، وضعیت هر کدام از شهرهای استان مرکزی قرمز اعلام شود، اجرای آزمون حضوری مجاز نیست و نحوه برگزاری آزمون با هماهنگی معاون آموزشی مرکز استان (رئیس شورای تخصصی آموزش) متعاقباً اعلام خواهد شد.

مظاهری با بیان این که حضور استادان و مدیران گروه‌های آموزشی در جلسه امتحان الزامی است،گفت:همراه داشتن ماسک برای عوامل اجرایی و دانشجویان الزامی است و حوزه‌های آزمون در دو نوبت ظهر و عصر ساعت ۱۲ و ۱۹ ضد عفونی خواهد شد.

وی با تأکید بر همکاری تمامی بخش‌های دانشگاه با معاونت آموزشی در اجرای هرچه بهتر برگزار شدن امتحانات پایان ترم، افزود: تمهیداتی برای رفاه حال کارکنانی که در یک‌ماه برگزاری امتحانات با حوزه معاونت آموزش همکاری کنند، در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

108 / 167 امتحانات دانشگاه آزاد دروس عمومی دانشگاه آزاد اراک حسین مظاهری

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: امتحانات دانشگاه آزاد دروس عمومی دانشگاه آزاد اراک حسین مظاهری برگزاری امتحانات دانشگاه آزاد شورای تخصصی استان مرکزی دروس عمومی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه آثار هنری در دانشگاه اصفهان

ایسنا/اصفهان اولین فراخوان برگزاری نمایشگاه آثار هنری با همکاری موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان و انجمن علمی تاریخ این دانشگاه منتشر شد.

سیدمسعود سید بنکدار، مدیر موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان، در گفت‌وگو با ایسنا و در خصوص نخستین فراخوان برگزاری نمایشگاه آثار هنری در دانشگاه اصفهان چنین بیان کرد: این اولین نمایشگاه آثار هنری است که در دانشگاه اصفهان و با همکاری موزه و مرکز اسناد این دانشگاه و همچنین انجمن علمی تاریخ دانشگاه اصفهان برپا خواهد شد.

او در خصوص مخاطبان اصلی این نمایشگاه توضیح داد: دانشجویان سراسر استان اصفهان می‌توانند آثار هنری خود را به موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان واقع در ساختمان سازمان مرکزی این دانشگاه ارائه کنند. همچنین به دلیل اینکه اولین دوره است ما فقط تمرکز خود را بر دانشجویان اصفهان گذاشته‌ایم و فعلاً برای حضور دانشجویان کل کشور برنامه نداریم.

این عضو هیئت‌علمی گروه تاریخ و ایران‌شناسی دانشگاه اصفهان دربارۀ نوع آثار هنری در نمایشگاه نیز توضیح داد: آثاری که در اولین دوره موردنظر ما است به هنرهای تجسمی محدود می‌شود. دانشجویان هنردوست و علاقه‌مند می‌توانند آثارشان را در رشته‌هایی همچون خوشنویسی، نگارگری، مینیاتور، نقاشی، هنرهای وابسته به مینا و چوب و فلز عرضه کنند. دایرۀ هنرها می‌تواند متنوع‌تر باشد، اما تأکید بر هنرهای تجسمی است.

مدیر موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان اضافه کرد: ما امیدواریم که دانشجویان از این برنامه استقبال کنند و از این فرصت برای نشان‌دادن قابلیت‌های آنان استفاده کنیم. اینکه بتوانیم توان هنری دانشجویان را در معرض دید بگذاریم هدف مهمی است که این نمایشگاه دنبال می‌کند.

سیدبنکدار ادامه داد: نمایشگاه فرصت خوبی است که دانشجویان دور هم جمع شوند و بتوانند با آثار هنری و توانایی‌های یکدیگر آشنا شوند و ارتباط مفیدی در این زمینه بیشنشان شکل بگیرد. درواقع، فرصتی است که بحث و گفت‌وگوی فرهنگی دربارۀ هنر اصفهان و کشور بین دانشجویان ایجاد شود و بدانند که هنر در ایران چه اهمیتی داشته است.

او سپس تأکید کرد: امید داریم که نمایشگاه بازخورد خوبی داشته باشد و به دانشجویان شور و انگیزه بدهد. ما نیز در صورت امکان، این فراخوان را در سال‌ها یا دوره‌های بعد ادامه خواهیم داد. همچنین امیدواریم هر دانشجو در کنار رشتۀ خاصی که دنبال می‌کند بتواند در یک رشتۀ هنری نیز پیشرفت کند و مهارت خود را در این زمینه‌ هم تقویت کند.

این مدیر مسئول در دانشگاه اصفهان دربارۀ اینکه که آیا از دانشجویان هنرمند حمایت مالی خواهد شد یا در برنامه‌های موزه، برپایی کارگاه آموزش هنری وجود دارد یا خیر گفت: متأسفانه موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان برای برپایی چنین برنامه‌هایی بودجه‌ای ندارد و در توان ما نیست، اما در حد توان می‌کوشیم تا دست‌کم در مدتی کوتاه ذوق هنری دانشجوها را در معرض دید قرار دهیم.

این مدرس دانشگاه دربارۀ برنامۀ زمانی این فراخوان برای ارائۀ آثار نیز گفت: دانشجویان برای ارسال آثار خود می‌توانند تا ۲۸ فروردین‌ماه و از ساعت ۸ تا ۱۴ به موزه و مرکز اسناد دانشگاه اصفهان مراجعه کنند، ضمن اینکه برای هماهنگی‌های لازم پیشنهاد می‌شود که با شماره‌های ۳۷۹۳۵۴۷۷ و ۰۹۱۳۱۶۵۳۱۷۷ تماس بگیرند.

سیدبنکدار با بیان اینکه که آثار هنری دانشجویان در این نمایشگاه قیمت‌گذاری و فروخته نمی‌شوند، گفت: این نمایشگاه صرفاً بازدید است و خرید و فروشی در آن اتفاق نمی‌افتد. زمان برگزاری آن نیز از یکم تا پنجم اردیبشت‌ماه است. این نمایشگاه به‌طور رایگان و برای عموم دانشجویان و مردم قابل بازدید است.

انتهای پیام  

دیگر خبرها

  • تعطیلی مدارس این شهرها و استان ها فردا سه شنبه ۲۸ فروردین
  • مدارس و دانشگاه‌های ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر غیر حضوری شد
  • برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در دانشگاه فنی و حرفه ای
  • آغاز امتحانات شبه نهایی | سوالات امتحانات نهایی لو نمی رود
  • جزئیات آزمون پذیرش در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • برگزاری نمایشگاه آثار هنری در دانشگاه اصفهان
  • امتحانات شبه نهایی دانش‌آموزان دهم و یازدهم از دوشنبه
  • برگزاری بیش از ۱۵۰ عنوان دوره آموزشی در شهرداری اصفهان
  • نمایشگاه تخصصی کار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود
  • زمان برگزاری آزمون‌های زبان تخصصی دکتری پیام نور اعلام شد