Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@11:09:24 GMT

«آب‌بازی» با مرگ؛ تفریحی که جان می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۳۴۵۶

«آب‌بازی» با مرگ؛ تفریحی که جان می‌گیرد

به گزارش «تابناک»حکایت روزهای گرم بهار و تابستانی در لرستان روایت روزهایی است که حادثه روی حادثه می‌آید و آمار قربانیان آب‌بازی با مرگ و شنا در مناطق ممنوعه بیشتر و بیشتر می‌شود.

در روزهای گرم امسال نیز مناطق مختلف لرستان شاهد حوادث ناشی از غرق‌شدگی در مناطق ناامن و غیرمجاز است، حوادثی که بارها تکرار می‌شود و همچنان خیلی‌ها به آنها توجهی نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی‌توجهی مردم به حوادث ناگوار

«غرق شدن مرد میانسال در رودخانه «ونایی» بروجرد»، «جسد مرد غرق شده در سد «مسعودآباد» ازنا از آب بیرون کشیده شد»، «پیکر فرد غرق شده در سد «دهکرد» پس از ۸ روز از آب بیرون کشیده شد»، «جسد جوان ۲۷ ساله غرق شده در آبشار «بیشه» پیدا شد»، «غرق شدن ۲ جوان پلدختری در رودخانه «سیمره» و تالاب «گری کبود» و… تیتر اخبار خبرگزاری مهر از غرق شدگی افراد از ابتدای امسال تا کنون در لرستان است، اخباری که اگر مردم همچنان نسبت به آنها بی توجه باشند باید شاهد استمرار وقوع این حوادث ناگوار در استان باشیم.

حمیدرضا نظیفی مدیرکل پزشکی قانونی لرستان در این رابطه با بیان اینکه در سال گذشته ۴۷ نفر در لرستان در اثر غرق شدگی جان خود را از دست دادند، اظهار داشت: این عدد نسبت به سال قبل از آن ۴۶.۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

رودخانه‌های خروشانی که جان می‌گیرند

وی، عنوان کرد: با توجه به شروع فصل گرما و تمایل استفاده از رودخانه‌ها، این هشدار به خانواده‌ها داده می‌شود که بستر رودخانه‌های لرستان برای شنا کردن مناسب نیست.

مدیرکل پزشکی قانونی لرستان، تصریح کرد: رودخانه‌های لرستان به خاطر توپوگرافی منطقه بسیار خروشان هستند.

«آب‌بازی» با مرگ؛ تفریحی که جان می‌گیرد

نظیفی، گفت: در این راستا هشدار داده می‌شود که مردم از خود و خانواده‌های خود محافظت کنند و در مناطق غیر مجاز از شنا کردن به طور جدی خودداری کنند.

بنابر این گزارش، حریم رودخانه‌ها جزو مناطق پرخطر محسوب می‌شوند و در صورت بروز حوادث احتمالی همچون سقوط، خطر غرق شدن در کمین گردشگران خواهد بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مایکل وایت مجید طاهری مینیاپولیس اکبر طبری آب بازی تفریح غرق شدن بازی با مرگ مایکل وایت مجید طاهری مینیاپولیس اکبر طبری رودخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۵۷ نفر از گرفتارشدگان در سیل و آبگرفتگی/دو نفر بر اثر وقوع حوادث جوی جان باختند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: امدادگران در ۴۸ ساعت گذشته توانستند ۵۷ نفر از شهروندان گرفتار در سیل و آبگرفتگی را نجات و به مناطق امن منتقل کنند.

به گزارش مشرق و به نقل از جمعیت هلال احمر، در ۴۸ ساعت گذشته ۲۱ استان کشور متاثر از سوانح جوی بودند که بر اثر آن دو نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان امداد و نجات با تایید جان باختن دو نفر از شهروندان در استان یزد بر اثر حوادث جوی، گفت: در دو روز اخیر ۵۷ نفر از شهروندان گرفتار در سیل و آبگرفتگی نجات داده و به مناطق امن منتقل شدند.

بابک محمودی افزود: ۵۳۰۲ نفر از شهروندان در این مدت در ۲۱ استان کشور امدادرسانی شدند که برای ۳۹۷ نفر از آن‌ها اسکان اضطراری مهیا شد. علاوه بر این از ۲۷۴ منزل مسکونی نیز آب تخلیه شد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵۴ تیم عملیاتی در ۴۸ ساعت گذشته به متاثران از حوادث جوی امدادرسانی و در میان سیل‌زدگان و شهروندان گرفتار در کولاک، ۷۱ دستگاه چادر، ۱۳۷۱ تخته پتو، ۵۰۱ تخته موکت، ۲۱۷۴ کیلوگرم نایلون، ۲۶۷ بسته شست‌وشو، ۹۴ بسته بهداشتی، ۸۹ عدد والور، ۶۲۲ بسته غذایی، ۳۲۰۰ کنسرو، ۴۵۱ کیلوگرم برنج و ۲۱۴ کیلوگرم حبوبات توزیع کردند.

براساس این گزارش، نیروهای هلال احمر ۱۸۵ دستگاه خودرو را از مناطق کوهستانی و درگیر کولاک و برف نیز رهاسازی کردند.

دیگر خبرها

  • برف و باران نوروزی اصفهان را فرا می‌گیرد
  • قایدی در دل طارمی و آزمون جای می‌گیرد!
  • موج جدید برف و باران بهاری اصفهان را فرامی‌گیرد
  • بازرسی از هزار و ۱۰۰ زمین بازی و تجهیزات تفریحی در البرز
  • بازدید ۳۸۱ هزار گردشگر نوروزی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی لرستان
  • افزایش ارتفاع امواج دریا در مناطق جنوبی کشور/ از فعالیت‌های تفریحی در مناطق ساحلی اجتناب کنید
  • نجات ۵۷ نفر از گرفتارشدگان در سیل و آبگرفتگی/دو نفر بر اثر وقوع حوادث جوی جان باختند
  • جان‌باختن ۲ نفر بر اثر وقوع حوادث جوی/ ۵۷ نفر نجات یافتند
  • آبگرفتگی و سیل آبشار یاسوج/ رعایت نکردن حریم رودخانه خسارات به بار آورد+ فیلم
  • بارش‌های رگباری در خراسان رضوی شدت می‌گیرد