Web Analytics Made Easy - Statcounter

هر ساله و با گرم‌ شدن هوا بخش قابل توجهی از جنگل‌ها و مراتع طعمه حریق شده و به خاکستر تبدیل می‌شود و این در حالی است که حدود 90 درصد از آتش‌سوزی‌ها عامل انسانی دارد.

70 درصد مساحت استان کرمانشاه را عرصه‌های منابع طبیعی تشکیل می‌دهد و این یک ظرفیت و میراثی ارزشمند برای آیندگان خواهد بود اما غفلت و بی‌توجهی برخی افراد سبب می‌شود تنها خاکستری از جنگل‌ها برای آیندگان باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

340 هکتار‌ از اراضی‌ ملی استان کرمانشاه طعمه حریق شد

ماشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه اظهار داشت: 34 هکتار از مراتع و پوشش‌های جنگلی استان کرمانشاه از ابتدای سال تاکنون به‌دلیل بی‌احتیاطی مردم از جمله گردشگران و کشاورزان طعمه حریق شده است.

وی عنوان کرد: 250 نقطه بحرانی از نظر حریق در استان شناسایی شده است که 250 نفر از مردم بومی به‌عنوان دیده‌بان در این مناطق به‌کار گرفته شده است.

کولانی با بیان اینکه تمهیدات لازم برای مقابله با آتش‌سوزی اندیشیده شده است گفت: هر چند از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد، دهیاران و نیروهای منابع طبیعی برای اطفای حریق استفاده می‌شود اما با توجه به وسعت، استعداد موجود برای حریق و صعب‌العبور بودن منطقه کافی نیست.

وی با اشاره به ضرورت رعایت مردم به‌منظور جلوگیری از افزایش حریق در منابع طبیعی افزود: چنانچه به‌طور همزمان حریق در استان رخ دهد تعداد نیروها برای مقابله با حریق کافی نیست.

فریدون یاوری مدیرکل محیط‌زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آتش‌سوزی‌هایی که در عرصه‌های طبیعی استان رخ می‌دهد یکی از چالش‌های اصلی است اظهار داشت: بنابر نظر کارشناسان آتش‌سوزی چنانچه به‌صورت طبیعی باشد یک مرحله از تکامل جنگل است اما آتش‌سوزی‌های کنونی از حالت طبیعی خارج شده و بسیاری از این حوادث ناشی از خطای انسانی است.

مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه در آتش‌سوزی جنگل‌ها و منابع طبیعی بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری از بین می‌روند افزود: آتش‌سوزی به شکل گسترده اثرات خاصی روی کیفیت زیستگاه‌ها دارد.

آماده‌باش نیروهای ارتش، سپاه و بسیج برای اطفای حریق در جنگل‌ها 

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه اظهار داشت: فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها برنامه‌های خاص خود برای مهار آتش‌سوزی را تهیه کرده‌اند و هماهنگی‌های لازم نیز بین آنها ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه در صورت بروز آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها تمام ارگان‌ها پای کار خواهند آمد، عنوان کرد: نیروهای ارتش، سپاه و بسیج در کرمانشاه نیز به‌منظور مهار آتش‌سوزی در آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

استاندار کرمانشاه گفت: هماهنگی‌های لازم با سازمان‌های مردم‌نهاد نیز انجام شده ‌تا در صورت بروز مشکل از ظرفیت نیروهای مردمی نیز بهره‌گیری شود.

بازوند با بیان اینکه عمده دلیل بروز آتش‌سوزی‌های گسترده در مراتع و جنگل‌ها عوامل انسانی است گفت: یک بی‌احتیاطی در طبیعت می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری را محیط زیست وارد کند و هزینه‌های بسیاری نیز برای کشور در بر خواهد داشت.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: منابع طبیعی جنگل محیط زیست بسیج طبیعت آتش سوزی بسیج پوشش جنگل محیط زیست استان کرمانشاه منابع طبیعی آتش سوزی ها جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۳۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطفای یک حریق پس از ۲ ساعت

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت از مهار آتش سوزی شدید یک واحد تعمیرگاهی، یک باب رستوران و یک باب منزل مسکونی با تلاش نفسگیر آتش نشانان در شهر رشت خبر داد و گفت: در این حادثه، مردی حدودا ۵۲ ساله از ناحیه دست، صورت و پا دچار سوختگی شد و دو خودرو مستقر در تعمیرگاه در آتش سوخت.

شهرام مؤمنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: حادثه آتش‌سوزی یک واحد تعمیرگاهی، یک باب رستوران و یک باب منزل مسکونی با پشت بام‌های بهم پیوسته در شهر رشت، امروز به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

وی افزود: با توجه به کاربری مغازه‌ها و اعلام عملیاتی سنگین آتش سوزی، بلافاصله ۳۴ آتش‌نشان و افسر ارشد به همراه ۸ خودروی اطفای حریق و آب‌رسان به محل حادثه واقع در بلوار شهید مدرس اعزام شدند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت خاطرنشان کرد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه، شعله‌ور شدن آتش در پشت بام یک باب منزل مسکونی و دو مغازه با کاربری تعمیرگاه ماشین و رستوران را مشاهده کردند و با توجه به وجود مواد قابل اشتعال و سریع الاشتعال همچون بنزین و پشت بام‌های متصل بهم، تیم‌های عملیاتی به سرعت از چندین نقطه نسبت به مهار و پیشگیری از گسترش آتش اقدام کردند.

مؤمنی با بیان اینکه مهار آتش سوزی با تلاش نفس‌گیر آتش نشانان بعد از مدت زمان دو ساعت و پانزده دقیقه مهار شد، تصریح کرد: در این حادثه به خودروهای نمایشگاه همجوار آسیبی نرسید اما دو خودرو پراید و ۲۰۶ مستقر در تعمیرگاه در آتش سوخت و مردی حدوداً ۵۲ ساله از ناحیه دست، صورت و پا دچار سوختگی شد و به مراکز درمانی انتقال پیدا کرد.

وی گفت: علت آتش سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

کد خبر 746428

دیگر خبرها

  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • رفع تصرف اراضی مستحدث ساحلی در شهرستان نور
  • تصاویری از عملیات تطفای حریق در بازار بندرعباس
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد
  • واقعیت آتش سوزی پایانه شرق/ ازبین رفتن جان شهروندان در سایه نبود HSE
  • واقعیت آتش‌سوزی پایانه شرق/ از بین رفتن جان شهروندان در سایه نبود HSE
  • اطفای یک حریق پس از ۲ ساعت
  • آتش سوزی جنگل های سکوتپه ساری خاموش شد
  • یک مهمانپذیر در مشهد دچار آتش‌سوزی شد