Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@09:51:20 GMT

تظاهرات ضد نژادپرستی در سراسر جهان

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۴۰۹۶

تظاهرات ضد نژادپرستی در سراسر جهان

به دنبال کشته شدن جورج فلوید، سیاه پوست آفریقایی-آمریکایی به دست یک افسر پلیس سفیدپوست موجی از اعتراضات علیه نژادپرستی و خشونت پلیس نه تنها در آمریکا بلکه در بسیاری از کشورهای جهان به راه افتاده و این اعتراضات روز یکشنبه نیز ادامه داشت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ده‌ها هزار تن از مردم انگلیس روز یکشنبه به خیابان‌های لندن آمده و برای دومین روز متوالی دست به راهپیمایی اعتراضی زده و خشونت پلیس را محکوم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 برخی از آنها ماسک‌هایی بر روی صورت داشتند که روی آنها شعار "نژادپرستی یک ویروس است" نوشته شده بود.

روز شنبه هزاران تن از مردم انگلیس در مرکز لندن دست به تظاهرات زدند؛ تظاهراتی که صلح‌آمیز بود اما نهایتا به چند مورد درگیری معترضین با نیروهای پلیس در نزدیکی محل سکونت بورس جانسون، نخست وزیر این کشور ختم شد.

رئیس پلیس لندن اعلام کرده که در جریان اعتراضات ضد نژادپرستی هفته گذشته ۲۷ افسر پلیس در حملاتی غیرمنتظره و کاملا غیرقابل قبول زخمی شدند که ۱۴ تن از آنها تنها در اعتراضات روز شنبه زخمی شده‌اند.

مقامات انگلیس از معترضان خواستند تا به خاطر خطر شیوع ویروس کرونا روز یکشنبه مجددا در لندن تجمع نکنند. اما معترضان مجددا در مقابل سفارت آمریکا واقع در سواحل جنوبی رود تیمز تجمع کردند. آنها سپس به طرف پارلمان و دفتر نخست وزیری به راه افتاده و موانع را برچیدند. این معترضان بنری در دست داشتند که روی آن نوشته شده بود "انگلیس هم گناهکار است".

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی اعتراضاتی را در شهر بریستول واقع در غرب انگلیس نشان می‌داد که در آن معترضان مجسمه ادوارد کلستون، از برده‌داران قرن هفدهم را به پایین کشیده و آن را به داخل یک رودخانه انداختند.  

اما در رم، معترضان به عنوان بخشی از جنبش جهانی مبارزه با نژادپرستی به خیابان‌ها آمده، مشت‌های گره کرده خود را به طرف آسمان گرفته و شعار "عدالت نباشد، صلح نیست" سر دادند. سخنرانان این راهپیمایی‌های اعتراضی نژادپرستی در ایتالیا، آمریکا و دیگر نقاط جهان را محکوم کردند.

در بلژیک، پلیس برای متفرق کردن حدود یک صد معترض در مرکز بروکسل که در آنجا فروشگاه‌ها و رستوران‌های آفریقایی بسیاری قرار دارد، متوسل به شلیک گاز اشک‌اور و استفاده از آب پرفشار شد. در این رویداد برخی از معترضان بازداشت شدند.

آنها بخشی از یک جمعیت ۱۰ هزار نفری بودند که در مقابل "کاخ عدالت" تجمع کرده بودند، بسیاری از آنها ماسک به صورت داشتند و پلاکاردهایی در دست داشتند که روی‌ آنها نوشته شده بود "جان سیاه پوستان اهمیت دارد- بلژیک تا مینیاپولیس"، "نمی توانم نفس بکشم" و "کشتار سیاه پوستان را متوقف کنید".

تداوم این اعتراضات بیانگر عمق احساسات و تاثر جهانی نسبت به مرگ جورج فلوید است. اعتراضات بیشتری نیز در سراسر آمریکا برنامه‌ریزی شده است.

سفارتخانه‌های آمریکا مرکز اعتراضات در دیگر شهرهای اروپایی بودند به طوری که بیش از ۱۰ هزار تن در کپنهاگ، پایتخت دانمارک، صدها تن در بوداپست و هزاران تن در مادرید در مقابل سفارت آمریکا تجمع کردند.   

در تایلند به خاطر محدودیت‌های تحرک برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، مردم یک تجمع اعتراضی آنلاین برگزار کردند.  

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تظاهرات ضد نژادپرستی جورج فلوید اعتراضات در آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۴۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرکنندگان در همبستگی با غزه، پل گلدن گیت آمریکا را بستند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، پل «گلدن گیت» آمریکا در ساعات صبح دیروز (دوشنبه) شاهد تظاهراتی در همبستگی با غزه توسط ده‌ها تن از حامیان فلسطین بود.
 
پل "گلدن گیت"، پل معلقی است که از تنگه گلدن گیت می‌گذرد و نقطه تلاقی خلیج سانفرانسیسکو و اقیانوس آرام است.
 
تظاهرکنندگان بنرهای بزرگی با مضامین «جنگ غزه را متوقف کنید» و «محاصره غزه را بردارید» حمل می‌کردند و با توقف وسایل نقلیه برای مدتی از عبور و مرور روی پل جلوگیری کردند.
 
این تظاهرات فیلمبرداری شد و عکس‌های آن که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد، مورد توجه بسیاری قرار گرفت.
 
پس از پایان تظاهرات بدون بروز هیچ حادثه‌ای، ترافیک روی پل به حالت عادی بازگشت.
 
صدها نفر نیز صبح امروز تظاهرات مشابهی را در شیکاگو، یکی از بزرگترین شهرهای آمریکا ترتیب دادند و جاده منتهی به فرودگاه بین‌المللی اوهار را در حمایت از غزه برای مدتی مسدود کردند.
 
اسرائیل از هفتم اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که بیش از 100هزار شهید و زخمی بر جای گذاشته که بیشتر آنها کودک و زن هستند و ویرانی و قحطی عظیمی که جان کودکان و سالمندان را گرفته است.
 
اسرائیل با وجود صدور قطعنامه آتش‌بس فوری از سوی شورای امنیت و علیرغم حضور در دادگاه بین‌المللی دادگستری به اتهام ارتکاب «نسل کشی»، به جنگ خود ادامه می‌دهد.
 

دیگر خبرها

  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • مدودف: آمریکا در اعتراضات گرجستان دست دارد
  • رنگ‌باختگی انبوه مرجان‌های دریایی در سراسر جهان + فیلم
  • (ویدئو) رنگ‌باختگی انبوه مرجان‌های دریایی در سراسر جهان
  • (تصاویر) از اهتزاز پرچم حزب‌الله تا آتش زدن پرچم آمریکا در قلب ایالات متحده
  • بایدن این بار در زادگاهش با معترضان جنگ غزه مواجه شد
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در شیکاگو از سوی پلیس آمریکا+ تصاویر
  • تظاهرکنندگان در همبستگی با غزه، پل گلدن گیت آمریکا را بستند