Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@11:13:49 GMT

هدایت تحصیلی الکترونیکی دانش‌آموزان لرستانی

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۵۶۸۸

هدایت تحصیلی الکترونیکی دانش‌آموزان لرستانی

حجت الله مومنی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا نمونه ‌برگ‌های هدایت تحصیلی بصورت غیرحضوری و از طریق سه درگاه الکترونیکی سناد، همگام و شاد در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هر دانش آموز پایه نهم دارای یک رمز عبور است که با وارد کردن آن در سامانه، امکان دریافت نمونه برگ انتخاب رشته را خواهد داشت، اظهار داشت:  دانش‌آموزان نیز پس از مشورت با اولیا و مشاوران مدارس، متناسب با توانایی، استعداد، رغبت و شخصیت خود، نسبت به ثبت‌نام در یکی از رشته‌ها اقدام خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مومنی ادامه داد: در این راستا کانالی تحت عنوان مشاوره و پیشگیری از آسیب‌ها در شبکه شاد راه‌اندازی که مطالب آموزشی متناسب با دانش‌آموزان و اولیا در ۲ حوزه تحصیلی – شغلی و بهداشت روان به صورت مستمر و روزانه بارگذاری شده که با عضویت تمامی دانش‌آموزان، معلمان در این کانال اطلاعات مورد نیاز در اختیارشان قرار داده می شود.

مومنی با بیان اقدامات مشاوره ای برای دانش آموزان در دوران کرونا گفت: در این زمان، با راه‌اندازی «صدای مشاور» و «پیام مشاور» و با اختصاص خط تلفن به دانش‌آموزان ارائه خدمات تخصصی مشاوران مدارس، هسته‌ها و مراکز مشاوره به صورت مجازی ارایه می شود.

وی گفت: در این زمینه در مواقعی که به صورت اورژانسی نیاز به مراجعه حضوری باشد نیز خدمات در مراکز و هسته‌های مشاوره ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: انتخاب رشته دانش آموزان پایه نهم براساس آزمون ها و ارزیابی های انجام شده در طول سال تحصیلی انجام می شود.

اکنون از مجموع ۳۲۰ هزار دانش آموز لرستانی ۲۰ هزار نفر در پایه نهم تحصیل می کنند.

برچسب‌ها مدارس ویروس کرونا خرم آباد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس ویروس کرونا خرم آباد لرستان مدارس ویروس کرونا خرم آباد لرستان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش

به گزارش خبرنگار مهر، حسین مولوی ظهر چهارشنبه در شورای اداری شهرستان دلیجان، اظهار کرد: بنا بر پیمایشی که از دانش‌آموزان دلیجانی غربال شده در سامانه در مقاطع تحصیلی هفتم، هشتم و دهم در سامانه نورینو بر اساس خوداظهاری دانش‌آموزان انجام شده، اضطراب، افسردگی، رفتارهای خود آسیب‌رسان، نقص در مهارت برای انجام تکالیف تحصیلی، نقص در خودگردانی (نقص در اعتماد به نفس)، سوءاستفاده از کودکان و پرخاشگری، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: ۴۸ درصد دانش‌آموزان دختر شامل ۱۶۱ نفر و ۶۳ درصد دانش‌آموزان پسر شامل ۲۱۱ نفر در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در حال تحصیل هستند که این امر نشان می‌دهد دلیجان حدود ۱۰ درصد از میزان پیش بینی شده در برنامه هفتم جلوتر است.

وی با اشاره به وجود ۸ باب مدرسه متوسطه نظری در شهرستان دلیجان ادامه داد: میانگین نمرات درس ریاضی استان نسبت به متوسط کشوری بالاتر است اما میانگین شهرستان دلیجان از متوسط استان پایین‌تر است همچنین در رشته تجربی میانگین نمرات دلیجان از متوسط استان بالاتر و در رشته انسانی دلیجان وضعیت بسیار بهتری نسبت به استان دارد.

مولوی با اشاره به صنعتی بودن شهرستان دلیجان گفت: با توجه به نیاز دلیجان به نیروی کار، ضروری است تا به هنرستان‌های جوار صنعت توجه ویژه‌ای شود.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود در شهرستان‌های دلیجان، ساوه و زرندیه برای تضمین اشتغال مطمئن در آینده دانش‌آموزان، هدایت تحصیلی به درستی انجام شود.

کد خبر 6081230

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی اثرگذار است
  • شرایط ثبت نام در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • شرایط ثبت در آزمون های ورودی مدارس/ آخرین مهلت ثبت‌نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه دولتی
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • وضعیت مطلوب دلیجان در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش
  • تغییر زمان شروع ثبت سفارش کتاب‌های درسی
  • ماجرای به تعویق افتادن سفارش کتاب‌های درسی چیست؟
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان مرکزی کلید خورد