Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین دوشنبه نوزدهم خرداد در نشست ستاد سرمایه‌گذاری استان با اعلام این خبر اظهار کرد: در همین راستا هیچ مجوزی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط مانند شهرداری و جهاد کشاورزی برای ایجاد سازه با هر کاربری در باغستان سنتی نباید داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نادر محمدی با اشاره به ادعای برخی سرمایه‌گذاران برای دریافت مجوز در خصوص احداث گلخانه در بخشی از باغستان سنتی قزوین که فاقد پوشش گیاهی است، افزود: باید به چند سال قبل بازگشت و دید که وضعیت این اراضی به چه صورت بوده است.

وی ادامه داد: برخی افراد سودجو ۱۰ یا ۲۰ سال قبل با هدف اینکه در سال‌های آینده بتوانند مجوز تغییر کاربری دریافت کنند درختان باغستان سنتی را آتش زده و نابود کردند و اگر امروز مجوزی در اراضی فاقد پوشش ارائه شود، مجاوران و افراد دیگر نیز ترغیب می‌شوند تا با از بین بردن بخش دیگری از درختان این مجموعه بتوانند تغییر کاربری دریافت کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با همه این تفاسیر ارائه هرگونه مجوز برای فعالیت تولیدی و خدماتی و ... در باغستان سنتی قزوین به افراد حقیقی و حقوقی ممنوع و تخلف است ولو اینکه فعالیت مربوطه در حوزه کشاورزی مانند گلخانه داری باشد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین افزود: باغستان سنتی قزوین یک گنجینه ارزشمند و میراث ملی است و باید با همه توان از آن صیانت کنیم.

باغستان سنتی قزوین ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار وسعت دارد.

کد خبر 519361 برچسب‌ها وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باغ و باغبانی وزارت جهاد کشاورزی استان قزوین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت میراث فرهنگی و گردشگری باغ و باغبانی وزارت جهاد کشاورزی استان قزوین باغستان سنتی قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۷۱۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | زیاده‌روی در نوشیدن آب ممنوع

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

نوشیدن حداقل روزی ۸ لیوان آب را برخی از افراد در برنامه روزانه‌شان قرار می‌دهند، اما باید توجه داشت مصرف نوشیدن آب زیاد از حد در طول روز برای همه افراد توصیه نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری بخش گردشگری لرستان به سرمایه‌گذاران
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • ببینید | زیاده‌روی در نوشیدن آب ممنوع
  • پیش‌بینی اتمام مرمت پل خاتون تا پایان سال ۱۴۰۳
  • هنرمندان صنعتگر کردستان حمایت می‌شوند