Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، در این شیوه‌نامه، معلمان ارتقاء به رتبه‌های ۴،۳،۲،۱ و ۵ با رعایت ضوابط و مقررات مورد عمل و کسب شرایط معلمی را احراز می‌کنند و می‌توانند از تاریخ اول فروردین ۹۹ از فوق‌العاده ویژه موضوع‌ بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات به شرح جدول زیر بهره‌مند شوند.

کارکنانی که به استناد مصوبه شورای انقلاب در مشاغل اداری ادارات آموزش‌وپرورش اشتغال دارند، در صورت انتقال و اشتغال تمام‌وقت در واحدهای آموزشی می‌توانند از مزایای این بخشنامه بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فوق‌العاده مذکور به دبیران و هنرآموزانی که با ۳۰ ساعت تدریس موظف هفتگی به خدمت اشتغال دارند نیز علاوه بر ۱۷،۵ درصد، تعلق خواهد گرفت.

در این شیوه‌نامه آمده است:

به‌ منظور ایجاد انگیزه برای معلمانی که براساس ضوابط و مقررات مربوط، آخرین طبقه و رتبه شغلی را اخذ نموده یا می‌نمایند، به ازای هرسال سابقه تجربی که بعد از تاریخ لازم الاجراشدن این تصویب‌نامه اول فروردین ۹۹ کسب می‌کنند، مشروط بر اینکه امتیاز ارزیابی عملکرد سالانه آنان نیز کم‌تر از ۹۰ درصد نباشد، مشمولان شاغل دوره ابتدایی و متوسطه به ترتیب از افزایش حقوق معادل ۱۰۰ (مقطع ابتدایی) و ۵۰ امتیاز (مقطع متوسطه) ضربدر ضریب ریالی سالانه برخوردار می‌شوند.

*رتبه‌بندی: فرآیند تعیین رتبه‌های پنج­گانه معلمان براساس سنجش نظام‌مند صلاحیت‌ها و عملکرد آنان.

سنجش صلاحیت معلمان بر اساس شاخص‌های زیر انجام می‌شود:

-شایستگی‌های عمومی شامل شرایط عمومی استخدام براساس مقررات استخدامی مورد عمل.

-شایستگی‌های تخصصی شامل رشته، مدرک تحصیلی، دانش موضوعی مرتبط با محتوای تخصصی دروس آموزشی و امور تربیتی، روش‌ها و فنون تدریس و هدایت و نظارت آن.

-شایستگی‌های حرفه‌ای شامل اخلاق حرفه‌ای، توانایی‌ها و مهارت‌های آموزشی، پرورشی و پژوهشی (کاربردی و مسئله محور) بر اساس آزمون‌های الکترونیکی.

مشمولان طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان شامل آموزگار، دبیر، هنرآموز، مربی امور تربیتی، مشاوره واحد آموزشی، مراقب سلامت، مدیر و معاون واحدهای آموزشی و تربیتی هستند.

مشمولان در صورت کسب صلاحیت‌ها و داشتن شرایط زیر برابر تبصره (۱) ماده ۶۵ ماده ۶۶ و بند ۵ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری، می‌توانند به رتبه بالاتر ارتقا یابند و از مزایای جدول افزایش امتیازات موضوع مواد ۶ و ۷ این تصویب‌نامه و تبصره آن برخوردار شوند.

۱-رتبه (۱)

الف- داشتن حداقل ۲ سال تجربه

ب- گذراندن ۱۲۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی.

پ- کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۷۵ درصد در طول ۲ سال منتهی به نتایج ارزیابی. امتیاز هرسال نباید کمتر از ۷۰ باشد.

ت- کسب حداقل ۶۰ درصد امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی "امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از ۵۰ درصد باشد."

۲- رتبه (۲)

الف- داشتن حداقل ۶ سال تجربه

ب- حداقل ۴ سال توقف در رتبه (۱)

پ- گذراندن ۱۸۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره علاوه بر دوره‌های آموزشی مربوط به رتبه(۱)

ت- کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۸۰ درصد در طول ۳ سال متوالی منتهی به رتبه‌ بعدی "امتیاز هرسال نباید کمتر از ۷۵ درصد باشد."

ث- کسب حداقل ۶۵ درصد امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی "امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از ۵۵ درصد باشد."

رتبه(۳)

الف- داشتن حداقل ۱۲ سال تجربه و حداقل ۳ سال توقف در رتبه (۲)

ب- گذراندن ۱۵۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه.

پ- کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۸۵ درصد در طول دوره بین دو رتبه، امتیاز هرسال نباید کمتر از ۸۰ باشد.

ت- کسب حداقل هفتاد درصد از امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی، امتیاز هریک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید  کمتر از ۶۵ درصد باشد.

۴-رتبه (۴)

الف- داشتن حداقل ۱۸ سال تجربه و حداقل ۳ سال توقف در رتبه (۳)

ب- گذراندن ۱۲۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه.

پ- کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۹۰ درصد در طول دوره بین دو رتبه امتیاز هر سال نباید کمتر از ۸۵ باشد.

ت- کسب حداقل ۷۵ درصد امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از ۷۰ درصد باشد.

۵-رتبه (۵)

الف- داشتن حداقل ۲۴ سال تجربه و حداقل ۳ سال توقف در رتبه (۴)

ب- گذراندن ۱۰۰ ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت و تخصصی در طول دوره بین دو رتبه.

پ- کسب میانگین امتیاز ارزیابی عملکرد به میزان حداقل ۹۰ درصد در طول دوره بین دو رتبه امتیاز هر سال نباید کمتر از ۸۰ باشد.

ت- کسب حداقل ۸۵ درصد از امتیازات شاخص‌های صلاحیت‌های معلمی امتیاز هر یک از صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای نباید کمتر از ۸۰ درصد باشد.

کد خبر 519414 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش رتبه‌بندي معلمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش رتبه بندي معلمان سال نباید کمتر داشتن حداقل درصد در طول سال تجربه کسب حداقل ب حداقل ۵ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۷۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره گزینش معلمان

«محمود امانی طهرانی» دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در مورد شیوه‌های جدید گزینش معلمان و تاثیر آن بر کیفیت معلمان جدید بیان کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مورد انتخاب معلم، گزاره‌های بسیار زیادی دارد. یکی از زیرنظام‌های این سند، زیرنظام منابع انسانی است که چارچوب معلم مطلوب را برای ما ترسیم می‌کند و یکی از وظایف شورای عالی آموزش و پرورش نیز شکل دهی منضبط و باکیفیت نظام منابع انسانی با تاکید بر تربیت و جذب و تامین معلمان است. به همین دلیل این موضوع برای ما اهمیت بالایی دارد و در کمیسیون منابع انسانی شورای عالی آموزش و پرورش، اقدامات عمیق و باکیفیتی صورت گرفته است.

به گزارش ایلنا، امانی طهرانی اضافه کرد: در مقام عمل در یک بازه حدود ۱۰ ساله به دلیل مشکلاتی که برای تامین معلم در کشور وجود داشته است و مصوبه‌هایی از مراجع مختلف به شکل الحاقیه و… در ورود معلمان خارج از ضوابط مصوب شورای عالی آموزش و پرورش اجرایی شده است و افرادی از مسیر‌هایی وارد آموزش و پرورش شده‌اند و گرچه آموزش‌هایی دیده‌اند و به تدریج صلاحیت‌هایی کسب کرده اند، ولی در مسیر قانونی و منضبط و کامل پیش نرفته است.

به گفته امانی طهرانی؛ چندسالی است که تمام مراجع ذی ربط در کشور به این اتفاق نظر رسیده‌اند که باید سامان دهی خوبی را در امر جذب و تربیت معلم انجام دهند. وی در ادامه توضیح داد: لذا حرکت‌هایی که اکنون در راستای گزینش معلمان انجام می‌شود، خیلی بهتر از گذشته است و کار ساماندهی شده و در قالب کنکور مجزا برای جذب معلمان این کار انجام شده و مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه به قاعده است و امیدواریم بخش اجرایی نیز این مصوبات را با درستی اجرا کند.

امانی طهرانی در مورد سختگیری‌های گزینش در آزمون استخدامی اظهار کرد: به طور کلی صلاحیت معلمانی که وارد آموزش و پرورش می‌شوند، باید از طریق کانون‌های ارزیابی مورد بررسی قرار بگیرد و احراز شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: فکر می‌کنم گزینش معلمان می‌تواند از جریان رد و قبول شدن افراد، به جریان امتیازی تبدیل شود. برای این منظور طبیعتا باید تغییراتی در شیوه‌ها و روش‌ها صورت بگیرد تا ملاک اصلی را صلاحیت‌های سه‌گانه یعنی صلاحیت عمومی، تخصصی و حرفه‌ای قرار دهیم. به این ترتیب گزینش در بخش صلاحیت عمومی می‌تواند بخشی از احراز صلاحیت به حساب آید.

امانی طهرانی خاطرنشان کرد: من در خصوص گزینش امسال هنوز گزارش نظارتی دریافت نکرده‌ام و در خصوص گزینش امسال اعلام نظر رسمی نمی‌کنیم و گزارش نظارتی را کمیسیون تهیه می‌کند و به محض اینکه به دستمان برسد، در صورتی که اقدام اصلاحی لازم باشد، به وزارت آموزش و پرورش منعکس خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • چرخش سازمان لیگ به سمت پرسپولیس؟
  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • ۴۰ درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می شوند |‌ جزئیات درباره این شیوه به کار گیری معلمان
  • توجه به تدوین، بازنگری و اجرای برنامه راهبردی به عنوان معیار جدید رتبه‌بندی دانشگاه‌ها
  • شیوه‌نامه شناسایی و رشد استعدادهای برتر ادبی، هنری و مهارتی در مسیر نخبگی ابلاغ شد
  • شیوه‌نامه شناسایی صاحبان استعدادهای برتر در مسیر نخبگی ابلاغ شد
  • شیوه‌نامه شناسایی استعداد‌های برتر ادبی و هنری ابلاغ شد
  • شیوه‌نامه شناسایی استعدادهای برتر ادبی و هنری ابلاغ شد
  • پیشنهاد دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره گزینش معلمان