Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-24@18:55:45 GMT

پرونده خودروهای بدون پلاک رسیدگی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۷۵۴۱

پرونده خودروهای بدون پلاک رسیدگی می‌شود

تین نیوز

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران گفت:‌ درصدد هستیم پرونده‌های خودروهای بدون پلاک و موضوع امتناع از عرضه این محصول، به سرعت رسیدگی و احکام آن نیز طی دو ماه آینده و یا کمتر صادر شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، محمد علی اسفنانی در خصوص اقدامات تعزیرات در بحث کشف خودروهای بدون پلاک افزود: در بحث خودرو و تعریف حقوقی آن از لفظ احتکار استفاده نمی‌شود و به جای آن موضوع امتناع از عرضه کالا مطرح می‌شود؛ از دیدگاه سازمان تعزیرات حکومتی احتکار و نیز امتناع از عرضه کالاها، تخلف محسوب شده و به این موارد رسیدگی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تشکر از اقدامات پلیس امنیت اقتصادی در امر مبارزه با قاچاق کالا و شناسایی اموال قاچاق اظهار کرد: از زمانی که این پلیس فعالیت خود را آغاز کرد، پرونده های مربوط به مبارزه با کالای قاچاق، شناسایی انبارهای احتکاری، دپو اموال و همینطور صدور احکام، به سرعت بررسی می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران افزود: درصدد هستیم پرونده‌های خودروهای بدون پلاک و موضوع امتناع از عرضه این محصول، به سرعت رسیدگی شوند و احکام آن نیز طی دو ماه آینده و یا کمتر صادر شود.

اسفنانی با بیان اینکه فرد مالک در هر مکانی که بخواهد می‌تواند از اموال خود نگهداری کند، اظهار کرد: با بحث نگهداری اموال دارای مالک مشکلی نداریم و اما در اماکنی که کالا به صورت عمده نگهداری می‌شود و ظن به احتکار و عدم عرضه مشاهده شود، بلافاصله به موضوع ورود خواهیم کرد.

وی افزود: اخلال در نظام عرضه مجازات سنگینی را برای مجرمان در پی خواهد داشت و قوه قضائیه پس از ورود به این موضوع به راحتی از کنار آن عبور نخواهد کرد و حتی این امکان هم وجود دارد که برای مجرم حکمی مانند ۲۰ سال حبس صادر شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران با اشاره به موضوع شناسایی تاکسی‌های بدون پلاک در پایتخت، بیان داشت: کشف این تعداد تاکسی بدون پلاک در یک محل جای تعجب و تاسف دارد و باید مسئولان مربوطه در خصوص تاکسی‌های مکشوفه بدون پلاک پاسخگو باشند.

اسفنانی تصریح کرد: این موضوع که آیا افرادی خارج از چارچوب سازمان تاکسیرانی و غیر از راننده‌های تاکسی اقدام به خرید تاکسی‌ها کرده باشند، نیز وجود دارد و از این منظر هم موضوع قابلیت بررسی و صدور حکم را دارد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران  با بیان اینکه قبل از خروج خودرو از کارخانه باید اطلاعات آن و شماره شاسی‌های خودروهای به فروش رفته به نام فرد خریدار ثبت شود، عنوان کرد: سال گذشته ۱۶ هزار پرونده مربوط به تخلفات خودرویی در اداره کل تعزیرات حکومتی تهران بررسی شد که از این تعداد ۱۲ هزار پرونده مربوط به شرکت‌های خودروساز داخلی بود.

وی با تشریح پرونده‌های تخلف در بحث عرضه خودرو، افزود: در برخی پرونده‌ها میزان تعهد شرکت‌های خودروساز با تعداد تولید خودرو متفاوت بود، به عنوان نمونه در پرونده‌ای یکی از شرکت های خودرو سازی، پس از بررسی‌ها متوجه شدیم که این شرکت 2200 تعهد به مردم داشته که در نهایت پس از موعد مقرر از این تعداد یک هزار و ۷۰۰ خریدار بدون خودرو باقی ماندند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران در واکنش به موضوع اصلاح و ویرایش اطلاعات خریداران خودرو در سایت‌های فروش خودرو، خاطرنشان کرد: تاکنون در رابطه با این موضوع گزارشی به سازمان تعزیرات ارسال نشده است اما امکان اینکه اطلاعات ویرایش شود، وجود دارد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران مدیرکل تعزیرات حکومتی تهران خودروهای بدون پلاک امتناع از عرضه بدون پلاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۷۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضابطه مندی معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت

تین نیوز

سرپرست ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تاکید کرد: با توجه به سهم بالای تردد روزانه خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت تدبیر راهکاری برای ملزم ساختن این خودروها به دریافت معاینه فنی از شهر تهران می تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، سید محمد مهدی میرزایی قمی در خصوص سهم سالانه خودروهای پلاک شهرستان در انتشار آلودگی هوای شهر تهران، گفت: براساس مطالعات سیاهه انتشار شهرداری تهران، میزان تولید و انتشارآلایندگی سالانه خودروهای پلاک شهرستانی در شهر تهران در بخش آلاینده های گازی ۷۵ هزار تن و در بخش ذرات معلق ۴۱۵ تن برآورد می شود که این میزان نشان می دهد این خودروها سهمی معادل ۱۱ درصد از کل انتشار آلاینده های گازی و ۴ درصد در ذرات معلق شهر تهران را دارند.

میرزایی قمی با اشاره بدین موضوع که تعدد خودروهای پلاک شهرستانی براساس اطلاعات دوربین های تردد شمار سطح شهر تهران در یک بازه زمانی یک ماهه برآورد شده افزود: سهم خودروهای پلاک شهرستان (غیر تهران) در ترددهای کل خودروهای عبوری شمارش شده در بازه یک ماه در شهر تهران حدود ۲۸.۷ درصد برآورد می شود.

وی با اشاره به تاکید ریاست شورای اسلامی شهر تهران مبنی بر نیاز اعمال ضوابط خاص برای وضعیت آلایندگی خودروها در شهر تهران و همکاری شهرداری تهران و وزارت کشور جهت ارائه طریق برای الزام اخذ معاینه فنی خودروهای پایتخت در مراکز معاینه فنی شهر تهران گفت: آزمون ها و کنترل های انجام شده در مراکز معاینه فنی شهر تهران منطبق بر آیین نامه، دستورالعمل و استانداردهای ابلاغی دولت انجام می شود و به صورت مستمر صحت عملکرد مراکز معاینه فنی و انطباق سنجی رویه های آن مراکز با دستورالعمل ها توسط کارگروه استانی وزارت کشور، ستاد معاینه فنی خودروهای تهران و سایر دستگاه های نظارتی دارای تکلیف در این ارتباط پایش و کنترل می شود. مراکز معاینه فنی شهر تهران دارای بدنه کارشناسی و قوی بوده که با استفاده از تجهیزات بروزآوری شده خدمات کیفی و قابل اعتمادی را به مشتریان ارائه می نماید.

میرزایی قمی اضافه کرد: در مراکز شهر تهران نظارت عالیه به صورت کامل و دقیق با استفاده از تجهیزات، نیروهای انسانی مجرب و دوربین های مستقر در مراکز انجام می شود و این ستاد با توجه به تکالیف قانونی تمام تلاش خود را برای جلوگیری از بروز هرگونه تخلف احتمالی و ارتقا سطح کیفی سلامت و صحت خدمات به شهروندان می نماید. بنا بر اظهار شهروندان و گاها اخبار منتشر شده در شبکه های مجازی متاسفانه شاهد آن هستیم برخی از مراکز در اطراف تهران دارای دقت لازم در انجام معاینه فنی نیستند و به راحتی برای خودروهای دارای نقص فنی و ایمنی معاینه فنی صادر می نمایند. بدون تردید با وضعیت موجود تدبیر راهکاری توسط مدیران شهری برای الزام استفاده از خدمات معاینه فنی شهر تهران برای خودروهایی که در پایتخت تردد می نمایند می تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

سرپرست ستاد معاینه فنی در توضیح این مسئله که آیا خودروهای پلاک شهرستانی فاقد معاینه فنی نیز اعمال قانون می گردند بیان کرد: کلیه پلاک ها (شخصی-دولتی -عمومی) وسایل نقلیه تهران و شهرستان توسط دوربین های سطح شهر تهران ثبت و به سامانه یکپارچه ملی معاینه فنی کشور به منظور بررسی وضعیت معاینه فنی خودرو ارسال می شود. در نهایت پس از طی فرایند مربوطه خودروهای فاقد معاینه فنی مشمول توسط پلیس اعمال قانون می گردند. تاکید می شود که کلیه فرایندهای مربوط به پایش معاینه فنی خودروها به صورت هوشمند در بستر IT انجام شده و اطلاعات مربوط به معاینه فنی و یا مشخصات VIN متعلق بر هر پلاک از سرورهای ملی مرکزی پلیس و وزارت کشوراستعلام گرفته می شود.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، میرزایی قمی در خصوص اجرای طرح های تشویقی برای خودروهای پلاک شهرستان جهت دریافت معاینه فنی از مراکز شهر تهران افزود: امسال براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر تهران تخفیف ۲۰ درصدی عوارض تردد در محدوده های ترافیکی شهر تهران لحاظ شده است. همچنین براساس همین مصوبه برای نخستین بار دارندگان معاینه فنی از مراکز شهر تهران نیز مشمول ۱۰ درصد تخفیف می گردند که اجرای آن مستلزم ایجاد دسترسی لازم از طریق سامانه سیمفا وزارت کشور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • واردات ۵۵۰۰ خودروی برقی/ اولین عرضه خودروهای برقی در روزهای آینده
  • قاچاقچی کالا در لرستان ۱۲۷ میلیارد و ۲۴ میلیون ریال جریمه شد
  • (تصاویر) کاروان خودروهای برقی بدون پلاک در تهران
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • دود سیگار قاچاق به چشم قاچاقچی رفت
  • جریمه ۸ میلیارد و ۵۴۲ میلیون ریالی قاچاقچی شکر
  • ضابطه مندی معاینه فنی تهران برای خودروهای پلاک شهرستان در پایتخت
  • سهم خودروهای پلاک شهرستان در آلودگی هوای تهران
  • قاچاقچی سوخت نقره داغ شد