Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مجلس یازدهم با تأسف از قطع ماهواره‌ای ۲ شبکه خارجی تلویزیون پیشنهاد داد که باید فراکسیون برون‌مرزی صداوسیما در مجلس تشکیل شود. ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، چندی پیش شبکه الکوثر صداوسیما به خاطر بدهی‌های پرداخت شده از روی ماهواره یوتل‌ست قطع شد و بعد از چالش قطعی شبکه الکوثر نوبت به شبکه سحر اردو رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حتی زمزمه‌هایی از قطع شبکه آی‌فیلم انگلیسی به میان آمد که پیگیری‌های خبرنگار تسنیم  نشان می‌دهد پاک‌ست هشدار داده است در صورت عدم پرداخت بدهی صداوسیما، پخش شبکه آی‌فیلم انگلیسی هم قطع خواهد شد. حتی پیمان جبلی معاون برون‌مرزی صداوسیما در گفت‌وگویی با خبرنگار تسنیم  توضیح داد که در حالی که جبهه رسانه‌ای غول پیکر دشمنان کشورمان در حال گسترش کمی و کیفی حجم تبلیغات منفی و سیاه‌نمایی علیه جمهوری اسلامی ایران است و تلاش شبانه‌روزی رسانه‌های دشمن برای گمراه کردن افکار عمومی ملت‌های منطقه و جهان بر ضد کشورمان ادامه دارد، بی‌توجهی و سهل‌انگاری در حمایت حداقلی از جبهه رسانه‌ای خودی گناهی نابخشودنی است و دستگاه‌های ذی‌ربط باید در این خصوص در پیشگاه مردم و کشور پاسخگو باشند.

او دلیل این اتفاق را درک ناقص و فهم ناکافی از ضرورت‌های کار رسانه‌ای بین‌المللی دانست و افزود: علاوه بر درک ناقص و فهم ناکافی از ضرورت‌های کار رسانه‌ای بین‌المللی، گاهی اوقات لجبازی و چه‌بسا تعمد و شاید سیاسی‌کاری و گروکشی است.

بر اساس قانون برنامه ششم توسعه دولت باید هفت دهم درصد کل بودجه کشور را برای فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی به صداوسیما تخصیص دهد که رقم آن حداقل چیزی حدود 4 هزار میلیارد تومان می‌شود اما به عنوان مثال در سال 1398 دولت حداکثر 1800  میلیارد تومان به صداوسیما اختصاص داده است. 

مهدی عیسی‌زاده نماینده مردم میاندوآب و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم  پیشنهاد قابل تأملی داد که می‌تواند به استقلال بودجه‌ای و توجه بیشتر به ضرورت‌های رسانه‌ای بین‌المللی و شبکه‌های خارجی تلویزیون کمک کند. او به ایجاد فراکسیون برون‌مرزی صداوسیما در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت که باورنکردنی است که شبکه‌های برون مرزی صداوسیما اعتبار ارزی کافی ندارند. 

نماینده مجلس یازدهم با اظهار تأسف از قطع شبکه‌های الکوثر و کانال اردوی شبکه جهانی سحر به دلیل بدهی‌های ارزی، تصریح کرد: باورنکردنی است که شبکه‌های خارجی تلویزیون و رسانه‌های برون‌مرزی صداوسیما که نقش برجسته‌ای در تقابل رسانه‌ای با شبکه‌های ضدانقلاب و معاند همچون بی‌بی‌سی‌ فارسی، صدای آمریکا و رادیو رژیم غاصب صهیونیستی دارند، از اعتبارات لازم مالی برای ادامه نقش‌آفرینی جریان انقلاب در سطح جهانی محروم‌اند.

وی خاطرنشان کرد: درست است که در شرایط تحریمی باید بودجه‌های عمومی کشور مدیریت شود اما این مسأله ارتباطی به ایستادگی انقلاب مقابل نظام رسانه‌ای سلطه ندارد و باید با تمام توان بر اقتدارافزایی برون‌مرزی صداوسیمای جمهوری اسلامی تأکید شود.

عیسی‌زاده در بخشی دیگر از این گفت‌وگو با طعنه به مسببان این قطعی 2 شبکه خارجی تلویزیون،‌ گفت: شبکه‌هایی همچون الکوثر بازوی توانمند جریان مقاومت در منطقه از سوریه گرفته تا یمن و عراق بوده‌اند و نقشی بی‌بدیل در شکست هیمنه تبلیغاتی گروه‌های تروریستی نظیر داعش و القاعده داشتند و امروز با قطع الکوثر متأسفانه دست‌مریزادی دردآور به مسببان این موضوع گفته‌ایم.

وی با اشاره به حمایت مجلس یازدهم از شبکه‌های برون‌مرزی صداوسیما، خاطرنشان کرد: قطعاً حمایت همه‌جانبه از شبکه‌های برون مرزی سازمان صداوسیما باید در دستور کار نمایندگان مجلس باشد. داشتن شبکه‌های برون‌مرزی در صداوسیما از نان شب واجب‌تر است.در شرایطی که دشمنان قسم‌خورده انقلاب با تمام امکانات‌ مالی و تجهیزاتی به مقابله با آرمان‌های والای امام عظیم‌الشأن آمده‌اند به هیچ‌وجه از هیچ مسئولی کم‌کاری در این زمینه را نمی‌پذیریم.

مدرسه تلویزیونی تعطیل نمی‌شودآیا تلویزیون برای ساخت سریال "موسی(ع)" جدی است؟/ شورجه: تا آخرین نفس انجام وظیفه می‌کنم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم در پایان خواهان تشکیل فراکسیون برون مرزی صداوسیما در مجلس شد و تأکید کرد: وقتی می‌بینیم که انواع و اقسام فراکسیون‌های غیرضرور با بهانه‌های مختلف تشکیل می‌شود باید برای حمایت پایدار از جریان مقاومت مظلوم منطقه و نشان‌دادن عزم و اراده خود در پاسداری از صدای انقلاب‌اسلامی در خاورمیانه و جهان فراکسیون برون مرزی صداوسیما را تشکیل دهیم که به مثابه زدن سیلی دردناکی به جبهه رسانه‌ای استکبار جهانی به رهبری آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب خواهد بود.

انتهای پیام/

R1515/P/S4,1430/CT3 واژه های کاربردی مرتبط مجلس رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مجلس رسانه ملی تلویزیون مجلس معاونت برون مرزی رسانه ملی تلویزیون شبکه های برون مرزی خارجی تلویزیون مجلس یازدهم رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۸۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه

به گزارش قدس آنلاین، سمیر فرج، ژنرال سابق و کارشناس مسائل راهبردی مصر خاطرنشان کرد که استدلال آمریکا برای اداره نوار غزه توسط مصر این است که انتخابات شفافی جهت تشکیل یک دولت تکنوکرات برای کنترل غزه برگزار شود و سپس اداره این باریکه به همراه کرانه باختری زیر نظر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله درآید.

براساس گزارش روسیا الیوم، سمیر فرج همچنین تصریح کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر با این امر مخالفت دارد. یکی از بهترین تصمیماتی که رئیس‌جمهور گرفت و خداوند در آن تصمیم به او الهام کرد و علی‌رغم وسوسه‌های مالی و نظامی و سایر نیازها تصمیم عاقلانه‌ای بود؛ السیسی این پیشنهاد را نپذیرفت و گفت که غزه توسط ساکنان خودش اداره می‌شود.

وی در ادامه افزود پس از مخالفت مصر با پیشنهاد آمریکا، پیشنهادات دیگری از جمله تشکیل نیروی نظامی اروپایی یا تشکیل نیروی نظامی عربی مطرح شده است.

پیشتر یک منبع مصری به العربی الجدید گفته بود: قاهره به طور قاطع با مشارکت در نیروی عربی مشترک برای اداره نوار غزه مخالفت کرده است. قاهره همچنین مخالف این است که یک طرف غیر فلسطینی مسؤولیت اداره نوار غزه را بر عهده بگیرد.

به گفته این منبع، مساله‌ای که کشورهای عربی روی آن توافق دارند این است که هیچ‌گونه آمادگی برای مشارکت در بازسازی غزه جز در چارچوب یک راه‌حل سیاسی فراگیر برای نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی و به رسمیت شناختن کشور فلسطین قبل از مذاکره و عقب‌نشینی کامل نیروهای صهیونیست از غزه ندارند.

یک منبع مصری پیشتر اعلام کرده بود تمام صحبتی که درباره امکان اداره نوار غزه توسط مصر مثل سال ۱۹۶۷ می‌شود سناریوها و افکار غربی است که نمی‌توان آن را اجرا کرد. موضع رسمی مصر در این راستا واضح است و به صورت قاطع با مداخله در نوار غزه مخالف است چرا که این مساله به معنای تجاوز به اراضی بیگانه است و امکان تشکیل کشور مستقل دارای حاکمیت فلسطین را تهدید می‌کند. مصر می‌تواند نقش‌های دیگری برای کمک به پایان جنگ غزه و آغاز مرحله جدید بازسازی و مشارکت در آموزش کادر فلسطینی برای اداره امنیت در غزه بعد از مشورت با گروه‌های سیاسی فلسطینی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • عملیات تنبیهی وعده صادق، مسرت و سرافرازی تمام آزادگان جهان را به دنبال داشت
  • فضای‌ مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ ملی
  • جزئیات مخالفت مصر با پیشنهاد رئیس سیا برای اداره غزه
  • فضای‌مجازی در سیطره برنامه‌های رسانه‌ملی
  • مقدرات مجلس آینده در اختیار «پشم» است /جبهه پایداری اهل معامله است چون صندلی برایش مهم است نه ارزش ها
  • پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز
  • ببینید | قدردانی بیش از ۲۲۰ نماینده مجلس از برنامه‌های نوروزی، قرآنی و انتخاباتی صداوسیما
  • اعلام پربیننده ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه رمضان و نوروز
  • جزییات اجرای پروژه های برون مرزی در حوزه برق و آب
  • «نون.خ۵» و «محفل» پربیننده‌ترین‌های رسانه ملی در نوروز و ماه رمضان ۱۴۰۳