Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن شجاعی علی‌آبادی، در توضیح مصادیق تحول‌گرایی در مجلس یازدهم، گفت: در صورتی که بخواهیم تحول خواهی در کشور رواج پیدا کند، تحولات را باید از مجلس شروع کنیم و بهترین و موثرترین گام اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس است.

نماینده مردم ابهر و خرم‌دره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازوکار کارآمد سازی و مردمی سازی قطعا در اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس نهفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین رو پیگیر اصلاح موادی از آیین نامه داخلی از جمله در مورد شیوه اداره جلسات، هستیم.

بیشتر بخوانید:

آزاد: تصویب طرح شفافیت آراء نخستین گام تحول در مجلس است

شجاعی‌ علی‌آبادی معتقد است: با توجه به اینکه مجلس در راس امور است، اگر این تحولات از مجلس شروع شود، سرچشمه این تحولات می‌تواند در کشور جریان پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: در صورت اصلاح قانون آیین نامه داخلی مجلس، تحول به شکل محسوسی به وسیله نهادها و ساختارهای حاکمیتی و مردم احساس خواهد شد.

وی ادامه داد: بنابر مباحث مذکور؛ طرح شفافیت آراء تهیه و اعلام وصول شد و طرح دیگری هم برای اصلاح مواد دیگری از آیین نامه داخلی مجلس در حال تهیه است./

منبع: پارسینه

کلیدواژه: آیین نامه داخلی مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف کامل «سلول سرطانی» از بدن امکان پذیر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، کریستینا زاوالتا مانند بسیاری از مردم از آشپزی لذت می‌برد. او نمی‌توانست تصور کند که جوجه‌گردان‌ ممکن است الهام‌بخش ابزاری شود که به پزشکان در اتاق عمل کمک ‌کند. اما یک روز در حین پخت غذا، او به این ایده فکر کرد که ابزاری شبیه به جوجه‌گردان روشی عالی برای اسکن تومور است. با توسعه چنین ابزاری، در واقع پس از جراحی، با کمک نانوذرات منحصربه‌فرد بافت سرطانی که از بدن جدا نشده را می‌توان با خوبی تشخیص داد تا پزشک با راهنمایی این ابزار باقی‌مانده سلول‌های سرطانی را از بدن جدا نماید. نتیجه استفاده از این ابزار کاهش احتمال عود مجدد تومور و متاستاز در بیماران بعد از جراحی است.

زاوالتا و تیمش دستگاهی ساختند که آن را رامان روتیسری (Raman Rotisserie) نامیدند. این دستگاه به طور فیزیکی یک نمونه تومور را می‌چرخاند و با طیف‌سنجی رامان سطح تومور برداشته شده را اسکن می‌کند. نتایج تحقیقات آن‌ها به بهبود میزان موفقیت لامپکتومی سرطان سینه کمک می‌کند. کار آن‌ها در قالب مقاله‌ای در نشریه NPJ Imaging منتشر شده است.

زاوالتا می‌گوید: مشکل جراحی‌های سرطان این است که جراحان به کمک بیشتری نیاز دارند تا مطمئن شوند که کل تومور را خارج کرده‌اند. بنابراین، از این نظر، داشتن چیزی که بتواند سطح نمونه برداشته شده را بررسی کند، مفید خواهد بود. اگر برداشت تومور ناقص انجام شود، بخشی از آن در بدن بیمار باقی می‌ماند و احتمال عود مجدد وجود دارد.

فرآیند تصویربرداری با نانوذرات در این پروژه ۲۶ نشانگر زیستی را هدف قرار می‌دهد. سطح بافت تومور برداشته شده از قبل با نانوذرات پوشیده می‌شود و با استفاده از طیف‌سنجی رامان تصویربرداری می‌شود تا نقشه‌ی سه‌بعدی از سطح تومور ایجاد شود. هر گونه شکستگی در مرز بافت سالم و بافت سرطانی توسط نانوذرات مشخص می‌شود. با این کار اگر بخشی از تومور در بدن بیمار باقی مانده باشد، جراح از روی تصاویر متوجه آن می‌شود.

زاوالتا گفت: آنچه در اختیار داریم این است که می‌توانیم همزمان چندین نشانگر زیستی سرطان را با استفاده از نانوذرات تشخیص دهیم.

این تیم تحقیقاتی در حال کار بر روی بهبود سرعت چرخش این دستگاه برای نمونه‌برداری از سطح تومور با کارایی بیشتر است. آن‌ها همچنین به دنبال همکاری برای شروع آزمایش اثربخشی نمونه اولیه با استفاده از نمونه‌های بافت انسانی هستند.

کد خبر 6076511 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • برای تحقق شعار سال باید حرائم بهداشتی مراکز دامی اصلاح شود
  • رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه‌تجارت
  • موافقت مجلس با رفع بخشی از ایرادات لایحه تجارت
  • مجلس با رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • محدودیت زمانی آیین‌نامه جابجایی معلمان حق‌التدریس و سوادآموزی باطل شد
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم باید قبل از اتمام کار مجلس یازدهم به سرانجام برسد
  • طرح اصلاح قانون مجازات اسلامی در دستور کار مجلس
  • متکی: مجلس باید صحن محور باشد نه ریاست محور
  • آیا تبلیغات در گوگل برای کسب و کارهای ایرانی امکان پذیر است؟
  • حذف کامل «سلول سرطانی» از بدن امکان پذیر شد