Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:56:17 GMT

گرازهای وحشی به باغ‌های خلخال خسارت زدند

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۱۹۱۴۳

گرازهای وحشی به باغ‌های خلخال خسارت زدند

 بارندگی‌های بهار امسال، سست شدن زمین برای سهولت شخم زمین و تغذیه گرازها از ریشه گیاهان و درختان از جمله عوامل افزایش تعداد آمار حمله گرازهای وحشی به مزارع کشاورزی و باغ‌های میوه این شهرستان از سوی کشاورزان و باغداران خلخال اعلام شده است.

به گفته کشاورزان و باغداران خلخالی ، گرازها شبانه حصار سیم خاردار و یا فنس‌های فلزی باغ‌ها را تخریب کرده  و به محصولات گندم ، جو ، حبوبات و علوفه کشاورزان و باغداران خسارت زده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها محل اختفا و استراحت روزانه این حیوانات وحشی را منطقه کرنو در شمال غربی شهر خلخال و حوالی محل دفن زباله‌ها اعلام کرده و می‌گویند :با آغاز شب حمله گرازهای وحشی به سمت مزارع و باغ‌ها آغاز شده و تا صبح ادامه می‌یابد.

شهروندان خلخالی معتقدند که ادامه فعالیت محل دفن زباله‌های شهر در مجاورت مناطق مسکونی و باغ‌های این منطقه از عوامل تجمع حیوانات وحشی از جمله گراز ،گرگ ،روباه ،شغال ،کفتار در منطقه کرنو  و وارد کردن زیان به کشاورزان و باغداران می‌باشد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست خلخال روز دوشنبه در بازدید از محل تخریب شده باغ‌های میوه توسط  گرازهای وحشی به خبرنگار ایرنا گفت: برای پیشگیری از  حملات این حیوانات  به مزارع کشاورزی و باغ‌های میوه چندین راهکار از جمله استفاده از میرشکار محلی برای دفع حیونات با شلیک تیرهای هوایی در نظر گرفته شده است.

مهدی کسایی با توصیه به باغداران و کشاورزان برای استفاده از مترسک، دستگاه تولید صدای انفجار کلاغ‌پران، محصور کردن باغ‌ها و مزارع با استفاده از فنس‌های فلزی مقاوم اظهارداشت: استفاده از شکارچیان اقلیت‌های دینی برای شکار گرازهای وحشی و کنترل جمعیت این حیوان در منطقه به عنوان راهکار دوم در دستور کار این اداره قرار دارد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سازمان حفاظت محیط زیست خلخال خسارت مالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان حفاظت محیط زیست خلخال خسارت مالی وزارت جهاد کشاورزی سازمان حفاظت محیط زیست خلخال خسارت مالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۱۹۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس دلخراش از زن پیرانشهری که هدف حمله خرس شد

به گزارش تابناک، اولین عکس دلخراش از زن پیرانشهری که هدف حمله خرس وحشی شد
 
 این خرس پس از حمله به این بانوی میانسال با وی گلاویز شده و وی را از ناحیه سر و صورت به شدت زخمی می کند.

 اطلاع به مرکز فوریت های پزشکی ۱۱۵ این شهرستان، آمبولانس این مرکز به روستا اعزام شد و با توجه به نزدیکی مسیر فرد مجروح شده برای مداوا به بیمارستانی در شهرستان نقده اعزام شد.

از مردم خواسته میشود هنگام کوهپیمایی در مناطق کوهستانی به دلیل احتمال حمله حیوانات وحشی از جمله خرس و گرگ از تک‌روی و جدا شدن از گروه خودداری کنند.

رکنا

دیگر خبرها

  • عکس جدید فردوسی پور و علی دایی در یک جشن ؛ عجب تیپی هم زدند !
  • کشف جسد مرد جوانی در محور پونل به خلخال
  • خسارت هزار میلیارد ریالی بارندگی به کشاورزان لامردی
  • خیر خلخالی بیش از۲ هزار دست لباس به دانش‌آموزان اهدا کرد
  • باران راه ارتباطی ۳۸ روستای جبالبارز وساردوئیه را مسدود کرده است
  • دوره تغذیه و مدیریت بیماری‌های قارچی نخیلات در تنگستان برگزار شد
  • تاخیر در رهاسازی آب و خسارت به محصولات کشاورزی + فیلم
  • عکس دلخراش از زن پیرانشهری که هدف حمله خرس شد
  • ۳۳۲ واحد نهضت ملی مسکن در خلخال در حال اجراست
  • کشاورزان بقایای هرس شده درختان خود را جمع آوری نمایند