Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه زیربنای کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه را ۱۷ هزار و ۷۳۳ متر مربع اعلام کرد و گفت : ۱۶ هزار و ۲۱۸ متر آن دولتی و هزار و ۴۹۵ متر مربع نیز از محل مشارکت احداث شده که با توجه به میانگین سه متری فضای کتابخانه‌های کشور بسیار عقب هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بااشاره به روند ساخت و ساز کتابخانه مرکزی شهر کرمانشاه با ۱۱ هزار مترمربع زیربنا گفت : برای تعیین تکلیف و جذب اعتبارات ساخت کتابخانه مرکزی کرمانشاه باید از همه ظرفیت‌ها مانند نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار و دیگر نهاد‌ها برای بهره برداری رسیدن آن کمک بگیریم تا این میزان عقب ماندگی را جبران کنیم.

رییس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرمانشاه واگذاری کتابخانه مرکزی شهر کرمانشاه به بخش خصوصی بدون مصوبه انجمن کتابخانه‌های عمومی را خلاف قانون دانست.

رنجبر با اشاره به سند چشم انداز ۱۴۰۴ کشور که در آن به میزان هر ۱۰۰ نفر هشت متر مربع فضای کتابخانه‌ای ترسیم شده است، گفت: برای رسیدن به افق سند چشم انداز ۱۴۰۴ ابتدا باید اطلاعات از وضعیت کتابخانه‌های موجود در شهر‌ها و روستا‌های شهرستان گردآوری شود و سپس برای افزایش آن‌ها برنامه‌های دقیق و مدونی فارغ از داشتن یا نداشتن اعتبارات تدوین کنیم و سپس در راستای جذب اعتبار و افزایش مطالبات کتابخانه‌ای در سطح کشور و استانداری تلاش کنیم.

رنجبر در بخش دیگری از سخنان خود از حوزه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری کرمانشاه خواست با توجه به وضعیت بیماری کرونا، برنامه‌های مختلفی برای تشویق شهروندان به کتاب خوانی و یا برگزاری جشنواره ارایه کند.

او بر اجرای برنامه‌های نرم افزاری برای تشویق کتاب خوانی در سطح شهرستان تاکید کرد و خواستار دعوت از برگزیدگان برتر استان درحوزه‌های مختلف برای تبلیغ کتابخوانی در شبکه‌های اجتماعی از سوی انجمن کتابخانه‌های عمومی شد.

فرماندار کرمانشاه خواستار بررسی مصوبات جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان در سال ۹۸ شد که چند مصوبه به اجرا درآمده و علت اجرا نشدن سایر مصوبات چه بوده است.

فرماندار کرمانشاه از نحوه هزینه اعتبارات کتابخانه‌های عمومی کشور انتقاد کرد و از دبیرکل کتابخانه‌های عمومی خواست سهم نیم درصد شهرداری کرمانشاه فقط در این شهرستان هزینه شود نه جای دیگر.

اختصاص ۹۰ میلیون تومان اعتبار در بخش کتابخانه شهرستان کرمانشاه

مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه بااشاره به کمبود اعتبارات کتابخانه‌ها برای اجرای طرح و برنامه در سال‌های اخیر؛ گفت: پارسال از سهم ۵۰۰ میلیون تومانی کتابخانه‌های شهرستان کرمانشاه فقط ۹۰ میلیون تومان تخصیص یافت که این باعث کندی روند اجرای برنامه‌ها شد.

معصومه حسنی خوانساری به شرایط سخت نگهداری از ۷۰۰ نسخه کتاب نفیس و قدیمی استان اشاره کرد و گفت: متاسفانه جا، امکانات و اعتبار برای نگهداری این کتاب‌ها در استان نداریم.

او بااشاره به تعطیلی کتابخانه‌ها از پنجم اسفند ماه ۹۸ تا ۲۹ اردیبهشت ماه به خاطر شیوع بیماری کرونا گفت: کتابخانه‌ها در این مدت کار را تعطیل نکرده و پویش‌های مختلفی مانند هر کرمانشاهی یک کتاب، هر خانه یک کتابخانه، کرونا شکست را می‌دهیم، نقاشی کودکان، پویش بازی کودکان، مسابقه فیلم یک دقیقه‌ای بازی کودکان و پویش کتابداران از طریق شبکه‌های اجتماعی راه اندازی کردند.

خوانسار به راه اندازی پویش بزرگ کتاب و کتاب خوانی رضوی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: از شهرستان کرمانشاه پنج هزار و ۲۱۸ نفر شرکت کردند که ۵۶ نفر آن‌ها برگزیده شدند.

مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه با ارایه گزارشی؛ فضای کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان کرمانشاه را نسبت به میانگین کشوری بسیار کم برآورد کرد و گفت: طرح‌هایی برای ارتقا این فضا در دست اقدام است که متاسفانه اعتبار نداریم.

خوانسار افزود: میانگین فضای کتابخانه‌های عمومی کشور سه متر مربع به ازای هر ۱۰۰ نفر است در حالی در استان این مقدار هر یک متر و ۷۴ سانتی متر به ازای هر ۱۰۰ نفر است که بسیار عقب هستیم.

او افزود: در سند برنامه توسعه ششم و همچنین افق سند چشم انداز میزان فضای کتابخانه‌ای کشور به ازای هر ۱۰۰ نفر هشت متر تعریف شده بنابراین برای رسیدن به سطح کشوری و همچنین افق برنامه ۱۴۰۴ کرمانشاه نیازمند توجه ویژه در خصوص پروژه‌های کتابخانه‌ای از سوی وزارتخانه و مقامات ارشد استان است.

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه فضای آموزشی کتابخانه عمومی کتابخانه مرکزی انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کرمانشاه فضای کتابخانه کتابخانه ای ۱۰۰ نفر برنامه ها متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان

مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر دوره اول متوسطه استان کرمان از ۲۶ تا ۲۹ فروردین ماه به مدت چهار روز در کرمان برگزار شد و تیم دانش آموزان سیرجانی بر سکوی قهرمانی ایستاد و تیم‌های نرماشیر و ماهان به ترتیب دوم و سوم شدند.

 رضا رضایی در آیین اختتامیه این مسابقات گفت: توجه به ورزش و فعالیت‌های تربیت بدنی لازمه تربیت نسلی سالم و توانمند برای آینده کشور است.

وی با اشاره به کسب رتبه اول کشوری آموزش و پرورش استان کرمان در زمینه حضور دانش آموزان و فرهنگیان در مسابقات ورزشی از رشد ۶۹ درصدی سرانه فضای ورزشی درون مدرسه‌ای مدارس استان در دو سال اخیر خبر داد.

رضایی با اشاره به ساخت و بهره برداری از بیش از ۸۰ زمین چمن مصنوعی در مدارس استان افزود: استفاده بهینه از فضای‌های ورزشی درون مدرسه‌ای در قالب طرح آزاد سازی فضای‌های ورزشی برای استفاده دانش آموزان و اولیای آنها رویکرد اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه امام علی علیه السلام مقتدا و الگوی ورزشکاران است، تاکید کرد: ورزشکاران باید منش پهلوانی را علاوه بر قهرمانی در دستور کار خود قرار دهند.

 رضایی با اشاره به شرکت دانش آموزان برگزیده این مسابقات در مسابقات کشوری دانش آموزان سراسر کشور بر آماده سازی این تیم‌ها برای حضور موفق در مسابقات کشوری تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • فعال رسانه‌ای اصولگرا: طراحانِ بازگشتِ گشت ارشاد افرادی هستند که در شهرک‌های سازمانی زندگی کرده و فهمی از فضای عمومی کشور ندارند!
  • میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور ۵۱ درصد است
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • نرخ مشارکت اقتصادی در زنجان ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • شاخص اهدای عضو در خراسان جنوبی بالاتر از میانگین کشوری
  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • تهاجم فرهنگی سابقه ۲۰۰ ساله دارد/ راه‌اندازی کتابخانه عمومی «اقتصاد و فرهنگ»
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر