Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@13:27:15 GMT

پیش‌بینی پایان کرونا ممکن نیست، بهداشت را رعایت کنید

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۲۶۱۳

پیش‌بینی پایان کرونا ممکن نیست، بهداشت را رعایت کنید

استاندار زنجان گفت: در چند روز اخیر با افزایش تجمع‌ها و سفرهای برون شهری شاهدیم که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد: از اسفندماه تمام توان استان بسیج شد تا با این ویروس منحوس مقابله کنیم که بسیار هم موفق عمل کردیم، اما بعد از بازگشایی برخی صنفوف مردم عزیز گمان کردند که همه شرایط عادی شده و دستورالعم‌ های بهداشتی را کمتر رعایت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام عالی دولت در استان افزود: این یک هشدار جدی است اگر به همین منوال و بدون دغدغه در جامعه حاضر شویم قطعا آثار آن را تا چند روز آینده که همان افزایش تعداد مبتلایان به کرونا است خواهیم دید همانگونه که برخی مناطق علیرغم اینکه سفید اعلام شده بودند، با رعایت نکردن موازین بهداشتی دوباره به وضعیت قرمز بازگشتند.

استاندار زنجان با بیان اینکه از حدود 20هزار نفری که در استان به مراکز برای تشخیص کرونا مراجعه کرده اند از 156 هزار نفر نمونه گیری شده و آزمایش نزدیک به 3هزار نفر مثبت تشخیص داده شده است تاکید کرد: بر اساس تحقیقات کسی قادر نیست زمان دقیق نابودی ویروس کرونا را تشخیص دهد و ما باید تا آن زمان پورتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

رئیس ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا ویروس استان زنجان همچنین رعایت نکردن فاصله اجتماعی، عدم استفاده از ماسک و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی را سه عامل مهم شیوع بیماری دانست و افزود: کسانی که فکر می‌کنند همه چیز تمام شده و شرایط عادی است سخت در اشتباهند و آنهایی که در مجالس ختم و دفن اموات در آرامستان‌ها بدون رعایت پروتکل‌ها شرکت می‌کنند بدانند نتیجه این سهل‌انگاری در چند روز آینده مشخص خواهد شد.

او تاکید کرد: هر مکانی و صنفی اگر بخواهد فعالیت خود را آغاز کند باید با نظارت و تایید دانشگاه علوم پزشکی باشد و  صاحبان صنوف باید تضمین دهند که در حین فعالیت دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند که در غیر این صورت آن واحد تعطیل خواهد شد.

استاندار زنجان با اشاره به اقدامات دولت در ایام کرونا از جمله تامین نیاز کادر درمان، تامین امنیت، ذخیره کالاهای اساسی و همچنین ارائه بسته‌های معیشتی و تسهیلات برای آسیب دیدگان از کرونا گفت: تقاضای ما از مردم این است که شرایط را بیشتر درک کنند و بدانند باید به زندگی با کرونا عادت کنیم و راه در امان ماندن از این ویروس همان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که اگر اینگونه نباشد آمارها روز به روز افزایش خواهد یافت.

استاندار زنجان همچنین در بحث اطلاع رسانی و آگاه سازی از دانشگاه علوم پزشکی خواست تا با همکاری صداوسیما که در این مدت سنگ تمام گذاشته، استودیو سلامت استان را دوباره راه‌اندازی کنند.

در ابتدای جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با قدردانی از تلاش عوامل درمانی و مسئولان استان گفت: مردم گمان نکنند کرونا از جامعه رخت بر بسته بلکه همچنان وجود دارد و هر روز بر تعداد فوت شدگان ناشی از این بیماری افزوده م‌ شود و این نشان می‌دهد مردم باید بیشتر به این شرایط توجه داشته باشند.

آیت‌الله خاتمی از مسؤولان خواست در آرامستان‌ها هنگام دفن اموات تدابیری اتخاذ شود که موجب تجمع وابستگان میت فراهم نشود.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: خبر گزاری فارس استاندار زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه سلامت شهری در کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، اسدالله احمدی در گفتگوی خبری سیما با اشاره به اهمیت مراقبت از سلامت ساکنان جزیره کیش، گفت: مراقبت از سلامتی براساس یک برنامه پیوسته و همیشگی برای حفظ سلامت مردم از نظر بیمار‌های واگیر و غیر واگیر باید انجام شود.

احمدی با بیان اینکه هفتاد درصد مرگ و میر‌ها در جهان بر اثر بیماری‌های غیر واگیر رخ می‌دهد، گفت: غربالگری‌های اولیه در سطح یک با حضور مراقبان سلامت انجام می‌شود و این برنامه مبتنی بر شناسایی جمعیت نیازمند به مراقبت و ارجاع بیماران به پزشک اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت کیش با اشاره به طرح تشدید بازرسی‌های بهداشتی نوروزی، گفت: از ۲۴ اسفند تاکنون بیش از هفتصد مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و در حدود سیصد مکان عمومی بازدید شده است.

احمدی افزود: پایش آب آشامیدنی، نمونه برداری از مواد غذایی، مراقبت از مادران، واکسیناسیون چهل فرد دچار حیوان گزیدگی، آزمایش‌های غربالگری تروئید دوازده کودک تازه متولد شده نیز از دیگر اقدامات مرکز بهداشت کیش در تعطیلات نوروز بوده است.

رئیس مرکز بهداشت کیش، گفت: در راستای اجرای نظام مراقبت از بیماری‌های واگیر در ایام تعطیلات نوروز  نود لام تشخیصی مالاریا تهیه شد و مراجعان مشکوک به سل و یا خطر بیماری‌های عفونی نیز برای تشخیص دقیق به آزمایشگاه ارجاع داده شدند و خدمات بهداشتی را دریافت کردند.

اسدالله احمدی گفت: دو پایگاه مراقبت مرزی در فرودگاه و بندرگاه کیش مستقر است و ورود گردشگران را رصد می‌کنند و بازدید‌های بهداشتی را از کشتی‌های ورودی به بندرگاه براساس دستورالعمل‌های بین المللی انجام می‌دهند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جهان چگونه به پایان می‌رسد؟ تصویری ترسناک از سرنوشت هر سیاره پس از مرگ خورشید
  • انجام بیش از ۵ هزار نظارت بهداشتی در طرح سلامت نوروزی تاکنون
  • انجام ۱۸۲ هزار مأموریت اورژانس در طرح سلامت نوروزی
  • اجرای برنامه سلامت شهری در کیش
  • کشف ۱۸۸ کیلو گرم مواد غذایی فاسد در فیروزکوه
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • لزوم رعایت تعرفه‌های پزشکی کردستان در انجام اعمال جراحی
  • پلمب ۲۵ واحد صنفی زنجان در طرح بسیج نوروزی
  • پلمب ۲ واحد صنفی متخلف در سیریک
  • ۲۵۰۰ بازدید بهداشتی دامپزشکی از مراکز عرضه بوشهر