Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@10:04:13 GMT

9 هزار نفر در قم زیرپوشش بیمه روستایی هستند

تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۲۶۵۴

9 هزار نفر در قم زیرپوشش بیمه روستایی هستند

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قم گفت: در حال حاضر تعداد 9 هزار و 626 نفر از جمعیت استان زیرپوشش بیمه کشاورزی، دامداری و روستایی هستند.

به گزارش فارس از قم، علی رحیمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر بیان کرد: در استان قم، 18 هزار و 828 نفر جامعه هدف روستایی و کشاورزی هستند که 51 درصد آن از بیمه روستایی و کشاورزی و دامداری برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان قم افزود: در حال حاضر تعداد 9 هزار و 626 نفر از جمعیت قم زیرپوشش بیمه کشاورزی، دامداری و روستایی هستند.

وی تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر زیر مجموعه وزارت تعاون و کار و رفاه اجتماعی است و افراد با شرایط ویژه‌ای همچون شرط سکونت در روستا و شهرهای زیر20 هزار نفر، حداقل 18 و حداکثر 50 سال و داشتن شغل کشاورزی، دامداری در اطراف قم و یا قالی‌بافی می‌توانند به عضویت صندوق بیمه روستایی دربیایند.

رحیمی بیان کرد: اهالی روستا باید از بخشدار و دهیاری تائیدیه سکونت بگیرند و افراد شاغل در کشاورزی و دامداری نیز می‌توانند از جهاد کشاورزی تائیدیه لازم را دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری که ساکن روستا و شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز با داشتن کارت هوشمند تحت بیمه روستایی قرار می‌گیرند، ضمن اینکه صنایع دستی و زنبورداران و دامداران و قالی‌بافان نیز امکان عضویت در این صندوق را دارند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قم گفت: حق بیمه روستائیان و عشایر به طور سالانه دریافت می‌شود و یک سوم توسط بیمه شده و دو سوم توسط دولت قابل پرداخت است.

وی بیان کرد: حق بیمه طبق کد پرداختی مشاغل از 330 تا حداکثر 840 هزار تومان است، افرادی که زیرپوشش تامین اجتماعی هستند نمی توانند عضو صندوق روستایی شوند.

رحیمی افزود: صندوق نسبت به بازنشستگان و از کارافتادگان و مستمری بازماندگان دارای تعهد است که در کارافتادگی تعهد پرداخت مستمری دارد، در حال حاضر نیز 70 خانوار از بیمه روستایی و کشاورزی از کارافتادگی استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بازماندگان نیز شامل افراد تحت تکفل مانند همسر و دختر مجرد و پسر زیر 18 سال است که پس از درگذشت بازنشسته، از مستمری استفاده می‌کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قم عنوان کرد: همچنین 446 نفر از مستمری بازنشستگی برخوردارند که تعدادی از آن‌ها با 10 سال سابقه کار و 70 سال سن، شامل بازنشستگی پیش از موعد شده‌اند.

انتهای پیام/78004*40

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزشکار ایرانی قم روستا عشایر مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر بیمه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۲۶۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان اظهار کرد: در راستای توسعه و آبادانی روستاها، معابر ۱۸ روستای شهرستان ایجرود به مساحت ۶۲۷۴۴ مترمربع با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال آسفالت‌ریزی شده است.

رضا خواجه‌ای در گفت‎وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: از تعداد ۷۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در این شهرستان تاکنون در ۴۵ روستا طرح هادی اجرا شده است که معادل ۶۰ درصد روستاهای شهرستان است.

وی با بیان اینکه، اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه‌جانبه مناطق روستایی دارد، افزود: به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌ها، توان‌های بالقوه فرهنگی، تاریخی و اجتماعی نواحی روستایی، باید به تقویت بنیان‌های اقتصادی مناطق روستایی توجه ویژه کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان تاکید کرد: هدف از اجرای طرح هادی روستایی، تأمین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی و رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا، ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان و ارائه خدمات محیط زیستی و عمومی بوده است.

خواجه‌ای با تاکید بر اینکه با توجه به ضرورت گسترش روستاها برای رفاه حال روستاییان و جلوگیری از مهاجرت جوانان روستایی اهمیت اجرای طرح هادی هر روز بیشتر روشن می‌شود، تصریح کرد: ساختار کالبدی روستاها که در طول زمان و بنا بر مقتضیات گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شکل گرفته‌اند با اجرای طرح هادی روستایی و احداث ساخت‌وسازهای جدید، خانه‌های بادوام، تعریض معابر، ایجاد پارک و فضای سبز، ایجاد کاربری‌های مورد نیاز از قبیل آموزشی، درمانی، نظامی و انتظامی متحول و سبب رونق نسبی و افزایش حس امنیت در روستاییان شده است.

وی گفت: خوشبختانه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در این راستا، توانسته است با فراهم‌سازی زمینه توسعه و عمران نقاط روستایی، در زیباسازی روستاهای شهرستان ایجرود نیز نقش بسیار مهمی داشته باشد.

کد خبر 747182

دیگر خبرها

  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر هرمزگان برای بیمه رایگان تمدید شد
  • طرح هادی مهم‌ترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت