Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@09:51:53 GMT

افتتاح راه آهن میانه-تبریز تاپایان سال

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۳۷۵۸

افتتاح راه آهن میانه-تبریز تاپایان سال

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی پروژه راه‌آهن بستان‌آباد - تبریز در محدوده قطعه ۸ الف این پروژه، اظهار داشت: راه‌آهن میانه-تبریز یکی از طرح‌های بسیار مهم زیربنایی کشور است که با پیگیری‌های صورت گرفته، توانستیم مسیر میانه تا بستان‌آباد را در سال گذشته با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه طرح راه‌آهن میانه-تبریز برای دولت بسیار مهم است، گفت: اعتبار این طرح در بودجه امسال، ۴۰۰ میلیارد تومان است که دولت متعهد به پرداخت این اعتبار و تکمیل آن تا پایان سال جاری است.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون از مجموع اعتبار مصوب برای این پروژه، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نقدی برای احداث ابنیه و تجهیزات ایستگاه خاوران پرداخت شده و مابقی اعتبار نیز تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.

وی اظهار کرد: پروژه راه آهن میانه – تبریز، با هدف بهبود مسیر ریلی تهران – تبریز، کاهش ۱۱۴ کیلومتری مسیر و صرفه جویی ۵.۵ ساعت زمان و بهبود مسیر اصلی کریدور ترانزیت بین المللی شرقی، غربی در قالب طرح احداث محور جدید راه آهن میانه – تبریز در حال اجرا است.

وی ادامه داد: قرار است مراحل باقی مانده از طرح، در فاصله ایستگاه بستان آباد تا ایستگاه خاوران به طول ۴۴ کیلومتر به صورت یک خطه تا پایان امسال آماده شود.

نوبخت ارزش ریالی پروژه راه آهن میانه - تبریز را ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با بهره برداری کامل از این طرح، ۱۱۴ کیلومتر مسیر و ۵.۵ ساعت زمان در مسیر تهران - تبریز کاهش می‌یابد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در این بازدید با توضیحات مدیران اجرایی پروژه راه‌آهن بستان‌آباد-تبریز در جریان آخرین وضعیت اجرای این طرح قرار گرفت و دستور‌های لازم برای حل مشکلات اجرایی آن را صادر کرد.

پروژه راه‌آهن میانه- بستان‌آباد- تبریز به طول ۱۷۵ کیلومتر از ایستگاه فعلی راه‌آهن میانه شروع شده و با گذر از شهر‌های ترکمانچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌شود و این خط آهن به صورت ۲ خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: جلیل سبحانی اکبر طبری علی دیواندری بیژن قاسم زاده راه آهن میانه تبریز سازمان برنامه و بودجه کشور محمدباقر نوبخت جلیل سبحانی اکبر طبری علی دیواندری بیژن قاسم زاده راه آهن میانه پروژه راه آهن بستان آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۳۷۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر

رضا داودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی های به عمل آمده، بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های محرومیت زدایی استان تا پایان تیرماه سال جاری افتتاح می‌شوند.

وی افزود: با بهره برداری از آنها تحول شگرفی در آبرسانی روستایی استان رقم خواهد خورد و رضایت حداکثری هم استانی‌های عزیز را در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه ضمن تقدیر و تشکر از همکاری و مساعدت همکاران طرح در اجرایی نمودن پروژه‌های جهاد آبرسانی تصریح کرد: در این پروژه‌ها تاکنون بیش از ۴۰۰ کیلومتر لوله گذاری اجرا شده، بیش از ۱۰ هزار مترمکعب مخزن ساخته شده و بیش از ۴۰ ایستگاه پمپاژ راه اندازی شده و یا در مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه شرف راه اندازی است.

وی ادامه داد: افتتاح این پروژه‌ها نمونه بارزی از اقدامات جهادی صورت گرفته در استان است و به همین خاطر استان کرمانشاه از جمله استان‌های پیشرو در حوزه جهاد آبرسانی در کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 6087082

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا
  • طرح چندمنظوره اومااویا با حضور رئیسی در سریلانکا افتتاح شد
  • طرح چندمنظوره اومااویا در سریلانکا افتتاح شد
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • افتتاح فاز نخست پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهر سهند
  • تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه
  • خط لوله فرآورده تبریز - خوی - ارومیه به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه اختصاص یافت
  • تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل -میانه