Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@10:13:35 GMT

پایان مرخصی کرونایی زندانیان خراسان شمالی

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۴۸۹۰

پایان مرخصی کرونایی زندانیان خراسان شمالی

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: به دنبال شیوع کرونا ۵۶ درصد زندانیان استان که شرایط ترخیص داشتند، برای کاهش شمار زندانیان و پیشگیری از ابتلا به بیماری به مرخصی فرستاده شده بودند که اکنون و بر اساس ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا و مقام های قضایی مهلت مرخصی آنان پایان یافته و به زندان ها بازگشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی محمدی با بیان اینکه تمامی تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به داخل زندان ها اندیشیده شده است، گفت: زندانیان پس از طی کردن دوران قرنطینه و اطمینان از سلامت،  به بند ها وارد شده اند.

وی اظهار داشت: در دوران شیوع کرونا، ۴۰ نفر از زندانیانی که به مرخصی رفته بودند نیز شامل عفو رهبری و بخشودگی شده و به زندان بازنگشتند.

محمدی با بیان اینکه تاکنون هیچ بیمار مشکوک به ابتلا به کرونا در زندان های استان شناسایی نشده است، افزود: در بدو ورود به زندان ها تمامی کارکنان اداری، یگان ها، سربازان و زندانیان ضدعفونی و غربالگری می شوند و همچنین تب آنان نیز به صورت مستمر سنجیده می شود.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: مددجویان و خانواده آنان هیچ نگرانی نداشته باشند زیرا هر روز همه افراد غربالگری شده و در صورت کوچکترین مشکلی سریعا به دانشگاه علوم پزشکی معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه زندان برخلاف دیگر مراکز تعطیل‌بردار نیست، گفت: البته برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا تمام تمهیدات لازم اندیشیده شده و رعایت مسایل بهداشتی با وسواس تمام در فضای زندان صورت گرفته و به مددجویان نیز سفارش شده است.

وی افزود: تمامی مراکز اشتغال و حرفه آموزی زندان ها نیز با رعایت مسایل و پروتکل های بهداشتی فعالیت خود را از سر گرفته اند.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

بر اساس اعلام رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر دیروز _دوشنبه_ ۱۷۳ هزار و ۸۳۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و شمار جان باختگان کرونا نیز به هشت هزار و ۳۵۱ نفر رسیده است.

برچسب‌ها بجنورد ویروس کرونا سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور خراسان شمالی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد ویروس کرونا سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور خراسان شمالی بجنورد ویروس کرونا سازمان زندان ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور خراسان شمالی خراسان شمالی ویروس کرونا زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۴۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ رییس کل دادگستری خوزستان گفت: استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان به عنوان یک نهاد ارفاقی، در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن، ۲۱ درصد افزایش یافته است.
در سال ۱۴۰۱، تعداد ۷۱۰ نفر از زندانیان واجدشرایط از پابند الکترونیکی بهره‌مند شدند که این رقم در سال گذشته به ۸۶۵ فقره رسید.
علی دهقانی با اشاره به اهمیت کاهش جمعیت کیفری در ایجاد فضای مناسب اصلاح و بازپروری مجرمان در ندامتگاه‌ها، افزود: با استفاده صحیح از مجازات‌های جایگزین حبس و نهاد‌های ارفاقی قانونی از جمله نظام نیمه آزادی، فرصت و فضای بیشتری برای اصلاح مجرمان حرفه‌ای که بیرون بودن آنان از زندان برای جامعه خطرناک است، فراهم می‌شود.
وی با بیان اینکه افرادی می‌توانند از این ارفاقات بهره‌مند شوند که در برنامه‌های اصلاحی زندان شرکت داشته و به تعهدات خود در زندان عمل کنند ادامه داد: در همین راستا جمعیت زندان‌ها باید به صورت مرتب رصد و پالایش و افراد واجد شرایط احصا شود.
استفاده از پابند الکترونیک در نظام نیمه‌آزادی فرصتی برای مرتکبین فراهم می‌کند که مجازات حبس خود را در کنار خانواده و در محل اشتغال خود بگذرانند و چنانچه فردی شرایط استفاده از این فرصت را قبل از انتقال به زندان داشته باشد، باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • هدیه تولد، آزادی زندانی در جهرم
  • انتخاب سرمربی تیم ملی کوراش آقایان و بانوان از خراسان‌شمالی
  • افزایش استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان خوزستان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • افزایش ۳۳ درصد استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان
  • استفاده از پابندالکترونیکی برای زندانیان خوزستان۲۱درصدافزایش یافت
  • افزایش ۳۳ درصدی استفاده از پابند الکترونیک برای زندانیان در البرز