Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-18@03:07:49 GMT

شیوه‌نامه جدید فدراسیون هندبال برای لژیونر شدن

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۵۳۳۷

شیوه‌نامه جدید فدراسیون هندبال برای لژیونر شدن

فدراسیون هندبال شیوه نامه جدیدی را برای نقل و انتقالات برون مرزی بازیکنان و لژیونر شدن آنها صادر کرد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، فدراسیون هندبال در سال‌های گذشته چندین مرتبه حضور در رقابت‌های بینالمللی و قهرمانی آسیا را به دلیل عدم حضور بازیکنان لژیونر ملی پوش خود در ترکیب تیم‌های ملی و اردوها و یا عدم حضور آنها در مسابقات با شرایطی بحرانی سپری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن هم در حالی که برخی از این ملی پوشان در تیم‌های رده یک باشگاه‌های اروپا حاضر نیستند و حتی برخی با تیم‌های باشگاهی کشورهای همسایه با مبالغ بسیار اندکی همکاری خود را ادامه می‌دهند و به همین واسطه نیز نمی‌توانند در ترکیب تیم‌های ملی قرار بگیرند یا تمرینات تیم را همراهی کنند. ادامه روند خروج بازیکنان هندبال ایران منجر به ضربه‌های زیادی بر پیکره تیم ملی هندبال ایران شد تا فدراسیون در نهایت تصمیم بگیرد تا سر و سامانی به خروج بازیکنان از ایران بدهد.

 

فدراسیون هندبال به دنبال تغییر قوانین برای لژیونر شدن هندبالیست‌هاست تا به تیم ملی هندبال در رویدادهای بین المللی آسیبی نرسد.

 

بعد از اینکه در چند هفته گذشته خبرهایی از تدوین شیوه نامه‌ای برای حل این مشکل و نظارت بر صدور ITC بازیکنان به گوش می‌رسید بالاخره این شیوه نامه با نامه رسمی سرپرست دبیری فدراسیون منتشر گردید.

 

در بخشی از نامه سرپرست دبیری فدراسیون خطاب به باشگاه‌ها آمده است که این شیوه نامه اجرایی نقل و انتقالات برون مرزی (بین المللی) با حضور ریاست فدراسیون و مسئولین کمیته‌های مربیان و آموزش، مسابقات، امور بین الملل، نمایندگان باشگاه‌ها، بازیکنان، کارشناسان فنی و صاحب نظر، کارشناس مسائل حقوقی ورزشی مبتنی بر ۵ ماده و یک تبصره تهیه و تنظیم گردیده و مورد تصویب هیئت رئیسه فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی قرار گرفته و قرار است اجرایی شود.

 

همچنین در این نامه تاکید شده که باشگاه‌ها با توجه به اهمیت موضوع دستور دهند از تاریخ تصویب، برابر مقررات کلیه ماده‌های قانونی مطروحه در شیوه‌نامه موصوف مورد لحاظ قرار گرفته و نسبت به حسن اجرای آن اهتمام لازم به عمل آورند. با صدور این شیوه نامه هرگونه بخشنامه و آئین نامه اجرایی در خصوص نحوه نقل و انتقالات برون مرزی فدراسیون، کم لن یکن تلقی می‌گردد.

 

متن کامل این شیوه نامه به این شرح است:

* ماده ۱:

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در خصوص وضعیت و کیفیت لیگ‌های کشورهای مختلف دنیا که در رشته ورزشی هندبال صاحب سبک هستند و دارای لیگ‌های پویا و معتبری می‌باشند و همچنین تحقیقات و بررسی‌های به عمل آمده توسط صاحب‌نظران و کارشناسان فنی رشته ورزشی هندبال در سطح کشور، بازیکنان مجازند در صورت درخواست و پیشنهاد لازم از کشورهای تعیین شده بر اساس فرمت ذیل در رده‌های سنی بزرگسالان و در سطح A )لیگ برتر- بالاترین سطح) انعقاد قرارداد نمایند.

در بخشی از این شیوه نامه جدولی مندرج شده که سطح پیوستن بازیکنان به تیم‌های کشورهای مختلف را مشخص کرده است.

بازیکنان می‌توانند با تیم‌های باشگاهی آلمان و فرانسه (به صورت آزاد در همه تیم‌ها)، کشورهای اسپانیا، پرتغال، مقدونیه، لهستان، کرواسی، دانمارک، مجارستان، رومانی (چهار تیم اول لیگ برتر) و نروژ، سوئد، سوئیس، اسلونی و چک (دو تیم اول لیگ برتر) همکاری و قرارداد امضا کنند.

این بخش یک تبصره نیز دارد. همکاری بازیکنان در تیم‌های قاره‌ای آسیا و آفریقا بر اساس جایگاه و شرایط باشگاه و در نهایت با نظر فدراسیون هندبال تصمیم‌گیری خواهد شد.

* ماده ۲:

صدور فرم ITC صرفاً جهت تیم متقاضی توسط فدراسیون هندبال صادر می‌شود و بازیکن حق انتقال به باشگاه غیر را تحت هیچ شرایطی ندارد.

* ماده ۳:

صدور فرم ITC بازیکنان به صورت محدود و یک ساله صادر می‌گردد.

* ماده ۴:

باشگاه‌های خارجی که بازیکنان ایرانی را به خدمت می‌گیرند بایستی در ایام IHF days بازیکنان را در اختیار تیم ملی گذاشته و همچنین در بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک الزاماً از دو هفته قبل از شروع مسابقات بازیکنان را در اختیار تیم ملی قرار دهند.

* ماده ۵:

فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از بازیکنان ملی پوش و همچنین ایجاد انگیزه در بین این عزیزان، بالاخص رده سنی جوانان و امید حداقل دستمزد قرارداد بازیکنانی که در آخرین سال منتهی به قرارداد عضو تیم ملی بزرگسالان در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک بوده‌اند را مبلغ ۱۳۰ میلیون تومان تعیین نمود.

این شیوه نامه مشتمل بر ۵ ماده و یک تبصره تهیه و تنظیم گردیده و به تصویب هیئت رئیسه فدراسیون هندبال جمهوری اسلامی ایران رسیده و از تاریخ تصویب قابلیت اجرایی دارد.

لیگ برتر هندبال هندبال

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: لیگ برتر هندبال هندبال فدراسیون هندبال شیوه نامه باشگاه ها لیگ برتر تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۵۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت مجلس با رفع بخشی از ایرادات لایحه تجارت

نمایندگان مجلس در نشست امروز بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت از مبحث پنجم تا دهم را برطرف کردند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 27 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت را از مبحث پنجم تا دهم برطرف کردند.

موافقت کمیسیون اجتماعی مجلس با تعطیلی پنجشنبه‌ها

بر اساس این گزارش، نمایندگان به بررسی ایرادات مبحث پنجم تا دهم پرداختند و مواد 817 تا 912 را تصویب کردند.

لازم به ذکر است محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در مجلس در جریان بررسی ایرادات لایحه تجارت در تذکری خطاب به هیأت رئیسه گفت: بر اساس ماده 16 آیین‌نامه داخلی، اعضای هیأت رئیسه در حضور نمایندگان سوگند یاد کردند و باید موظف به رعایت مفاد آیین‌نامه باشند.

وی ادامه داد: رأی‌گیری یکباره چندین ماده با هم درست نیست و مغایر آیین‌نامه است و باید ماده به ماده لایحه رأی‌گیری شود.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به حجت‌الاسلام ذوالنوری که ریاست جلسه را برعهده داشت، افزود: شما علاوه بر اینکه نایب رئیس مجلس هستید رئیس هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان نیز هستید و روز گذشته در مورد رأی‌گیری لایحه تذکر دادم اما پاسخی دریافت نکردم و با این بهانه که وقت مجلس کم است نباید آیین‌نامه را زیر پا گذاشت.

ذوالنوری در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: جلسه قبل که اداره صحن را برعهده داشتم تذکر را وارد دانستم و رأی‌گیری نکردیم و قرار بود در مورد آن بحث شود و تفسیر کلی این بود که چون مطالب فصول لایحه به هم مرتبط است در حکم یک ماده رأی‌گیری می‌شود و کلیت هیأت رئیسه بر همین موضوع تأکید دارند و رئیس مجلس تأکید داشت که برای حفظ انسجام مجلس و هیأت رئیسه همین روند و مسیر را ادامه دهیم و روز گذشته هم 71 درصد نمایندگان بر این تفسیر هیأت رئیسه صحه گذاشتند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • داوران و ناظران هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان ایران
  • خدمت دانش آموختگان دانشگاهی باکسب مهارت عمومی و تخصصی
  • هاشمی: از میزبانی هندبال ایران حمایت می‌کنیم
  • هاشمی: از میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا حمایت خواهیم کرد
  • کیومرث هاشمی: از میزبانی مسابقات هندبال قهرمانی آسیا حمایت خواهیم
  • امضای تفاهمنامه همکاری هندبال با کلینیک تخصصی ورزشی متین
  • استفاده از کیسه‌های پلاستیکی محدود می شود
  • ممنوعیت و غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز مسکن ملی
  • موافقت مجلس با رفع بخشی از ایرادات لایحه تجارت
  • هشدار به مشاوران املاک درباره خرید و فروش امتیاز مسکن ملی