Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@02:02:57 GMT

چرا راه‌آهن سبزوار به سرانجام نمی‌رسد؟

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۵۷۷۸

چرا راه‌آهن سبزوار به سرانجام نمی‌رسد؟

نماینده مردم سبزوار در مجلس ‌گفت: بیش از ۲۰ سال است که پروژه ریلی ما شروع شده و جزو پروژه‌های ملی است اما بودجه آن بسیار ضعیف بوده و فاصله زیادی تا زمان بهره‌برداری دارد. بعد از ۲۰ سال تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گزارش قدس آنلاین، بهروز محبی با اشاره به مهمترین پروژه‌های روی زمین مانده شهرستان سبزوار گفت: در سبزوار در مسائل زیرساختی مشکلات بنیادی داریم که یکی از آنها بحث راه و ریل است؛ متاسفانه دهه‌ها از شروع پروژه ریل ما و دستک راه‌آهن گذشته اما فقط ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شرایط اصلا مناسب نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: جاده‌های اصلی سبزوار به قوچان و اسفراین و بردسکن هر سه جاده‌های دوطرفه مرگ هستند و اوضاع خوبی ندارند.

محبی بیان کرد: تکمیل پروژه فولاد و کامل شدن مراحل بعدی کارخانه فولاد در دستور کار ما است؛ تکمیل نیروگاه داورزن نیز در دستور کار است و باید به آنها توجه ویژه‌ای شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت کابل خودرو سبزوار نیز نیازمند توجه ویژه است زیرا دارای مشکلات عدیده‌ای است که باید برطرف شود؛ در سبزوار حاشیه‌نشینی زیادی داریم که تبدیل به یک مسئله بحرانی شده و ۸ نقطه هدف در اطراف شهر هستند که باید روی توانمندسازی و اشتغال آنها کار کنیم.

محبی بیان کرد: توانمندی‌هایی در خوشاب و جغتای و جوین در مسئله صنایع تبدیلی و کشاورزی و دامپروری داریم و در حوزه دامپروری نیز مراجعاتی داشته‌ایم و باید هماهنگی دقیقی در این حوزه با دیگر نماینده سبزوار داشته باشیم تا بتوانیم در مسیر پیشرفت قدم برداریم.

وی با اشاره به پروژه روی زمین مانده ریلی این شهرستان گفت: بیش از ۲۰ سال است که پروژه ریلی ما شروع شده و جزو پروژه‌های ملی است اما بودجه آن بسیار ضعیف بوده و فاصله زیادی تا زمان بهره‌برداری دارد. بعد از ۲۰ سال تنها ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

محبی گفت:  این ریل از سلطان آباد به سبزوار است؛ سبزوار تنها شهری است که در مسیر مشهد به تهران ریل ندارد و قطار از سبزوار عبور نکرده و از ۳۵ کیلومتری از شهرستان‌های خوشاب و جوین و جغتای عبور کرده است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پروژه راه آهن سبزوار ۲۰ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۵۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه لایروبی و ساماندهی مسیل پسته در منطقه پل معراج و جوادیه بجنورد

ظهر امروز باقرپور فرماندار مرکز استان به اتفاق معاون عمرانی فرماندار، مدیرعامل آب منطقه ای استان و شهردار بجنورد از وضعیت پیشرفت فیزیکی پروژه لایروبی و ساماندهی مسیل پسته در منطقه پل معراج و جوادیه بجنورد بازدید نمودند. براساس این گزارش، این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد و جهت هدایت و کنترل سیلاب های مخرب و جلوگیری از ورودآن به اراضی مجاور و منازل مسکونی جوادیه با طول ساماندهی مسیل به میزان ۳۴۰ متر و حداکثر دبی قابل عبور ۲۴۰ مترمکعب بر ثانیه از محل اعتبارات طرح های عمرانی شهرستان در دست اجرا قرار دارد‌. لازم به ذکر است، لایروبی مسیل های محدوده شهری بر عهده شهرداری و از محدوده پل معراج تا ابتدای پل شهید سرادر سلیمانی بر عهده شرکت آب منطقه ای است و جهت بهسازی این مسیل ها، ۱۰ میلیارد تومان به شهرداری و ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شرکت آب منطقه ای استان توسط کمیته برنامه و بودجه فرمانداری بجنورد اختصاص یافته است./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • پروژه‌های طرح میثاق رشت پیشرفت قابل قبولی دارد
  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • پیشرفت ۸۰ درصدی پیاده‌روسازی خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی
  • آخرین وضعیت پیشرفت پروژه فیبرنوری بوشهر بررسی شد
  • عزم جدی حل مشکل کم آبی شهر مرزی نوسود و روستاهای مرزی شهرستان پاوه
  • انتقاداز تکمیل نشدن ساخت تقاطع غیر همسطح سه راه هفشجان
  • ۱۳ روستای نایین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • بررسی روند پیشرفت پروژه پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • پیشرفت ۴۰ درصدی پروژه لایروبی و ساماندهی مسیل پسته در منطقه پل معراج و جوادیه بجنورد
  • پیشرفت ۸۲ درصدی پروژه خط انتقال آب مجتمع‌ صنعتی معدنی چادرملو به شهرستان اردکان