Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصرف غیرقانونی اراضی محدوده به بخش خاصی نیست و از قرار معلوم این اشتهای کور نشدنی سر از موقوفات نیز درآورد و بیشه امامزاده صالح پیغمبر گلشهر که ملکی موقوفه بود را با نفوذ و سواستفاده بلعید.

به گزارش خبرگزاری فارس از گلپایگان، تصرف اراضی پدیده‌ای نوظهوری نیست و سال‌های متولی که مبارزه با آن شروع شده اما پایان ندارد، زمین خواری محدود به بخش خاصی نیست و از قرار معلوم این اشتهای کورنشدنی در گلپایگان نیز به اشکال در پس کوه‌ها پدیدار شده است که در جوار کوه امامزاده صالح پیغمبر گلشهر با استفاده از نفوذ و با جعل اسناد به سواستفاده پرداختند و این تملک و تصرف غیر قانونی آن هم یک مکان وقفی که متعلق به امامزاده بوده موجب نارضایتی مردم شده است و حال  این اشتهایی که  کور باید شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشه بالایی امامزاده صالح پیغمبرگلشهر تصرف شد

علی اصغر حقیقت از اعضای هیئت امنای امامزاده صالح پیغمیر گلشهر اظهار می‌کند: در جوار کوه امامزاده صالح پیغبر گلشهر سه چشمه به نام‌های اشتراب، بیشه بالا و بیشه پایین متعلق به امامزاده و برای گردشگری زوار وجود دارد که سند وقفنامه آن‌ها در اداره اوقاف گلپایگان موجود است، البته سه چشمه باید یک سند داشته باشند.

او می‌افزاید: بیشه بالایی که دست فردی بود که پس از فوت وی فرزندانش بعد از تفکیک، یکی از آن‌ها بیشه بالایی را به ثبت نیز رسانده است.

عضو هیئت امنای امامزاده صالح پیغمبر گلشهر می‌گوید: دو سال قبل در یکی از روزها مشاهده کردم که ورودی بیشه بالایی را نخ کشی و از خودروهای ورودی به بیشه هزینه دریافت می‌کند که پس از تحقیق اطلاع یافتم که سند گرفته و متعلق به خودش ثبت کرده است، استشهادیه با امضای مردم گلشهر مبنی براینکه بیشه متعلق به امامزاده صالح پیغبر است و این فرد فقط خادم بیشه برای پذیرایی از زوار بوده است، تهیه کردم و رونوشت آن را به اداره اوقاف و فرمانداری گلپایگان و شورای شهر گلشهر فرستادم، با این اقدام هیچ گردشگری حاضر به بازدید از بیشه نشده است.

حقیقت می‌افزاید: اعضای دیگر هیئت امنای امامزاده صالح پیغمبر گلشهر تمایلی به پیگیری قضایی نداشتند، به اداره اوقاف سپردم اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

 

در حد توان با اوقاف همکاری می‌کنم

 

رضا یاوری از دیگر اعضای هیئت امنای امامزاده صالح پیغمبر گلشهر می‌گوید: فردی که پدرش ادعای مالکیت داشته است که با کاشت درخت و توسعه فضای سبز بیشه بالایی اقدام به اخذ سند مالکیت می‌کند، در حد اطلاعاتی کسب کردم منابع طبیعی نیز در اخذ سند همکاری داشته است اما چطور و چگونه آن را نمی‌دانیم.

او می‌افزاید: اوقاف گلپایگان اعلام رسیدگی کرده است که قطعأ رفع تصرف از سوی مراجع قضایی بهتر و طبق روال قانون‌ صورت می‌گیرد، آنچه که مربوط به هیئت امنای امامزاده صالح پیغبر باشد همکاری می‌کنم. 

اوقاف به صورت جدی با موقوفه خواران برخورد می‌کند

این در حالی که حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با اعلام اینکه زمین خواری بیشه بالایی امامزاده صالح پیغمبر صحت دارد، می‌گوید: منطقه بیشه یکی از موقوفات امامزاده صالح پیغمبر گلشهر است و فردی که خادمی بیشه بالا را برعهده داشته است به نام خود سند تک برگی گرفته است که از طریق دادستانی به موضوع ورود پیدا کردیم.

او تصریح می‌کند: پرونده‌ موقوفات فروانی موجود است که هشت ساله اجاره بهای آن پرداخت نشده  و با مکان‌هایی در تصرف زمین خواران قرار دارد اما اوقاف بنا به وظیفه داتی خود با موقوفه خواران برخورد خواهد کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان ادامه می‌دهد: به دادستان گلپایگان نامه‌ای مبنی بر تخریب حدود 30 مورد تغییر کاربری اراضی و ساخت و سازها در موقوفات را تقاضا کردم، اگر کسی سوال ابهامی در خصوص تصرف بیشه بالایی امامزاده صالح پیغمبر گلشهر دارد به اوقاف گلپایگان مراجعه تا پاسخ دهیم.

انتهای پیام/۶۳۰۷۱/ص۳۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: زمین خواری بیشه گلپایگان امامزاده گلشهر اداره اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشاورزی اوکراین مظنون پرونده زمین‌خواری ۷ میلیون دلاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، براساس گزارش رسانه‌های اوکراین، سازمان مبارزه با فساد این کشور در پرونده مالکیت غیرقانونی اراضی دولتی به ارزش حدود ۷ میلیون دلار، با میکولا سولسکی، وزیر کشاورزی کی‌یف به عنوان یکی از متهمان برخورد می‌کند.

سولسکی که از مارس ۲۰۲۲ وزیر کشاورزی اوکراین شده است، در جریان جنگ بیش از دوساله اوکراین با روسیه، مسئولیت نظارت بر صنعت غلات کی‌یف که به شدت تحت فشار است را برعهده دارد.

اداره ملی مبارزه با فساد اوکراین در بیانیه‌ای اعلام کرد که از طرحی رمزگشایی کرده است که براساس آن، وزیر کنونی کشاورزی، اراضی دولتی به ارزش ۷.۳۵ میلیون دلار را به طور غیرقانونی تحصیل کرده است.

در این بیانیه به نام سولسکی اشاره نشده اما گفته شده که مظنون، سابق بر این ریاست کمیته کشاورزی مجلس اوکراین را برعهده داشته است. سولسکی پیش از آنکه به عنوان وزیر کشاورزی منصوب شود، ریاست کمیته مذکور را عهده‌دار بود. در صورت تایید خبر، سولسکی نخستین وزیر شناخته‌شده دولت ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین خواهد بود که نامش در یک پرونده فساد، به عنوان مظنون ذکر می‌شود.

کد خبر 6086452

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ما از منافع وقف در سال جاری ۲۰ همت است/ هزینه چهار هزار میلیارد تومان برای نیات واقفان
  • افزایش بهره وری موقوفات در دستور کار سازمان اوقاف قرار دارد/ از دانشمندان ایرانی حمایت می کنیم
  • رساندن منافع موقوفات به ۲۰ همت در سال دور از دسترس نیست
  • تبلور موقوفات منفعتی در نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف و امور خیریه
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • مقابله با زمین خواری ۲۰ هکتاری در منطقه کوهپایه کرمان
  • وزیر کشاورزی اوکراین مظنون پرونده زمین‌خواری ۷ میلیون دلاری
  • کشف زمین خواری ۳۰ میلیاردی در زاهدان
  • دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)
  • اقدامات خودجوش کارکنان برای پاکسازی محیط نیروگاه برق ری + تصاویر