Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/بوشهر معاون راهداری و حمل و نقل استان بوشهر گفت: یکی از اقدامات سازمان حمل و نقل واردات کامیون سنگین با کارکرد کمتر از ۳ سال برای نوسازی ناوگان جاده‌ای است.

مهدی شهابی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه در زمینه تصادفات یکی از مشکلات اصلی ما واژگونی است، افزود: در حوزه تصادفات محورها که مهمترین دلایل آن عدم توجه به جلو توسط رانندگان، استفاده از تلفن همراه و عدم رعایت فاصله طولی بوده که سبب رشد تصادفات شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ رشد ۳۰ درصدی تصادفات را داشتیم که عمده عوامل آن نیز عامل انسانی و پس از آن وسیله نقلیه و عامل راه دخیل بوده است. باید گفت ۷۵ الی ۸۰ درصد تصادفات با عامل انسانی رخ می دهد و پس از از آن نقش خودرو و وسیله نقلیه وارد است. تنها راه پیشگیری از این موضوع نیز فرهنگ سازی و آموزش است.

این مسئول توضیح داد: واحد ایمنی و ترافیک راهداری در مدارس از مقاطع راهنمایی و دبیرستان این آموزش‌ها را آغاز کرده است. همچنین آموزش‌هایی برای رانندگان حمل و نقل عمومی که پیش از آن‌ که وارد ناوگان شوند بایستی آموزش های بدو به خدمت را بگذرانند. از مدارک مورد نیاز برای این رانندگان داشتن مجوز فعالیت رانندگی و کارت هوشمند است یکی از شرایط آن گذراندن این آموزش ها است. روش دیگر می تواند اعمال قانون از سوی حوزه پلیس راه باشد.

معاون حمل و نقل راهداری بوشهر اظهار کرد: در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۹ -یعنی از ۲۵ اسفندماه 98 تا ۲۰ فروردین 99- نزدیک به ۵۰ درصد کاهش تصادفات را تجربه کرده‌ایم که می تواند به دلیل اعمال محدودیت های ترافیکی و همچنین رعایت کردن بیشتر قوانین از سوی مردم باشد.

شهابی با اشاره به طرح واردات خودرو با کارکرد کمتر از ۳ سال گفت: یکی از اقداماتی که سازمان حمل و نقل با همکاری گمرک، استاندارد و محیط زیست انجام داده است اینکه ۴ گروه از شرکت های تولید کننده خودروهای سنگین و شرکت های حمل و نقل توانمند داخلی با مجوز از سازمان حمل و نقل جاده ای می توانند با مجوز از سازمان صمت واردات کامیون سنگین را برای مالکین حقیقی و حقوقی کامیونهای فرسوده انجام دهند. این کار با دستور ابلاغی وزیر راه و شهرسازی و برای نوسازی ناوگان جاده‌ای انجام می شود.

وی توضیح داد: یکی از شرایط اصلی آن داشتن تاییدیه آلاینده های زیست محیطی از محیط زیست است و پس از آن نیز کیفیت ناوگان که باید به تایید اداره استاندارد برسد. همچنین این شرکت‌ها باید خدمات پس از فروش نیز داشته باشند. کامیون هایی که اجازه ورود دارند از کشورهای خاصی هستند که این کشورها اتحادیه اروپا، ژاپن و کره جنوبی است و از سایر کشورها اجازه واردات وجود ندارد.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كره جنوبي حمل و نقل جاده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از افزایش نزدیک به ۳۱ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد چشمگیر تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی یک سال گذشته در مجموع ۸۹۱ هزار و ۷۶۵ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده‌ اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته که ۶۷۷ هزار و ۲۵۹ مسافر بود، رشد نزدیک به ۳۲ درصدی دارد.

وی افزود: از مجموع تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در یکسال گذشته به تفکیک ۴۸۳ هزار و ۷۵۰ نفر مسافر ایرانی و بیش از ۴۰۸ هزار نفر مسافر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: همچنین در این مدت ۱۲ هزار و ۸۳۷ دستگاه ناوگان مسافری به تفکیک شامل چهار هزار و ۵۰۳ دستگاه ناوگان ورودی و چهار هزار و ۴۹۵ دستگاه ناوگان خروجی از این پایانه مرزی تردد داشته‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

دست‌نشان در خصوص تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین نیز خاطرنشان کرد: در مدت زمان ذکر شده،، ۱۰۳ هزار و ۶۷۸ دستگاه ناوگان باری از این پایانه مرزی تردد داشتند که به تفکیک ۵۰ هزار و ۵۸۷ دستگاه ناوگان ورودی و ۵۳ هزار و ۹۱ دستگاه ناوگان خروجی را شامل می‌شود که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 745266

دیگر خبرها

  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • افزایش حمل بار توسط ناوگان جاده‌ای آذربایجان‌شرقی
  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • گلایه از خرابی جاده روستای یله گنبد بخش کوهین در قزوین
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده در تصادفات منجر به فوت
  • نوسازی ناوگان مکانیزاسیون راه‌حلی مناسب برای تحقق خودکفایی محصولات استراتژیک
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین