Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ اصرار میرسلیم برای باقی ماندن در میدان رقابت با قالیباف برای کسب کرسی ریاست که نتیجه‌ای جز آراء پایین و حداقلی نداشت، باسابقه‌ترین حزب اصولگرا را زیر تیغ انتقادات برد، تصمیمی که اسدالله بادامچیان همچنان از آن دفاع می‌کند و معتقد است که گرچه قالیباف مورد توجه اصولگرایان بود، اما رئیس مجلس اصلح از نگاه آن‌ها میرسلیم بوده است و بس.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دبیرکل حزب موتلفه که گفتگویی کتبی ، در پاسخ‌هایی کوتاه و تلگرافی تلاش کرده از مواضع این حزب در نوع مراوادات با نسل جوان نیز دفاع کند. بادامچیان اعتقادی به کنار زده شدن طیف السابقون و قدیمی اصولگرا از سوی نسل جوان ندارد و معتقد است موتلفه همچون گذشته جایگاهی معتبر و قابل احترام در جریان اصولگرا و جوانان این جریان دارد.

از او درباره مشارکت پایین در انتخابات مجلس پرسیدیم و شعار «اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تموم ماجرا» که پاسخ داد «این شعار بی پایه و اساس است.» بادامچیان حتی آنجا که با سوالی درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ و ضرورت چهره سازی جدید در جریان اصولگرا روبرو شد بنا را بر دادن پاسخی مبهم گذاشت و گفت «چو فردا شود. ان‌اشاءالله به وظیفه روز عمل خواهد شد.»

مشروح گفتگوی کتبی  با دبیرکل حزب موتلفه را بخوانید؛

***********

آقای بادامچیان! معرفی آقای قالیباف به عنوان گزینه اصلی اصولگرایان در انتخابات مجلس و بعد از آن ریاست مجلس در شرایط فعلی بهترین تصمیم اصولگرایان بود؟

آقای قالیباف به علت سوابق کاری و خدماتش، مورد توجه عده‌ای از اصولگرایان قرار داشت. نظر موتلفه این بود که آقای میرسلیم برای ریاست مجلس اصلح است. رای هم با نمایندگان مجلس بود.

این میزان رأی قالیباف برای ریاست مجلس را پیش بینی می‌کردید؟ اگر قابل پیش بینی بود چه اصراری بر در صحنه ماندن میرسلیم بود؟

احتمال رای‌آوری در مسئولیت‌ها، دلیلی برای عرضه داشتن خود و معرفی افرادی که از دید عده‌ای ارجح است، نیست.

موتلفه نمی‌توانست در اقدامی هوشمندانه کرسی نایب رئیسی اول را به نفع میرسلیم بگیرد و به جای آن وارد رقابت بر سر کرسی ریاست نشود؟ این اصرار آقای میرسلیم به نوعی تداعی گر اصرار عارف بر در صحنه ماندن در اجلاسیه آخر مجلس دهم بود که به قیمت از دست رفتن یکی از کرسی‌های نایب رئیسی فراکسیون امید منجر شد.

موتلفه حزب ارزش‌ها است و به ارزش‌ها عمل می‌کند. آنچه وظیفه بود، انجام گرفت.

آقای میرسلیم در آستانه انتخابات هیات رئیسه از رشوه چند میلیاردی برای منتفی شدن تحقیق و تفحص از شهرداری دوران قالیباف حرف زدند، اما بعد از آن پیگیری صورت نگرفت، حتی اعتراضی به اعتبارنامه قالیباف نکردند. دلیل این سکوت چه بود؟ نگاه مصلحت گرایانه حاکم بود یا.

از آقای میرسلیم سوال شود.

موتلفه جایگاهی معتبر در جریان اصولگرا دارد

جایگاه حزب موتلفه در جریان اصولگرا کجاست؟ چقدر تصمیمات و حرکات حزبی این تشکل قدیمی جدی گرفته می‌شود؟

موتلفه اسلامی، حزبی فعال در صحنه در جریان ارزشگرایانه و اصولگرایانه است. احزاب قدیمی نمی‌شوند، زیرا نسل‌های جدید در کنار نسل‌های قبلی، حزب را زنده و پرکار نگه می‌دارند. موتلفه از احترام و جایگاه معتبر برخوردار است. کسی نیست که تاثیر حزب موتلفه در انقلاب و در نظام جمهوری اسلامی را قبول نداشته باشد.

جوانان کنار زننده چهره‌های اصیل نیستند

فکر نمی‌کنید حزب موتلفه و دیگر تشکل‌های باسابقه و قدیمی اصولگرا درحال کنار زده شدن از سوی طیف اصولگرایان جوان‌تر و تشکل‌های نوظهور در این جریان هستند؟

چنین فکری نداریم، زیرا فعال شدن نسل جوان و جوان‌تر برای جهاد و خدمت، از آرزو‌ها و خواسته‌های موتلفه اسلامی است که برای آن کار می‌کند. معمولا این جوانان به حزب اسلامی احترام وافر دارد.
بیشتر بخوانید: تکمیل پازل مجلس نظامی‌ها/ از انتصاب‌های جدید قالیباف چه می‌دانیم؟پیوند بین این دو نسل چه زمانی قرار است بالاخره برقرار شود؟ طی چند انتخابات اخیر شکاف بین این دو طیف از اصولگرایان بیشتر و بیشتر شده است و نتیجه آن منزوی شدن چهره‌های باسابقه این جریان بوده است و حتی شیخوخیت اصولگرا نیز درحال کنار زده شدن است.

در ایران به برکت اسلام و اصل ولایت پیوند بین نسل‌ها بر قرار است و چهره‌های باسابقه جای خود را به جوانان می‌دهند و جوانان نیز کنار زننده چهره‌های اصیل نیستند.

فکر می‌کنید برای اینکه فضای اصولگرایی به دست تندرو‌ها نیفتند، چقدر ضرورت فعال شدن و حضور موثرتر عقلای قوم اصولگرا وجود دارد؟ و چه کسی یا کسانی می‌توانند وحدت را عملیاتی‌تر کنند؟

تندرویی و افراطی بودن همواره درصدی در جامعه وجود دارد. همه باید مراقبت کنند که خط صحیح اعتدال و ولایی، در جامعه حاکمیت داشته باشند.

صرف نظر از حرف‌های کلیشه‌ای درباره وحدت در جریان اصولگرا، دلیل این اختلاف فکری و روشی بین نحله‌ها و طیف‌های مختلف اصولگرایی را کجا می‌دانید؟ راهکار نزدیک شدن بهم در چیست؟

انسان به دلیل فطرت و آفرینش، (متفاوت بودن)، عزم و اراده و اختیار، سطح دانش و تعقل و شرایط مختلف، دارای اختلافات فکری، سیاسی و فرهنگی بوده و هستند. مهم این است که اختلافات را با رجوع به احکام و جانشین به حق پیامبر اکرم (ص) حل کنند و کار را به تنازع نکشانند.

عقلای اصولگرا در برابر طیف به اصطلاح بچه شلوغ‌ها نیستند

شما زمانی از بچه شلوغ‌هایی در جریان اصولگرا حرف زدید که بزرگان و عقلا را حتی مجبور به سکوت و گا‌ها سهم دهی هم می‌کنند؟ تکیف اصولگرایان با این طیف چه زمانی قرار است روشن شود؟

معمولا از این نوع ادبیات (بچه شلوغ‌ها) به کار نمی‌برم. بزرگان و عقلا را هم در برابر طیف به قول شما بچه شلوغ‌ها نمی‌یابم. جامعه دارای بحث‌ها، اختلاف نظرها، احساسات و خردورزی‌ها است. مهم این است که اصول اساسی حفظ شود. خط امام خمینی (ره)، خط امام خامنه‌ای، حاکم باشد و همه در پی وحدت و هماهنگی کلی باشند.

موفقیت اصولگرایان بر مشارکت مردمی موثر است

مجلس یازدهم با مشارکت پایینی شکل گرفت و این نگرانی وجود دارد که این مشارکت پایین تا ۱۴۰۰ هم ادامه پیدا کند، خود شما این نگرانی را دارید؟

مجلس یازدهم ۴۳% سهم شراکت مردمی داشت. در تهران ۲۶% و در برخی شهر‌ها بالای ۹۰% مشارکت داشتند. ان‌شاءالله همه با هم کار می‌کنیم که مشارکت بسیار بالایی انجام شود.

چطور می‌شود به سمت بالا بردن مشارکت مردمی در انتخابات ۱۴۰۰ حرکت کرد، نه فقط در طیف اصولگرا بلکه به عنوان یک امر مهم و تاثیرگذار برای کلیت نظام که باید از سوی همه طیف‌های سیاسی دنبال شود؟

موفقیت بهتر اصولگرایان و عملکرد موفق مجلس یازدهم، امور سیاسی و حوادث خاصی، برای بالا بردن مشارکت مردمی موثر می‌باشد.

شعار اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا پایه و اساس ندارد

فکر می‌کنید پیام مشارکت پایین مردم همان شعار «اصلاح طلب، اصولگرا، دیگه تمومه ماجرا» بود؟ یا...

این شعار پایه و اساسی ندارد.

اصولگرایان برای ۱۴۰۰ نیاز به چهره سازی جدید دارند یا فکر می‌کنید همان کاندیدا‌های قدیمی قدرت جذب رای را خواهند داشت؟

چو فردا شود. ان‌اشاءالله به وظیفه روز عمل خواهد شد. منبع: خبرآنلاین لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بادامچیان قالیباف جریان اصولگرا آقای میرسلیم مشارکت پایین بچه شلوغ ها ریاست مجلس حزب موتلفه اصلاح طلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه

گروه اندیشه: دکتر علی میرسپاسی استاد جامعه‌شناسی و مطالعات خاورمیانه در دپارتمان گالاتین دانشگاه نیویورک و و رئیس مرکز مطالعات ایران‌شناسی دانشگاه نیویورک است. زمینه پژوهش میرسپاسی، نظریه‌های اجتماعی مدرنیته، جامعه‌شناسی تاریخی، تطبیقی، جامعه‌شناسی دین، مطالعه فرهنگ و جوامع خاورمیانه، و اسلام و تغییرات اجتماعی است. او در حوزه تخصصی خود آثار و تالیفات مهمی را منتشر کرده است. به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین تألیفات میرسپاسی به زبان انگلیسی عبارتند از: «اسلام سیاسی، ایران و روشنگری: نظریات امید و یاس» در سال ۲۰۱۱ توسط انتشارات دانشگاه کمبریج به چاپ رسیده؛ «دموکراسی در ایران مدرن: اسلام، فرهنگ، و دگرگونی سیاسی» در سال ۲۰۱۰ و توسط انتشارات دانشگاه نیویورک انتشار یافته ؛ «تأملی در مدرنیته ایرانی: بحثی دربارهٔ گفتمان‌های روشنفکری و سیاست مدرنیزاسیون در ایران» توسط انتشارات کمبریج و در سال ۲۰۰۰ به چاپ رسیده است. این کتاب توسط جلال توکلیان به فارسی برگردانده شده است. میرسپاسی اخیراً در حال کار بر روی پروژه اخیر خویش با عنوان «سنت، جهان وطنی و دموکراسی» است. کتاب «اسلام پس از اسلام: زندگی و فکر احمد فردید» او تلاشی است برای بررسی ریشه‌ای برآمدن اسلام سیاسی در ایران مدرن از منظر تأثیری که احمد فردید در فضای روشنفکری عمومی ایران داشته است. تألیفات میرسپاسی به زبان فارسی عبارتند از: «دموکراسی یا حقیقت: رساله‌ای جامعه شناختی در باب روشنفکری ایرانی» که توسط انتشارات طرح نو به چاپ رسیده؛ «اخلاق در حوزه عمومی: تاملاتی در باب ارزش‌ها و نهادهای دموکراتیک» که توسط نشر ثالث منتشر شده است و همچنین «روشنفکران ایرانی و مدرنیته» که انتشارات باز آن را به چاپ رسانده است. او در سخنرانی خود که در کانال جرعه فایل صوتی و تصویری آن منتشر شده، در خصوص روشنفکران تبعیدی دز عصر مشروطه به مهمترین دیدگاه های آنان شامل نجات ایران ، نجات جهان و صلح جهانی می پردازد. این سخنان از نظرتان می گذرد:

***

دو عامل باعث می شد روشنفکران عصر مشروطه که به غرب تبعید شده و در آن جا جمع شده بودند، با تلاش خستگی ناپذیری کار کنند. عامل نخست اشغال ایران و احتمال حذف فیزیکی ایران بود. و عامل دوم آگاهی اعجاب انگیزی است که روشنفکران تا آن لحظه به ذهنشان خطور نکرده بود که باید پای به میدان بگذارند تا اثبات کنند ایرانی هم وجود دارد.

در این زمان بحث های مهمی مطرح می شود که در کتابم، به بحث های ارانی اشاره کرده ام. نوشته های کاظم زاده ایرانشهر به ویژه نوشته های بعد از دوره گرایشش به ناسیونالیسم را اگر بررسی کنیم بسیار حائز اهمیت است.

همچنین ایرانی هایی که در برلین بودند دغدغه های بسیار برجسته ای در باره ایران دارند و باید گفت به همین دلیل ارتباط بسیار تنگاتنگی با ایران داشتند. این ارتباط باعث می شد که متفکران ایرانی داخل کشور، افکار و اندیشه های خود را در قالب مقاله برای انتشار در نشریات ایرانیان خارج از کشور، ارسال کنند. برای مثال مشاهده می کنید افراد برجسته ای مثل آقای شفق که در ایران بودند، برای این نشریات در خارج از کشور مطلب می نوشتند. ارتباطات داخل و خارج از طریق تلگراف و نامه نگاری میان ایرانیان همواره برقرار بوده است. ایرانیان مقیم خارج نیز تمام تلاششان را می کردند تا نشریاتشان در سراسر ایران توزیع شود.

این ارتباط گاه ابعاد سیاسی نیز پیدا می کرد. برای مثال خیلی جالب است که برای مثال تقی زاده زمانی که در برلین است، برای مجلس در انتخابات ایران کاندیدا می شود، نکته آن است که در آن زمان که وسایل ارتباطی بسیار ابتدایی بوده است، این ارتباط میان ایرانیان درون کشور و ایرانیان بیرون کشور آن اندازه بوده که تقی زاده کاندیدای انتخابات مجلس می شود و در نهایت رای می آورد و انتخاب می شود.

اگر دقت بکنیم، هر یک از این افراد نظرات مختلف و متفاوتی با یکدیگر داشته اند. ولی آثار بسیار بسیار مهمی را از خود به جای گذاشته اند. این گروه تبعیدی، پس از آماده شدن فضا، به ایران برگشتند، و اکثرشان منتهی به ایجاد جریانات روشنفکری جدید در ایران شدند. کسانی مانند کسروی، هدایت، بزرگ علوی و ... . به طور خلاصه فهرست پرشماری از بزرگان ایران، از متفکران و ادبای حتی بعد از ۲۰، ریشه در این جریان دارد. البته نباید فراموش کنیم که در عرصه هنر نیز وضعیت به همین شکل است.

بنابراین دلمشغولی اکثر متفکران در دوره مشروطه ارائه تصویری از ایران جدید است. برای مثال ارانی در عنفوان جوانی یعنی زمانی که ۲۵ سال سن دارد، حدودا در طی ۵ سال در نشر کاویانی تا ۵ متن کلاسیک ادبیات ایرانی شامل سعدی، خیام، عطار و ... را با کمک دیگران از جمله فردریک روزن، قاسم غنی، قزوینی تصحیح می کند. ارانی این آثار را زمانی از خود به جای می گذارد که به مارکسیسم گرایش پیدا کرده و دارد مارکسیست می شود. بعد هم که به طور کامل مارکسیست شد بعد از بازگشت به ایران، کار علمی روی خیام را ادامه می دهد. این متفکران زمانی که در اروپا بودند، با اندیشمندان مهم آن ادیار ارتباط داشتند.

ولی ضمن آن که دارای چنین ارتباط هایی بودند، در ارتباط با فرهنگ، ادب، و فکر ایرانی نیز قرار داشتند، که یک نمونه بسیار مهم در این زمینه، کاظم زاده ایرانشهر است. کاظم زاده ایرانشهر جزو معدود اشخاصی از این گروه از متفکران بود، که به ایران برنگشت. فضای ایران که تا اندازه ای تغییر یافت، کاظم زاده ایرانشهر از برلن به سوئیس رفت. افکار ناسیونالیستی ابتدایی را کنار زد و نظریه های جدید جهانی را در آن زمان مطرح کرد. به این معنا که مساله اصلی اش صلح جهانی بود.

کاظم زاده ایرانشهر گروهی را درست کرده بود و هزاران آدم به این گروه پیوسته بودند، سالی یک بار این اشخاص در سوئیس جمع می شدند. از این جمع و متینگ هایی که برگزار می کردند تصاویری وجود دارد که آن ها را دیده ام. در این گردهمایی ها هزاران نفر از آمریکا، آفریقای جنوبی، آسیا، خاورمیانه شرکت می کردند. این تصاویر نشان می دهد که روشنفکران ایرانی در آن زمان از یک سو می خواستند ایران را نجات، و از سوی دیگر می خواستند دنیا را نجات بدهند. مطالعه آثار و نوشته های کاظم زاده ایرانشهر راجع به ایران نشان می دهد، یک سری از دیدگاه هایش هنوز تازه و بدیع است.

بیشتر بخوانید:

هیچ حکومتی داوطلبانه به جامعه آزادی نمی‌دهد / آزادی نتیجه یک ساختار است / ایرانیان قاعده پذیر نیستند
با یک دوره ۱۵ ساله chaos مواجه ایم / ایرانیان در تاریخ ۱۶۴۰ میلادی به سر می برند/ در خلقیات، خیلی تفاوتی میان جامعه و حاکمیت نیست
تاثیر موسیقی بر شعر فارسی / شرایط تحول پذیری شعر فارسی از سلیقه جامعه / تلاشی بزرگ برای حفظ اصالت و توجه به تحول

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898214

دیگر خبرها

  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی
  • چه کسانی کاندیدای رهبری نظام بعد از امام بودند و چند رأی بدست آوردند؟ /وقتی متمم قاون اساسی با حکم ۲ رهبر به تصویب رسید!
  • عکسی درگوشی حرف زدن میرسلیم و بادامچیان در یک مراسم سیاسی
  • واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • واکنش میرسلیم به بازگشت گشت ارشاد: هرکس در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • میرسلیم: هرکس در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است
  • صدای میرسلیم هم درآمد: رئیسی تدبیر مناسبی بیندیشد
  • ممکن است چهره جدیدی رئیس مجلس شود/ هیات رئیسه ترکیبی از دو جریان اصولگرا خواهد داشت
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس ایران و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه
  • تقی زاده از برلین کاندیدای مجلس و توسط مردم انتخاب شد / نجات ایران و جهان اندیشه روشنفکران تبعیدی عصر مشروطه