Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان تاکستان گفت: از ابتدای طرح رفع توقیف موتورسیکلت در شهرستان تاکستان ۵۵۲ دستگاه از این وسیله نقلیه موتوری تحویل مالکان آن شد. تاریخ انتشار: 10:11 - 20 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۷۳۱۹

حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان در گفت‌وگو با میزان گفت: در راستای رعایت حقوق شهروندی، طرح رفع توقیف موتورسیکلت از پارکینگ‌های شهرستان تاکستان از ا بتدای ماه مبارک رمضان به اجرا گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعداد ۲۹۳۰ دستگاه موتورسیکلت در پارکینگ‌های سطح شهرستان شناسایی و ثبت گردید که از این تعداد، ۵۵۲ دستگاه به مالکین آن مسترد شد.

حسین رجبی تصریح کرد: متاسفانه برخی از موتورسکلت‌ها بالغ بر ده سال در این پارکینگ نگهداری و جهت استرداد آن‌ها تصمیم گیری نشده بود.

رجبی در ادامه به مشکلات این پارکینگ‌ها اشاره کرد و افزود: استهلاک تعداد زیادی موتورسیکلت بدلیل مسقف نبودن پارکینگ، ناکافی بودن تعداد نگهبانان پارکینگ (عدم تامین امنیت)، خاموش بودن دوربین‌های مستقر در پارکینگ، بی ضابطه بودن اخذ هزینه پارکینگ از مردم که هیچ مبنای قانونی ندارد، عدم نظارت متصدی پارکینگ بر مجموعه تحت تصدی از جمله مشکلات موجود در این مکان‌ها بوده است.

این مقام قضایی در خصوص قصور در نگهداری از وسایل نقلیه توقیف شده گفت: خسارت وارده توسط متصدی پارکینگ پرداخت خواهد شد، چنانچه متصدی پارکینگ خسارت را پرداخت ننماید، مالک می‌تواند از طریق محاکم جهت طرح دعوی اقدام کند.

دادستان تاکستان در پایان خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه اموال مذکوربه لحاظ عدم شناسایی مالک یا مالکین، بلاصاحب تلقی میشود، به استناد اصل ۴۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، وماده ۳ قانون اموال بلاصاحب ودراجرای فرمان سال ۱۳۶۸ حضرت امام (ره) جزء اموال ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) شناخته شده ودر اختیار آن مرجع جهت فروش قرار میگیرد تا وفق مقررات مربوطه اقدام نمایند، بدیهی است درصورت شناسایی یا مراجعه مالکین اموال مزبور، اقدام قانونی در خصوص پرداخت وجه آن به مالکین پس از کسر هزینه معمول می‌شود

گفتنی است شهروندان تاکستانی از این اقدام دادستانی شهرستان با تحریر تقدیر نامه و درج امضاء قدردانی کردند.

بیشتر بخوانید: حمایت دستگاه قضایی از توسعه صنایع سبز و تبدیلی در شهرستان دماوند ورود مدعی العموم به آزادسازی حریم رودخانه آبشار یاسوج

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: دادستان تاکستان مدعی العموم توقیف موتور سیکلت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد خرید بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر در خصوص مجوز خرید اتوبوس جدید و تبدیل قرارداد خرید میدل باس به اتوبوس، به منظور نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، از کارخانه عقاب افشان، تولیدکننده اتوبوس‌های اسکانیا، بازدید به عمل آمد.   مجید نژادحسین افزود: در این بازدید، موافقت این شرکت برای تحویل اتوبوس یورو پنج به‌جای مینی‌بوس‌های میدل باس، جلب و مقرر شد تا تیرماه امسال، ۵۹ دستگاه اتوبوس یورو پنج به شهرداری مشهد تحویل داده شود.   وی افزود: طبق توافق انجام‌شده، هرماه ۱۵ دستگاه اتوبوس به شهرداری تحویل خواهند داد که از این ۵۹ دستگاه، در ایام نوروز امسال، ۱۰ دستگاه اتوبوس به سازمان اتوبوسرانی تحویل داده و در خطوط حاشیه شهر، فعال شده است.   نژادحسین بابیان اینکه بر اساس قرارداد، در مجموع ۵۹ دستگاه اتوبوس تا آخر تیرماه امسال به مشهد تحویل داده می‌شود، اظهار کرد: برای خرید هر دستگاه از این اتوبوس‌ها که دارای استاندارد یورو پنج و کف کوتاه هستند، ۹.۵ میلیارد تومان پرداخت خواهد شد.   وی ادامه داد: در بازدید از کارخانه نامیکران، قرارداد خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس ۱۸ متری و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس ۱۲ متری نیز برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مشهد منعقد شد.   رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به بهره‌گیری از اتوبوس برقی نیز گفت: در این بازدید توافق کردیم تا یک دستگاه اتوبوس برقی برای تست به مشهد تحویل شود که در همین راستا، طی دو هفته آینده، اولین دستگاه اتوبوس برقی برای آزمایش در ناوگان فعال خواهد شد و در صورت تائید، نسبت به انعقاد خرید اتوبوس برقی اقدام خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • یک هزار و ۲۵۷ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی تحویل شد
  • یک زن از خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هندوستان تحویل شد
  • تحویل خدمه هندی کشتی توقیفی در تنگه هرمز به کنسولگری هند
  • راه‌اندازی ۳۵ کیلومتر شبکه فیبر نوری در تاکستان
  • سارقان ۱۰ میلیاردی تجهیزات بانک های دولتی در دام پلیس البرز
  • امضای قرارداد خرید بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس جدید برای مشهد
  • اهدای ویلچر به توانخواهان بهزیستی میاندوآب
  • تکمیل طرح‌های نیمه تمام با فروش اموال و املاک مازاد
  • دستگیری موادفروش موتورسوار در تهران
  • دستگیری زنی که با موتور تریاک‌فروشی می‌کرد