Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، حسن ملکی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش درسی درباره اینکه آیا مقوله تربیت جنسی در کتاب‌های درسی لحاظ خواهد شد، گفت: ما یک تربیت جنسی داریم و یک تربیت جنسیتی که این دو مورد با هم متفاوت هستند.

وی درباره تفاوت‌های تربیت جنسی و جنسیتی توضیح داد: معنای تربیتی جنسیتی این است که ما محتوای آموزشی را متناسب با جنس دختر و پسر در نظر بگیریم، معنای تربیت جنسی هم این است که ما آموزش‌هایی به دختران و پسران بدهیم که به عنوان یکی از واقعیت‌های زندگی آنها است و آنها را با واقعیت‌های درست و منطقی رو به رو کرده تا در آینده آسیب نبینند و یا با آسیب کمتری مواجه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: ما در حال حاضر در بحث مهارت‌های زندگی و بنیان خانواده یک کتاب برای پسران و یک کتاب هم برای دختران نوشتیم و این یعنی به مسائل جنسیتی توجه داریم. به تعبیر دیگر دختران به یکسری از مهارت‌های زندگی و پسران نیز به یک سری از مهارت‌‎ها نیاز دارند. البته در این میان مهارت‌های مشترک هم وجود دارد که در مجموعه مباحث به آنها توجه کرده‌ایم.

ملکی گفت: من اعتقاد دارم که نمی‌توانیم به موضوع تربیت جنسی که یکی از ابعاد تربیت است، بی‌اعتنا باشیم و آن را نادیده بگیریم؛ اما ابهاماتی در اینجا وجود دارد که این ابهامات تا حدی مانع کار می‌شود. به طور مثال به علت مواجهه‌ای که در تربیت اجتماعی و سیاسی داریم شاید نتوانیم آن را شفاف، واضح و روشن بیان کنیم.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش درسی تصریح کرد: ما بر ۱۱ حوزه تربیت و یادگیری که شامل معارف اسلامی، قرآن و عربی، علوم انسانی، ریاضیات، علوم تجربی، زبان خارجی، زبان و ادبیات فارسی، سلامت و تربیت بدنی، هنر کار و فناوری، و آداب و مهارت‌های زندگی و بنیان خانواده می‌شود، تاکید کردیم. ساحتی به نام ساحت زیستی وجود دارد که در ساحت زیستی و تربیت بدنی به مسئله تربیت جنسی نیز توجه می‌شود، البته باید دید در این ساحت از چه زاویه‌ای می‌توان به تربیت جنسی پرداخت.

ملکی خاطرنشان کرد: بنابراین بحث تربیت جنسی در مدارس اصلا مورد غفلت ما نیست، اما یک سری محدودیت‌ها هم داریم، ضمن اینکه دست‌مان به دلیل محدودیت‌های آموزشی و اخلاقی در این زمینه خیلی باز نیست، ولی آن را رها نکرده‌ایم و امیدوارم برای آینده بتوانیم به راهکارهای مناسب و معقول در این راستا برسیم.

معاون وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: خط قرمزهایی وجود دارد، اما نباید خیلی هم در این قضیه محتاط حرکت کنیم، ولی چون این بحث ظرافت‌های خاصی دارد، آن را به حوزه‌های تربیت و یادگیری به عنوان یکی از محورها سپرده‌ایم که روی آن کار شود. فکر می‌کنم در آینده بتوان به شکل مفصل‌تری روی این موضوع بحث و گفتگو کرد.

معاون وزیر آموزش و پژوهش در پاسخ به این سوال که آیا به طور کلی امکان پرداخت به موضوع تربیت جنسی در کتاب‌های درسی آن هم با هدف کاهش آسیب در میان دانش‌آموزان وجود دارد، گفت: ممکن است در کتاب درسی به آن پرداخته شود یا حتی امکان دارد مطالب و نکاتی را به معلم انتقال بدهیم و معلم آن را تدریس کند، ولی به دانش‌آموز نگوییم که (اصطلاحا به اینگونه درس‌ها برنامه درسی پنهان می‌گوییم) و ممکن است این حالت باشد، اما درباره اینکه کدام حالت را پیش بگیریم، تصمیم قطعی نگرفته‌ایم و شاید در جلسات بعدی مطرح شود.

کد خبر 519688 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش آموزشی آموزش جنسی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش آموزشی آموزش جنسی تربیت جنسی آموزش و پرورش مهارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۶۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

به گزارش “ورزش سه”، در آخرین ساعات سه شنبه خبرها در مورد انتخاب حمید مطهری از سوی مدیران تراکتور به بیرون درز کرد. هرچند که پیش از آن خبر «دستیاران هیجان‌انگیز» سرمربی تراکتور، کدهایی را به هواداران تراکتور داده بود اما بالاخره زمان انتشار خبر فرا رسید و مطهری آماده سفر جذاب خود به تبریز شد.

او امروز راهی تبریز خواهد شد تا هدایت تمرینات تراکتور را برعهده بگیرد و کار را آغاز کند. این شروع یک مسیر تازه برای تراکتور خواهد بود که با انتخاب حمید مطهری، آماده ورود به دوره جدید می‌شود.

انتخاب مطهری به معنای این است که باوجود برخی موانع، تراکتور روی یحیی گل‌محمدی سرمایه‌گذاری کرده است.  روز گذشته مسئولان باشگاه تراکتور تمام تلاش خود را برای رفع این موانع انجام دادند و حالا به نظر ماجرا از دست آنها خارج شده و همه در انتظار تصمیم نهایی در مورد یحیی گل‌محمدی هستند.

با این حال تا زمان حل این مشکلات، مطهری به همراه محمد عسگری در تیم تراکتور حضور خواهد داشت تا ترکیب پیشین کادرفنی پرسپولیس این بار در تراکتور شکل بگیرد تا صحنه کاملا مهیای جلوس یحیی بر صندلی سرمربیگری باشد.

زمانی که یحیی مجوز خود را دریافت کند و سرمربی تراکتور شود، مطهری به عنوان دستیار او فعالیت خواهد کرد. آنها در لیگ نوزدهم و بیستم زوج قهرمانی پرسپولیس روی نیمکت بودند و مطهری همچنان فرد مورد اعتماد یحیی محسوب می‌شود.

حالا همه در انتظار معارفه رسمی مطهری و رفع موانع سرمربیگری یحیی گل‌محمدی هستند تا کادر جذاب تیم تراکتور تشکیل شود - کادری که بیش از اینکه برای فصل جاری ساخته شده باشد، برای فصل آینده آماده می‌شود.

دیگر خبرها

  • سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد
  • کتابخانه محل مناسبی برای آموزش حقوق شهروندی به کودکان و نوجوانان است
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • همایش ملی روانپزشکی کودک و نوجوان در مشهد آغاز به کار کرد
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرامی‌گیرند
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • واکنش رضا نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • واکنش نصری به اظهارات شبهه برانگیز کریمی‌قدوسی
  • آموزش رفتار‌های صحیح ترافیکی به دانش آموزان مدارس استثنایی