Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، ماجرا از آنجایی آغاز شد که مربیان و کادر یک مهدکودک و پیش‌دبستانی در ابرکوه به استناد مصوبات جلسه شورای نظارت آموزش‌ و پرورش استان یزد مبنی بر پرداخت شهریه کامل توسط والدین، به مطالبه‌ شهریه دوران کرونا از والدین نوآموزان اقدام کردند، اما والدین مدعی شدند که فرزندانشان در ایام تعطیلی و شیوع کرونا تحت تعلیم و آموزش غیرحضوری قرار نگرفته و مطالبه شهریه ماه‌های پایانی عادلانه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتراض به این خواسته از سوی والدین منجر به بررسی‌های بیشتر شد و رفته‌رفته زمزمه‌های غیرقانونی بودن فعالیت مهدکودک و نداشتن پروانه فعالیت آن از سوی اداره بهزیستی به گوش رسید و کاشف به عمل آمد که پروانه فعالیت این مهدکودک از حدود ۱۸ ماه قبل باطل شده است.

اخذ مجدد پروانه

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابرکوه در این‌ باره اظهار کرد: مهدکودک نامبرده پیش‌ از این تحت نظارت بهزیستی فعالیت داشته و پس از منقضی شدن مدت‌ زمان قانونی مندرج در پروانه، فعالیت آن غیرقانونی قلمداد می‌شود، بنابراین این مهدکودک در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ از نظر بهزیستی، پروانه فعالیت نداشته و در حال طی کردن مراحل اداری و قانونی برای اخذ مجدد پروانه بوده است.

«زهره اکرمی» افزود: مهدکودک مذکور با توجه به نداشتن پروانه فعالیت، هیچ کودکی را نیز ثبت‌نام نکرده و تحت آموزش قرار نداده است.

حال بماند که با وجود اعلام سن قانونی ثبت‌نام در پیش‌دبستانی از سوی رئیس بهزیستی که چهار سال تمام است، کادر این پیش‌دبستانی، کودک سه سال و هشت‌ ماهه را که والدینش درخواست ثبت‌نام در مهدکودک داشتند، به بهانه هوش بالا پذیرش کردند.

سؤال اینجاست که چرا مجموعه‌ای که پروانه بهزیستی را ندارد، ماه‌ها با تابلویی که نشان و نام سازمان بهزیستی کشور دارد، فعالیت می‌کند؟  

تأییدیه سازمان نوسازی مدارس

کارشناس امور پیش‌دبستانی‌ها در اداره آموزش‌ و پرورش شهرستان ابرکوه گفت: براساس قوانین آموزش‌ و پرورش، پیش‌دبستانی نامبرده باید در روند اخذ مجوزهای مربوطه، ابتدا تأییدیه سازمان نوسازی مدارس را به‌ منظور بررسی وضعیت ساختمان و استحکام بنا و سایر موارد دریافت و در نهایت پروانه راه‌اندازی مجموعه را از آموزش‌ و پرورش دریافت کند.

وی ادامه داد: تاکنون تأییدیه سازمان نوسازی رؤیت نشده و هیچ پروانه‌ای مبنی بر راه‌اندازی این مجموعه از سوی اداره آموزش‌ و پرورش ابرکوه صادر نشده است.

جالب اینجاست این مجموعه‌ که به‌طور غیرقانونی فعالیت می‌کند، نه فقط کودکان را ثبت‌نام می‌کند، بلکه هنگام درخواست رؤیت پروانه فعالیت از سوی والدین، خود را ملزم به ارائه آن ندانسته و عنوان می‌کند؛ مجبور به پاسخگویی به خانواده‌ها نیست.

آیا در طول سال تحصیلی ادارات ناظر هیچ نظارتی بر فعالیت مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها ندارند؟

علی‌اکبر اسحاقی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ابرکوه در این‌ رابطه چنین اظهار کرد: با توجه به این که مساله غیرقانونی بودن فعالیت این پیش‌دبستانی به تازگی مطرح شده، موضوع در اسرع وقت از سوی فرمانداری و با احضار روسای ادارات بهزیستی، آموزش‌وپرورش و همچنین مسئول پیش‌دبستانی بررسی و در اسرع وقت به سئوالات پاسخ داده خواهد شد.

کد خبر 519670 برچسب‌ها استان یزد كرونا در ايران مهد کودک

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان یزد كرونا در ايران مهد کودک پروانه فعالیت پیش دبستانی ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۷۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان دکتر علی محمدزنگانه عصر امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: جذب شورابه‌ها شرط اولیه برای فعالیت کارخانه‌های ید است، موضوعی که در گلستان رعایت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از ۱۶ پروانه اکتشاف ۱۰ پروانه لغو شده بود، اما دوباره فعال شد افزود: اجازه نمی‌دهیم برخی‌ها با رابطه، به محیط زیست و مردم گلستان آسیب بزنند.

او ادامه داد: توسعه فعالیت‌های مربوط به ید و رعایت نکردن قوانین محیط زیستی سبب شد تا انواع کمیسیون‌ها از جمله کمیسیون محیط زیست وکمیسیون اصل نود به پرونده ورود پیدا کنند.

وی افزود: گلستان برای توسعه نیاز به مدیران شجاع دارد و از مدیران استانی می‌خواهم بخش نامه‌هایی که بر خلاف قانون است را به سطل زباله بیندازید.

وی افزود: همه آنهایی که نمی‌توانند در قطار توسعه گلستان برای توسعه استان گام بردارند از قطار پیاده شوند.

 

 

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • نوزدهمین حراج شمش طلای مرکز مبادله اردیبهشت برگزار می‌شود
  • بهره‌مندی ۲۵۰۰ مددجو از خدمات هنری بهزیستی
  • شفافیت و حذف واسطه‌گری بازار طلا با حراج شمش
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید
  • انتقاد استاندار گلستان از صدور مجوز برای تاسیس یا توسعه کارخانه ید در گلستان
  • رضا مهدوی: دنبال دانلود غیرقانونی هستیم، نماز هم می‌خوانیم!
  • فعالیت ۷۹ کتابخانه عمومی در استان بوشهر
  • آینده‌ای درخشان از آن فرزندان شماست!
  • فعالیت ۲۲ هزار آموزشگاه آزاد و ۶۵۷ مرکز دولتی فنی‌حرفه‌ای در کشور
  • مبارزه با سن گندم در مزارع شهرستان ابرکوه