Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده این استان به تجهیزات و امکانات اطفاء حریق مجهز شدند. ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

سید اسدالله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده این استان برای نخستین بار به امکانات و تجهیزات مهار آتش سوزی شامل دستگاه‌های دمنده، آتشکوب ،کفش و فلاکسی پک مجهز شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بدون مشارکت مردم امکان حفاظت و صیانت از منابع ملی وجود ندارد، عنوان کرد: در سال‌های اخیر با افزایش آتش سوزی‌ها در مناطق مرتعی و جنگلی این استان شاهد حضور حضور پررنگ نیروهای مردمی و دغدغه‌مندان منابع طبیعی و محیط زیست هستیم تا جایی که قبل از حضور جنگلبانان و محیط بانان، نیروهای مردمی حضور می‌یابند.

هاشمی فعالیت نیروهای مردمی در عملیات مهار آتش سوزی‌ها را ستودنی دانست و ابراز کرد: دلیل بسیاری از آتش سوزی‌ها عامل انسانی بوده و در برخی مواقع نیز به عمد آتش سوزی‌ها صورت می‌گیرد که باید در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.

5 پروژه محیط زیست ‌استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد/ برخی ‌تولیدکنندگان به بهانه جهش تولید محیط زیست را قربانی می‌کنندمدیرکل محیط زیست گلستان در دفتر تسنیم: 5 درصد واحدهای تولیدی استان آلایندگی دارنددستگیری 160 متخلف زیست محیط زیستی در استان فارس / کشف 167 قبضه سلاح از متهمان

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد افزود: بدون شک فعال و تجهیز کردن جوامع محلی برای مقابله با آتش سوزی‌ در جنگل و مراتع بهترین نسخه برای حفاظت و صیانت از منابع ملی است.

هاشمی ادامه داد: با هدف مشارکت مردم در صیانت از جنگل‌ها برای نخستین بار امکانات و تجهیزات مهار آتش سوزی شامل دستگاه‌های دمند، آتشکوب ،کفش و فلاکسی پک به صورت امانی در اختیار دهیاران روستاهای حاشیه مناطق حفاظت شده قرار گرفت تا در صورت وقوع آتش نسبت به وسایل اطفاء حریق مجهز باشند.

وی خاطرنشان کرد: بهره برداری پایدار از مناطق با مشارکت جوامع محلی و روستایی در دستور کار بوده و برخی روستائیان می‌توانند با انعقاد قرارداد بدون مالکیت نسبت به کاشت گیاهانی همچون زعفران و گل نرگس اقدام کنند.

انتهای پیام/541/ ت

R41452/P/S6,69/CT1 واژه های کاربردی مرتبط پایش و نظارت در محیط زیست

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پایش و نظارت در محیط زیست پایش و نظارت در محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد مناطق حفاظت شده آتش سوزی ها محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۷۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم

دریافت 1 MB

به گزارش همشهری آنلاین، حمزه عشوری گفت: بعد از تلف شدن یک راس دام در مناطق جنگلی و نصب دوربین تِله‌ای، تصاویری از یک پلنگ ایرانی در مناطق جنگلی شهرستان رودبار ثبت شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: متاسفانه با اجرای دامداری سنتی در بیشتر مناطق استان، دامداران، دام‌های سنگین خود مانند گاو را بدون هرگونه حفاظت یا همراهی دامدار، به سمت مناطق جنگلی و قلمرو حیوانات وحشی می‌فرستند که از سوی این حیوانات شکار می‌شوند.

عشوری افزود: دامداری در گیلان باید به سمت صنعتی شدن سوق پیدا کند و مشاغلی که با محیط زیست مغایرت ندارند جایگزین مشاغل آسیب زا شوند.

کد خبر 845566 منبع: مهر برچسب‌ها استان گیلان حیوانات - حیات وحش خبر مهم

دیگر خبرها

  • دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار + فیلم
  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • ثبت تصاویر پلنگ ایرانی این بار در شهرستان رودبار
  • لایروبی آبشخور‌های مناطق حفاظت محیط زیست لرستان
  • حضور یک قلاده پلنگ در شهرستان کوهسرخ مشاهده شد
  • خطر حمله گاندو‌ها در کمین سیل‌زدگان
  • ثبت نخستین حضور پلنگ در کوهسرخ
  • ابلاغ طرح صیانت از آثار تاریخی روستاهای زرندیه
  • احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع به دلیل غنی شدن پوشش گیاهی منطقه
  • وضعیت خوب بارندگی‌های امسال و غنی شدن پوشش گیاهی