Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-18@14:58:03 GMT

نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۲۲۸۲۰۴

نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه آغاز شد

نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه لحظاتی قبل با حضور نمایندگان رسانه ها آغاز شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نشست خبری غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه لحظاتی قبل با حضور نمایندگان رسانه ها آغاز شد.

وی در آغاز این نشست گفت: گرامی می داریم یاد و خاطر امام راحل مان را که این نظام را بنیانگذاری کردند و همه شهیدانی که در مسیر پیروزی انقلاب و دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی جان خود را تقدیم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسماعیلی ادامه داد: این روزها مقارن است با ایام سالگرد ارتحال امام راحل و آغاز دوره رهبری مقام معظم رهبری خلف شایسته حضرت امام خمینی(ره) که امروز بهترین امام شناس عصر حاضر ما هستند.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: امسال رهبر فرزانه ما در سخنرانی سالگرد ارتحال امام یکی از ویژگی های برجسته اما راحل را توصیف کردند که این ویژگی نیاز امروز جامعه ما است که عبارت است از تحول خواهی و تحول آفرینی.

وی تصریح کرد: به طور قطع جامعه زنده نیازمند تحول و پویایی است و گرایش مستمر به بهتر شدن و اجتناب از تحجر شرط زنده بودن یک جامعه است و مقام معظم رهبری با تبیین ویژگی های تحول در سیره و سلوک امام راحل وظایف تحول خواهی و تحول آفرینی همه بخش ها را در ادامه گام دوم انقلاب روشن فرمودند.

اسماعیلی گفت: تحول خواهی در بیداری سرشت انسانها نهفته است و باید روحیه مطالبه گری را جایگزین روحیه خستگی کرد و باید نگرشی جدید در باور مردم به دین مداری ایجاد کرد و پیگیر رسیدن به تحول نوین باشیم.

خوشبختانه مهندسی تحول در قوه قضاییه در دوره مدیریت اخیر که دوره تحول نامگذاری شده است شروع شده و امروز با گذشت یک سال و اندی از این دوره و در آستانه هفته قوه قضاییه آثار تحول در قوه قضاییه نمایان شده است.

تحول در قوه قضاییه ارکان و اضلاع متعددی دارد. اصلاح رویه ها و ساختارها، شفافیت، فساد سایزی در قوه قضاییه از این اضلاع محسوب می شوند.

در خرداد ماه مصادیق برجسته ای از این اضلاع سه گانه را دیدیم. صدور بخشنامه نحوه رسیدگی به جرایم سیاسی مصادف بارزی از تحول در رویه قضایی بود.

اعلام عملکرد حساب های قوه قضاییه یک مصداق بارز در حوزه شفافیت در این قوه بود و رسیدگی به پرونده اتهامی آقای طبری و همدستانش مصداق روشنی از فساد سایزی قوه قضاییه بود.

خوشحالیم که امروز در آستانه هفته قوه قضاییه با سری بلند به مردم اعلام کنیم که در عمل به وعده های مان صادق هستیم و در برخورد با مفاسد هم موضوع را وظیفه دانسته و هم چه ه مان به مردم و جامعه و خوشحالیم که این وظیفه با تمام توان و قدرت و بدون تبعیض اجرا شده است.

امروز هر متهمی با هر مقام و منصبی دیگر حاشیه امن نداشته باشد و فارغ از سمت و پست مقامش به اتهاماتش رسیدگی می شود و اعلام می کنیم که قوه قضاییه عملگرا بوده و به جای شعار گزارش عملکرد به مردم می دهد.

برخورد قوه قضاییه با معدود عناصر فاسد جدی و عبرت آموز است اما لازم هم می دانم توصیه ای اخلاقی به اصحاب رسانه و اشخاص کنم و اینکه رسانه ها جریانات سیاسی و اشخاص مختلف این پرونده را بهانه و دستمایه برای تسویه حساب شخصی و گروهی قرار ندهند.

از تخریب دیگران و از اهانت و افترا به اشخاص اجتناب کنند و حتی نسبت به متهمان اجازه دهند برابر ضوابط و موازین قضایی رسیدگی انجام شود و حکم قانونی صادر شود.

تخلف در قوه قضاییه یک اتفاق و یک حادثه است و نه یک رویه ثابت. این قوه فعالیت نهادهای نظارتی اش را تقویت کرده و اعلام میکنیم که با وجود همه سختگیری های نهادهای نظارتی درون قوه ای و وجود ضوابط و معیارهای خاص آمارهای دقیق حکایت از آن دارد که عدد متخلفین درون قوه قضاییه کمتر از یک درصد است که البته همین میزان هم نباید باشد.

قاطبه همکاران ما انسانهای شریف و متدین و سالم هستند و عادل بوده که از همه آنها تشکر می کنم و در آستانه هفته قوه قضاییه دست یک یک این عزیزان را می بوسم.

این ایام مقارن است با دوره جدید قانونگذاری مجلس یازدهم و به نمایندگان محترم مجلس و هیأت رئیسه مجلس که موفق شدند اعتماد مردم را کسب کرده و انتخاب شده اند تبریک گفته و برای آنها در این دوره مهم که باید مبتنی بر فرمایشات اخیر رهبری دوره تحول مجلس باشد آرزوی توفیق دارم.

قوه قضاییه آمادگی خود را برای همکاری با همه قوا به خصوص مجلس اعلام کرده و امیدواریم مجلس تحول خواهی را سرلوحه کار خود قرار داده و بتواند تحول خواهی را به منصه ظهور بگذارد.

وی درخصوص انتصابات جدید قوه قضاییه مبتنی بر ساختار اصلاحی قوه قضاییه هم گفت:

 
ادامه دارد...

منبع: دانا

کلیدواژه: قوه قضاییه سخنگوی قوه تحول خواهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۸۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه

نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3069467 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • ۴ کلان‌پروژه قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳
  • جزییات فصل اول سند جدید تحول قوه قضاییه اعلام شد
  • ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه تشکیل شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رئیس سازمان بودجه
  • ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضاییه
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال ۲۷ هزار کادر درمان و ۷۰ هزار معلم جذب خواهند شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ امسال 27 هزار کادر درمان و 70 هزار معلم جذب خواهد شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت آغاز شد/ تکلیف جذب کادر درمان مشخص شد
  • نشست خبری سخنگوی اقتصادی دولت با حضور رییس سازمان بودجه
  • سند تحول و تعالی قوه قضاییه ابلاغ شد/ مهم‌ترین ویژگی‌های سند جدید تحول قضایی