Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شکست سیاست موسوم به فشار حداکثری دولت آمریکا که تاکنون نماد‌های بارزی داشته، اکنون در سطح داخلی و در واشنگتن نیز مطرح می‌شود. تاریخ انتشار: 11:38 - 20 خرداد 1399 - کد خبر: ۶۲۷۵۲۰ خبرگزاری میزان – کارشناسان آمریکایی می‎گویند کارزار موسوم به فشار حداکثری «واشنگتن» نتوانسته به هیچ از اهداف اعلانی یا واقعی خود دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش پایگاه «ریسپانسیبل استیت کرفت»، نشست اندیشکده «موسسه کشورداری مسئولانه کویینسی»، با حضور تحلیلگران و کارشناسان سیاسی آمریکایی برگزار شد.   موضوع اصلی این نشست دستاورد‌های کارزار موسوم به فشار حداکثری آمریکا علیه ایران بود که به گفته کارشناسان در دستیابی به اهداف خود در همه ابعاد ناکام مانده است.
«جارت بلانک»، هماهنگ کننده وزارت خارجه دولت پیشین آمریکا در موضوع برجام، می‎گوید «مشکل اصلی که سیاست آمریکا در قبال ایران دارد، اغراق مضحکی است که در تعریف این مشکل دارد؛ برای این که بگویید ایران تهدیدی عادی برای آمریکاست، نیازی به دست زدن به انواع و اقسام سیاست‌های چالش ساز علیه ایران ندارید؛ تنها راه تبدیل ایران به تهدیدی علیه آمریکا، اشتباهات خود ماست.»
وی در بخش دیگری از اظهاراتش در مورد تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، مدعی شد «بازی با کارت تحریم تسلیحاتی و سازوکار بازگرداندن تحریم ها، تنها تلاشی است که برای از بین بردن پوسته باقیمانده برجام انجام می‌شود؛ هدف از این اقدام نیز گرفتار کردن دولت احتمالی جو بایدن در آینده و دشوارتر کردن بازگشت به برجام برای آنها بیش از پیش است.»
«فیلیپ گوردون»، دیگر مشاور «باراک اوباما»، رییس جمهور پیشین آمریکا نیز گفت «در مشاهده سیر اقدام‌های دولت ترامپ می‌بینیم که آنها بر سر ایده بازگشت ایران پای میز مذاکره برای امضای توافق بهتر قمار کردند؛ آنها فکر می‌کردند از این طریق ناآرامی‌ها را در ایران تشدید می‌کنند اما هیچ یک از این اتفاق‌ها رخ نداد.»  بیشتر بخوانید:  تحریم‌های ترامپ شکست خوردند «بری پوزن»، استاد علوم سیاسی دانشگاه «اِم آی تی» نیز می‎گوید  «آمریکا دو مشکل بزرگ کرونا و مقابله با چین را دارد؛ آیا درست است از این مشکلات دست بکشیم تا بر موضوع کمک ایران به حزب الله تاکید کنیم؟»
نتیجه بررسی راهکار باصطلاح فشار حداکثری آمریکا براساس بررسی‌های کارشناسان در این نشست، افزایش توانمندی قابلیت هسته‌ای ایران، شکست تلاش‌های آمریکا برای تمدید تسلیحاتی ایران که در ماه اکتبر منقضی می‌شود، حمایت روسیه و چین از ایران در موضوع قطعنامه ۲۲۳۱ و دشوار شدن مسیر دیپلماسی واشنگتن بود.
موضوع شکست کارزار موسوم به فشار حداکثری آمریکا علیه ایران در نشست «شورای روابط خارجی»، با حضور «فیلیپ گوردون» و «ریچارد نفیو»، مقام‌های دولت پیشین آمریکا و «نورمن رول»، افسر اطلاعاتی پیشین سیا و مدیر پیشین میز ایران در این سازمان، نیز مطرح شده بود.   «رول»، اخیرا مقاله‌ای با عنوان شکستن صف حمایت از تحریم ایران در پی شیوع بیماری «کرونا» منتشر کرد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا دونالد ترامپ علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند

وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا در ایجاد تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم‌ علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت‌ غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اروپا روز گذشته از تصمیم این بلوک برای گسترش تحریم‌های پهپادی علیه ایران خبر داد.

بورل گفت که وزیران خارجه اتحادیه اروپا به توافقی برای گسترش تحریم‌های حوزه دفاعی علیه ایران دست یافتند.

وی به خبرنگاران در لوکزامبورگ گفت آنها به توافق رسیدند که موشک‌ها و انتقال احتمالی آنها به کشورهای دیگر مانند روسیه و گروه‌های نیابتی در منطقه را ذیل تحریم‌های موجود علیه پهپادهای ایرانی تعریف کنند.

به دنبال اعلام این تصمیم "یسرائیل کاتص"، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از اقدام اتحادیه اروپا استقبال کرد و مدعی شد که این یک تصمیم مهم برای ارسال یک پیام به ایران است که نمی‌تواند ثبات منطقه‌ای را تضعیف کند.

این در حالی است که ماه‌هاست رژیم صهیونیستی جنایات گسترده‌ای را علیه مردم مظلوم غزه انجام می‌دهد و تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی پس از شکست بزرگ در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر 2023، وارد دویستمین روز خود شده است.

بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت در نوار غزه، آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به این منطقه به بیش از 34 هزار نفر و آمار مجروحان به مرز 77 هزار نفر رسیده است.

امیرعبداللهیان: حمله به رفح فاجعه را عمیق‌تر می‌کندامیرعبداللهیان: می‌توانستیم بنادر اسرائیل را هدف قرار دهیم

انتهای پیام/ 

دیگر خبرها

  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • امیرعبداللهیان: اروپا نباید از توصیه واشنگتن پیروی کند
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • رئیس‌جمهور: مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • مقامات آمریکایی به شکست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف کردند
  • واکنش رئیس حزب کار اسرائیل به تحریم آمریکا علیه گردان نتزاه یهودا