Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امیرناظمی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با انتشار رشته توئیتی از تجاربش در ادغام برنامه‌های دولتی طی سه روز گذشته نوشت و باور‌هایی که برخی از افراد در جریان مشارکت با یکدیگر دارند را نقض کرد.

ناظمی باور به اینکه مشارکت برنامه‌های دولتی با یکدیگر باعث تقسیم اقتدار و اختیارات یک مجموعه می‌شود و نشان از ناتوانی آن است را به شدت نقض کرد و از بین رفتن این نگاه‌های سنتی و کوچک که مانعی برای توسعه و پیشرفت کشور محسوب می‌شود را ضروری دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

تخصیص ۳۰ هکتار زمین برای تاسیس پارک اقتصاد دیجیتال پردیس

در ادامه متن و توئیت‌های منتشر شده توسط معاون وزیر ارتباطات را مشاهده می‌کنید:

" این ۳روز ۳ یکپارچگی و ادغام در برنامه‌های دولتی را تجربه کردم: ۱-یکپارچگی سامانه‌های ایران نوآفرین با شرکت خلاق ۲-ادغام ۳مجوز امنیت سایبری سازمان فناوری اطلاعات با پدافند غیرعامل و افتا ۳-پارک اقتصاد دیجیتال با پارک پردیس در هر ۳ تجربیات مشترکی داشتم که در رشتو آورده‌ام:
۱-قهر با بازی برد_برد همچنان نگاه غالب در کشور برد_باخت است؛ هنوز هر برد یا منفعت سازمان دیگر به باخت سازمان خود تعبیر می‌شود. گذار از این نگاه، سخت است. از دید نگاه سنتی دولتی، اگر شما مشارکت کنید، یعنی شما متهم هستید به ساده بودن!
۲-سندرم ما خودمان می‌توانیم! نگاه سنتی همچنان مشارکت را هم‌معنا با ناتوانی شما تعبیر می‌کند. مشارکت از دید آنان گزینه‌ای است که تنها وقتی هیچ توانی ندارید، انتخاب می‌شود! از دید آن‌ها مدیر توانمند کسی است که همه چیز را خودش ایجاد می‌کند! نه ماموریت اصلی مهم است و نه دانش.
۳-برای توقف مشارکت همه قدرت دارند! قوانین مبهم و دارای تفسیر‌های مختلف است، به این ترتیب هر کس می‌تواند سد راه شما شود، به استناد یکی از همان بندها! اینجاست که محافظه‌کاری تقویت می‌شود و اینکه اگر هیچ‌کار نکنی بهتر است.
۴-تفسیر‌های خودی غیرخودی! سازمان‌ها هم در ایران مانند شهروندان به دو دسته خودی و غیرخودی تقسیم می‌شوند. برای مشارکت این نگاه متوقف‌کننده است. این تقسیم‌بندی ریشه‌های تاریخی یا رقابت سیاسی دارد.
۵-مشارکت یعنی واگذاری اختیارات هر مشارکتی یعنی بخشی از اختیار (و در نتیجه اقتدار) را با دیگری شریک می‌شوید. بر اساس همین استدلال ما دولتی‌ها دوست داریم نفر اول یک روستا باشیم تا شریک در یک شهر بزرگ! نگاه‌های کوچکی که توسعه و پیشرفت را از کشور می‌رباید؛ را باید کنار گذاشت. "

انتهای پیام

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امیر ناظمی معاون وزیر وزیر ارتباطات وزارت ارتباطات دنیای ارتباطات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۸۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند

علی رحمانی معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین گفت: صندوق‌های غیردولتی حمایت از توسعه بخش کشاورزی راه‌حل مناسبی برای تزریق صحیح منابع مالی است که اجرای برنامه‌های توسعه‌ای را هموار و تسهیل می‌کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تاسیس و راه‌اندازی ۲ صندوق زیتون و باغستان سنتی در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین قرار دارد، ادامه داد: با راه‌اندازی این صندوق‌ها، زنجیره تولید و بازاررسانی محصولات کشاورزی تقویت شده و زمینه را برای افزایش تولید فراهم می‌سازد.

رحمانی بیان کرد: استان قزوین در این چند سال گذشته در زمینه تولید زیتون با پیشرفت‌های چشمگیری همراه است و همچنین در حوزه باغستان سنتی نیز قدمت هزارساله دارد که صندوق‌های بخش کشاورزی در کنار این ظرفیت‌ها به افزایش تولید منجر خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه تقویت صندوق‌های بخش کشاورزی به تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم نیز کمک می‌کند، ادامه داد: از آنجایی که بخشی از مشارکت در این صندوق‌ها با کمک بهره برداران بخش کشاورزی صورت می‌گیرد، به نوعی مشارکت جوامع محلی و مردم را در توسعه اقتصادی همواره می‌سازد.

به گفته معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استاندار قزوین، تقویت و توسعه گلخانه نودهک، صنایع تبدیلی، پایانه صادراتی و همچنین افزایش بهره وری در تولید از دیگر مزایای تقویت صندوق‌ها در بخش کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • راهکارهای توسعه کیفی بخش تعاون در اقتصاد ایران چیست؟
  • صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند
  • مشارکت راهبردی ایران و روسیه در صنعت نفت و گاز
  • نگاه ویژه‌ای به دانشگاه داریم
  • طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی ۹۹ درصد پیشرفت داشته است
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • نگاه توسعه ای به شهر در اولویت قرار گیرد
  • ۳۰۰ هزار هکتار از توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم انجام شد
  • دولت توسعه‌گرا چیست؟
  • واکاوی عوامل تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم