Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید مهدی قویدل پیش از ظهر سه شنبه در بازدید از شهرک حاشیه‌ای صنعتی کرمان به مشکلات حاشیه شهر کرمان به ویژه شهرک صنعتی اشاره کرد و گفت: فعالیت کارگاه‌های پسماند زباله، کوره‌ها و کارگاه‌های دباغی باعث بروز برخی مشکلات در این منطقه شده است.

وی با اشاره به نبود آب آشامیدنی سالم گفت: این مساله باعث شیوع بیماری سالک و کرونا در شهرک صنعتی کرمان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان با اشاره به اینکه نباید شاهد مواردی مانند انشعاب غیرمجاز برق، مشکلات آب آشامیدنی، اعتیاد، فقر فرهنگی، بیکاری و… در مرکز استان کرمان باشیم، تاکید کرد: لازم است برای مشکلات هر منطقه به صورت بومی چاره اندیشی شده و نسخه متناسب با شرایط پیچیده شود.

وی با اشاره به پی گیری درخواست‌های مردم عنوان کرد: باید راهکاری علمی در زمینه ظرفیت‌های آسیب زا به کار گرفته شود ضمن اینکه پیشگیری وضعی در جلوگیری از بروز بسیاری از جرایم تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه مردم می‌توانند بازوان قدرتمند دستگاه قضائی باشند، افزود: باید واقعیت‌ها بدون تعارف برای مردم شرح داده شود.

قویدل با اشاره به اینکه مردم بر واقعیت‌های پیرامون خود اشراف دارند، گفت: باید با تشویق مردم به داشتن مسئولیت اجتماعی و مشارکت‌ها آنها در رفع معضلات در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداریم.

وی گفت: سامانه جامع اطلاعات مردمی به آدرس http://sajam.scpd.ir برای انعکاس موانع، مشکلات و آسیب‌های جامعه در نظر گرفته شده و افراد می‌توانند با ثبت نام در این سامانه از محفوظ ماندن مشخصات و پیگیری دقیق مسائل خود اطمینان داشته باشند.

قویدل با تاکید بر لزوم افزایش سطح آگاهی مردم از قوانین و حق و حقوقشان اظهار کرد: در حال حاضر توانمندسازی اجتماعی مورد توجه جدی قرار دارد و به دنبال آن هستیم که با انجام اقدامات پیشگیرانه، شیوه‌های برخوردی را کمتر کنیم.

وی یادآور شد: ارتقا مسئولیت اجتماعی و افزایش سطح مطالبه گری قانونمند مردم به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی را با جدیت دنبال می‌کنیم.

قویدل بیان کرد: قصد داریم با برنامه ریزی از موازی کاری و اقدامات جزیره‌ای در معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان جلوگیری کنیم.

وی همچنین از پی گیری برای حضور مسئولان اجرایی در مناطق حاشیه شهر کرمان خبر داد و بیان کرد: از طرح‌های اثربخش در راستای کاهش فقر، مهاجرت، کودکان کار و بازمانده از تحصیل، پیشگیری اعتیاد و سایر آسیب‌ها در حاشیه شهر استقبال می‌کنیم.

قویدل با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت مصلحین برای کاهش آسیب‌ها و افزایش صلح و سازش در مناطق حاشیه‌ای همچون شهرک صنعتی افزود: طرح سلامت روانی اجتماعی که در برخی شهرهای کشور اجرا شده در شهرک صنعتی کرمان هم اجرایی خواهد شد.

کد خبر 4945236

منبع: مهر

کلیدواژه: دادگستری کرمان ویروس کرونا حاشیه نشینی ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان ایلام آتش سوزی سالروز ارتحال امام خمینی بیرجند امام خمینی ره آتش سوزی جنگل ها ستاد مقابله با کرونا صنعتی کرمان شهرک صنعتی آسیب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۲۲۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، "خشایار صنعتی " در جلسه شورای پدافند غیرعامل این شهرستان بیان داشت: امروز آموزش و نهادینه‌سازی پدافند غیرعامل جزء ضروریات ما در حوزه ایمن‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری زیرساخت‌های موردنیاز مردم است.    فرماندار بوکان با اشاره به افزایش مهاجرت بی رویه در طول سالیان متمادی به شهرستان بیان داشت:با توجه به افزایش جمعیت و آمار بالای مهاجرت، تبعات و آسیب‌های اجتماعی، مشکلات بهداشتی و خدماتی زیادی برای مناطق حومه شهر بوکان و تعدادی از روستای حریم بوجود آمده است.   تحقیقات اولیه در خصوص شناسایی تهدیدات و آسیب‌های موجود در شهرستان خام و ناکامل است و امید داریم در آینده نزدیک با پیگیری‌های لازمه به نتیجه برسد.    صنعتی ادامه داد: نهایتا با این شرایط تدوین نظام‌نامه جامع پدافتد زیستی شهرستان ضروری است و لازم است اقدامات جامعی از قبیل کاهش افق توسعه شهرستان انجام شود.   صنعتی همچنین افزود: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی در حوزه پدافند غیر عامل، در این شهرستان سعی کردیم با استفاده از همه ظرفیت‌ها و کمک مدیران نسبت به اجرای آن در پروژه‌ها و زیرساخت‌ها و تاسیسات اقدام کنیم.    فرماندار بوکان بابیان اینکه یکی از اهداف پدافند غیرعامل افزایش بازدارندگی در برابر حوادث طبیعی و زیستی است، گفت: با توجه به اینکه زیرساخت‌های حیاتی ما دارای اولویت مراقبتی هستند لازم است به منظور مراقبت، ارتقای ایمنی و افزایش بازدارندگی در راستای تسهیل شرایط زیستی، اقدامات پدافندی برای مقابله با تهدیدات و کاهش نارسایی‌ها صورت گیرد.   در این جلسه دستگاه‌های عضو آخرین اقدامات در حوزه بازدارندگی و مراقبت از زیرساخت‌های اولویت دار مردم شهرستان را تشریح نمودند.

دیگر خبرها

  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین + فیلم
  • آغاز رصد و پالایش صنایع پرخطر کرمان
  • رفع شکستگی خط انتقال آب در شمال شهر نیشابور
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • برگزاری جلسه شورای پدافند غیرعامل 
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی